Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

rower wybrany, Four Corners od Marin.

 

image.thumb.png.97cf0e23dc78caaecb36457abdfd05b1.png

 

Już nim jeździłem i jest bardzo wygodny, a z szerokimi oponami żadna trasa mu nie straszna. No i "umi" w długie trasy. Za rok sprzedam i wezmę coś z GRXami, hamulcami hydraulicznymi, sztywnymi osiami itd ;) 

 

To tera dajcie jakąś fajną traskę po mazurach z widokami na jeziorka :3

 

 

  • Plusik 1
  • Lubię! 5
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Figaro napisał:

rower wybrany, Four Corners od Marin.

 

image.thumb.png.97cf0e23dc78caaecb36457abdfd05b1.png

 

Już nim jeździłem i jest bardzo wygodny, a z szerokimi oponami żadna trasa mu nie straszna. No i "umi" w długie trasy. Za rok sprzedam i wezmę coś z GRXami, hamulcami hydraulicznymi, sztywnymi osiami itd ;) 

 

To tera dajcie jakąś fajną traskę po mazurach z widokami na jeziorka :3

 

 

 

gratulacje wyboru, rower bardzo ceniony przez wielu ludzi, dorobił się nawet swego rodzaju kultu :) jak Ci podpasuje to nie będziesz zmieniał ;) 

 

ja ciągle czekam na swojego Treka Checkpointa, rowerem mogłem wyjechać tydzień temu ale ciągle czeka w sklepie na nowe części bo minimalnie go zmieniam (w sensie przywracam do oficjalnej specyfikacji bo Trek na Polske wysłał dużą partię zubożonych osprzętowo Checkpointów). może jutro będzie :)

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Zgodnie z zasadą N+1 [0], po Cube Nuroad SLT, Cube Agree C:62 SLT, Canondale CAAD12, Cube Editor...

 

... zamówiłem owe cacko. Jako że w Niemczech opłaca się brać na leasing (jobrad etc.), można ładnie zaoszczędzić ~20%-30% od ceny oryginalnej.

Oczekiwanie że będzie się wygodniej jeździło na wyprawy 150km++ niż na Cube

 

144178-20221104-121309.jpg

 

 

[0]

rule-121.jpg?w=300&h=229

Edytowane przez Bishonen88
  • Plusik 4
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, kanabis napisał:

Chlopaki a co musialbym kupic zeby miec elektroniczna zmiane biegow? 

Zakladajac ze zostawiam korbe i kasete od zwyklej 105.  Klamki + przerzutki wystarcza? Oczywiscie plus przewody itd

 

Bo wydawac 8k za kompletną grupe to mi sie nie widzi

jak masz 105 2x11 to pewnie byś musiał w starą Ultergrę Di2 celować. oprócz klamkomanetek i przerzutek dochodzi jeszcze bateria. plus zgranie tego wszystkiego ze sobą i pociągnięcie kabli - upewnij się że Twoja rama będzie w stanie takie coś obsłużyć. jak nie to zostaje bezprzewodowy Sram AXS eTap ale to już droższy temat bo musisz komplet kupować :cebula:

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, kanabis napisał:

Bateria 800zl, serio? :)


Tak z ciekawości sprawdziłem jak jest z wytrzymałością takiej baterii i znalazłem coś takiego:
 

Cytat

Shimano say their battery is rated for 300 full charge cycles. This means that if you charge the battery every other week it should be good for about 11 years.


 

Cytat

Shimano Di2 battery life is also best-in-class, with a single charge of the main power source delivering approximately 1,000 kilometers of worry-free riding.


Nie wygląda to tak źle jak myślałem..:notbad:

 

Odnośnik do komentarza
On 6/23/2023 at 11:12 AM, Bishonen88 said:

Zgodnie z zasadą N+1 [0], po Cube Nuroad SLT, Cube Agree C:62 SLT, Canondale CAAD12, Cube Editor...

 

... zamówiłem owe cacko. Jako że w Niemczech opłaca się brać na leasing (jobrad etc.), można ładnie zaoszczędzić ~20%-30% od ceny oryginalnej.

Oczekiwanie że będzie się wygodniej jeździło na wyprawy 150km++ niż na Cube

 

144178-20221104-121309.jpg

 

 

[0]

rule-121.jpg?w=300&h=229

 

Trek Domane :wub: Posiadam rocznik 2017. Spaniała taczka

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, zdrowywariat napisał:

Zajebisty rower, ale jest trochę modeli, czy jak na takie cacko nazbieram to w zupełności mi wystarczy?

 

https://www.theedge-sports.com/bikes/road-bikes/trek-domane-al-4-disc-road-bike-in-black__12642

zależy co potrzebujesz, to generalnie dobry rower, ale 2x10 to półśrodek (ale bardzo dobry, sam do dzisiaj mam w jednym rowerze Tiagrę 2x10 i serio to bardzo fajna grupa, ale ma swoje ograniczenia - np. jak chcesz szeroki zakres kasety to niestety przeskoki pomiędzy przełożeniami będą powodowały duże różnice w kadencji), do tego Domane są deczko za ciężkie w porównaniu do rywali (i nie tylko rywali, nawet trekowski gravel Checkpoint jest lżejszy od Domane). w tej cenie spokojnie znajdziesz troszkę lepsze sprzęty.

Edytowane przez gtfan
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Będę śledził temat, w sumie wybrałem już rower - biorę gravela, ale takiego do 2000e. Widzę też, że z różną szerokością opon są, jednym bliżej szoszówce, a drugim rowerowi górskiemu.

 

”W przypadku graveli najczęściej spotykanymi szerokościami są wartości z przedziału 32 - 42 mm w przypadku klasycznych kół o średnicy 28”.

 

Szukam czegoś bliżej szosówki, ale z oponami semi-slick, żebym mógł jeździć komfortowo po szutrze, po kostce, wjechać do lasu na ścieżkę itp., w góry na nim się nie będę pchał. Chcę coś na każdy rodzaj w miarę równej drogi.

 

Fajnie by było już coś mieć na celowniku, bo będzie się łatwiej odkładać. Spojrzałem też na kilka rankingów, ale wybór jest tak duży, że można się pogubić.

 

Pojeździłem wczoraj trochę na tym moim Giancie i jest spoko na tych oponach o szerokości 28mm, bo gdy jechałem na nim do rerwisu na oponach 23mm chodnikami to było czuć każdą nierówność, więc myślę, że te 32mm do moich potrzeb powinno być ok.

Odnośnik do komentarza

jak chcesz jeździć na 32mm to nie musisz mieć gravela, większość szos endurance z hamulcami tarczowymi mieści takie opony bez problemu, często też szersze. sam miałem przyjemność w tym roku jeździć na Canyon Endurance CF7 (niestety musiałem go sprzedać) i tam miałem opony 30mm przód i 32 tył, w porównaniu do 25mm do których byłem przez lata przyzwyczajony to była spora przepaść w komforcie, ale ciągle to były bardzo szybkie opony i charakterystyka była bardzo szosowa.

 

teraz przesiