Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że grając na kierownicy można też przypisać w grze przyciski z pada, ktoś na gtplanet wpadł na taki pomysł (przedostatni post na stronie):

 

https://www.gtplanet.net/forum/threads/come-on-give-us-handbrake-on-thrustmaster-shifter-th8rs.241659

 

Proste i skuteczne, chyba spróbuję coś takiego zrobić :)

Edytowane przez _White_
Odnośnik do komentarza

Jako że grając na kierownicy można też przypisać w grze przyciski z pada, ktoś na gtplanet wpadł na taki pomysł (przedostatni post na stronie):

 

https://www.gtplanet.net/forum/threads/come-on-give-us-handbrake-on-thrustmaster-shifter-th8rs.241659

 

Proste i skuteczne, chyba spróbuję coś takiego zrobić :)

Znalazłem prostsze i ciekawsze rozwiązanie :P

 

G29 czy T300?

Konsola czy Pc?

Jeżeli to pierwsze to T300, jeżeli to drugie to... T300 :P

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Wszystko co tu mówicie odnośnie FFB się zgadza , ale nikt jeszcze nie wspomniał że Thrustumaster i inni producenci nadal traktują sprzęty za tyle kasy jak zabawki.

 

Pomijając już fakt że wykonanie tych kierownic jest po prostu ch*jowe, bo jak inaczej nazwać fakt że jeden z głównych komponentów kiery jest wykonany z g*wnolitu (ZnAl - tani stop metalu z którego robi się części metodą odlewu, niestety jest on bardzo kruchy i nie może przenosić dużych obciążeń) mówię tu o śrubie ślimakowej która ogranicza obrót kiery do 900* jest ona zrobiona tak że przy każdej kalibracji po "dokręceniu" się do końca z całym impetem jest hamowana przez miniaturowy wystający cycek z (pipi)litu który po ~ kilkuset kalibracjach w moim TX'ie się złamał więc kiera miała więcej niż 900 stopni przy obrocie w prawo.

 

Wiedząc jak działa serwis TH kupiłem za 90pln jedną z tych popsutych (których jest pełno - ciekawe czemu)

aby naprawić ją samemu - jeden plus jest taki że łatwo się ją rozbiera...

 

W środku oczywiście standard - tanie układy elektroniczne, plastik i minimalne użycie stali, no i odsłonięte kable wystawione na działanie wysokich temperatur - a te w kierach Thrustmastera bywają bardzo wysokie,niektórym przez to siadają. Mówiąc o temperaturze trzeba wspomnieć o chłodzeniu jaki ma TX (w T150/300/500 jest podobnie) tutaj jest jeden wentylator 60mm, który po godzinie pracy w Dircie Rally włącza się na pełne obroty - cicha praca? bardzo śmieszne, kiera chodzi głośniej od trójnoga xD

W środku brakuje także jakiegokolwiek tunelu regulującego przepływ powietrza, przez umiejscowienie wentylatora i bardzo wąskie kratki wentylacyjne obecny układ tak wydajny jak..

No przecież wystarczy spojrzeć na to

standard.jpg

 

Jak to ma działać poprawnie? W najlepszym wypadku zamiast gorącego silnika wszystko inne będzie gorące.

Ktokolwiek wpadł na obecny układ jest IDIOTĄ..

 

Niestety nie pomaga fakt że TH ma jeden z gorszych serwisów z jakim się spotkałem - przebija go tylko Lenovo. Nie sposób się z nimi dogadać, gdy chciałem żeby wysłali mi nowy kabelek łączący Gałkę zmiany biegów do bazy a dostałem część kabla która wchodzi do obudowy razem z PCB :facepalmz:

Także ludzie z supportu lubią chyba kolekcjonować zdjęcia bo ilość o którą proszą jest CHORA. 7 zdjęć kiery przymocowanej do biurka prosząc o kabel...

 

Dlatego też pisałem kilka stron wcześniej aby kiery TH kupować tylko w sprawdzonych sklepach z pełną gwarancją jak coś przestanie działać to popakujesz i odsyłasz i nie masz pytań, niech hurtownia się z nimi użera.

 

Nie mówię tutaj że Logitech to jest jedyny słuszny wybór bo z oczywistych względów nim nie jest ale Thrustmaster także pozostawia wiele do życzenia.

 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

Tak samo tandetnie była wykonana moja GT2 (Fanatec).

Główne elementy przenoszące największe siły były wykonane z tworzywa, przez co już po miesiącu pojawił się minimalny luz góra/dół, lewo/prawo na osi kierownicy - łożysko było osadzone w plastikowym gnieździe i to po prostu się rozr.uchało.

Główna wiązka nie była niczym zabezpieczona i po prostu ocierała sobie o tunel prowadzący - dało się już zauważyć pewne wytarcia na kablach.

Chłodzenie też było kpiną - nie dość, że mało wydajne, to jeszcze gniazdo wentylatora od wysokiej temperatury się odkształcało i ten zaczynał się niemiłosiernie tłuc.

 

Takich mankamentów pojawiła się jeszcze cała masa (m.in. padły potencjometry w pedałach) i nie chce mi się wszystkiego opisywać.

Większość z nich jakoś "naprawiłem" używając druciarskich metod typu osadzenie kołków w gnieździe łożyska (coś jak kołkowanie tulei w silniku - fani motoryzacji będą wiedzieć o co chodzi), czy improwizacja za pomocą trytytek i lutownicy.

 

W sprzęcie za taką kupę kasy nie powinno to mieć miejsca, ale tak jak napisał Krizz niestety jest to wykonane jak bazarowa zabawka dla 3-latka.

Ze wszystkich kierownic, które miałem chyba najlepiej wypadała poczciwa DFP - niby się to tłukło (mechanizm FFB), ale było pancerne i mimo mega katowania ta kiera mnie nigdy nie zawiodła. Nigdy nie rozbierałem korpusu kierownicy bo nic nie szwankowało i nie było takiej potrzeby. Jedyne co przy niej grzebałem, to z czasem rozebrałem pedały celem wyczyszczenia i nasmarowania.

Odnośnik do komentarza

Ja również dodam pozytywną opinię co do DFPRO. Moją mam już 4,5 roku i żadnych problemów z nią nie było ani razu. No i kupiłem ją za grosze, bo chyba 250-300 złotych (zresztą tu na forumku, więc jestem drugim właścicielem). Tak też się zastanawiam czy jeśli chcę grać w racery, to nie lepiej doinwestować w pieca. Jeśli nie, to nie dość, że trzeba kupić konsolę, to jeszcze nową kierę za chore pieniądze, która jak piszecie jest dziadowsko wykonana i nie wiadomo jak długo wytrzyma. No i jeszcze może nowy stojak, nie wspominając o płaceniu za online i droższe gry. Ciągnie mnie do pCars, Assetto i Dirta, ale z drugiej strony chciałoby się pograć w nowe GT jako fan serii. Bądź tu mądry człowieku.

Edytowane przez Luqat
Odnośnik do komentarza

Wszystko co tu mówicie odnośnie FFB się zgadza , ale nikt jeszcze nie wspomniał że Thrustumaster i inni producenci nadal traktują sprzęty za tyle kasy jak zabawki.

 

Pomijając już fakt że wykonanie tych kierownic jest po prostu ch*jowe, bo jak inaczej nazwać fakt że jeden z głównych komponentów kiery jest wykonany z g*wnolitu (ZnAl - tani stop metalu z którego robi się części metodą odlewu, niestety jest on bardzo kruchy i nie może przenosić dużych obciążeń) mówię tu o śrubie ślimakowej która ogranicza obrót kiery do 900* jest ona zrobiona tak że przy każdej kalibracji po "dokręceniu" się do końca z całym impetem jest hamowana przez miniaturowy wystający cycek z (pipi)litu który po ~ kilkuset kalibracjach w moim TX'ie się złamał więc kiera miała więcej niż 900 stopni przy obrocie w prawo.

 

Wiedząc jak działa serwis TH kupiłem za 90pln jedną z tych popsutych (których jest pełno - ciekawe czemu)

aby naprawić ją samemu - jeden plus jest taki że łatwo się ją rozbiera...

 

W środku oczywiście standard - tanie układy elektroniczne, plastik i minimalne użycie stali, no i odsłonięte kable wystawione na działanie wysokich temperatur - a te w kierach Thrustmastera bywają bardzo wysokie,niektórym przez to siadają. Mówiąc o temperaturze trzeba wspomnieć o chłodzeniu jaki ma TX (w T150/300/500 jest podobnie) tutaj jest jeden wentylator 60mm, który po godzinie pracy w Dircie Rally włącza się na pełne obroty - cicha praca? bardzo śmieszne, kiera chodzi głośniej od trójnoga xD

W środku brakuje także jakiegokolwiek tunelu regulującego przepływ powietrza, przez umiejscowienie wentylatora i bardzo wąskie kratki wentylacyjne obecny układ tak wydajny jak..

No przecież wystarczy spojrzeć na to

standard.jpg

 

Jak to ma działać poprawnie? W najlepszym wypadku zamiast gorącego silnika wszystko inne będzie gorące.

Ktokolwiek wpadł na obecny układ jest IDIOTĄ..

 

Niestety nie pomaga fakt że TH ma jeden z gorszych serwisów z jakim się spotkałem - przebija go tylko Lenovo. Nie sposób się z nimi dogadać, gdy chciałem żeby wysłali mi nowy kabelek łączący Gałkę zmiany biegów do bazy a dostałem część kabla która wchodzi do obudowy razem z PCB :facepalmz:

Także ludzie z supportu lubią chyba kolekcjonować zdjęcia bo ilość o którą proszą jest CHORA. 7 zdjęć kiery przymocowanej do biurka prosząc o kabel...

 

Dlatego też pisałem kilka stron wcześniej aby kiery TH kupować tylko w sprawdzonych sklepach z pełną gwarancją jak coś przestanie działać to popakujesz i odsyłasz i nie masz pytań, niech hurtownia się z nimi użera.

 

Nie mówię tutaj że Logitech to jest jedyny słuszny wybór bo z oczywistych względów nim nie jest ale Thrustmaster także pozostawia wiele do życzenia.

Trudno się z tym nie zgodzić, ale takie są realia dzisiejszej branży. Dziś nie zrobią ci czegoś co będzie działać dekady. Jadą na najtańszych (pipi)litach byle to ładnie wyglądało od zewnątrz. To głównie ma wytrzymać kilka ładnych upojnych sezonów a później do sklepu po nową lub nowszą wersje i tak jest ze wszystkim.

Na szczęście w internecie można znaleźć ciekawe rozwiązania jak ulepszyć nasz sprzęt i nie trzeba być do tego inżynierem ( oczywiście przeróbki lepiej wykonywać po okresie gwarancyjnym)  

Co do serwisu Thrusta to zadania są podzielone, jedni mieli z nimi problemy, a inni nawet z własnej winy zawinili i sprzęt naprawili lub wymienili (oczywiście sprzęt na gwarancji )

A na przyszłość to lepiej nagrać filmik o co chodzi niż robić screeny ;).

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

Panowie, wszyscy wiemy ze wszystko zalezy od egzemplarza jaki trafimy, ja uzywajac DFGT przeszedlem w trakcie okresu gwarancyjnego 2 krotna wymiane pedalow a po okresie gwarancyjnym wymiane silniczkow od force fedbacku a i tak uwazam to za porzadny sprzet, bo jednak co wytrzymala to wytrzymala.

Teraz przymierzam sie do T150 i licze ze nie bedzie bardziej usterkowa ;)

Odnośnik do komentarza

Nie rozumiem narzekania na to, że sprzęt drogi. Masz do wyboru tańsze opcje i możesz się przy nich bawić równie dobrze. Nabiłem trochę godzin na T100, udało się nawet prześcignąć ludzi, którzy jeździli na T300 i T500. Proste powiedzonko się sprawdza "nie sprzęt, a technika czyni z ciebie zawodnika". Jeżeli ktoś inwestuje ~2000zł na sprzęt do jeżdżenia  to musi mieć bardzo dużo czasu na jazdę, inaczej po prostu marnuje potencjał całego sprzętu. 

 

Wykonanie TX'a to tragedia - myth confirmed. Najczęściej palą się elementy na PCB. Każdemu bym odradził zakup tego szrotu. Na T300 nie spotkałem jeszcze takiego problemu.

Odnośnik do komentarza

Ja dzisiaj kupiłem przez internet Thrustmaster T500 RS oraz stojak Wheel Stand Pro Stojak Dla Thrustmaster T500RS Czarno-Srebrny (WSP T500 DELUXE). Mam nadzieję, ze sie nie zawiodę. Długo wahałem się z decyzją co do kierownicy bo jak to zwykle bywa, im więcej się czyta opinii na necie tym mniej się wie. Jeszcze tydzień temu byłem niemal zdecydowany na g29 ale niemal wszyscy potwierdzali opinię, że cena nie jest adekwatna do jej jakości. No nic, teraz mi pozostaje tylko się modlić aby nowe Gran Turismo obsługiwało T500.

 

Btw. nie wiecie ile mogę dostać za DFGT bo będę sprzedawał? Po gwarancji ale stan idealny bo przez ostatnie 4 lata była używana w sumie DOSŁOWNIE około 10 godzin.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...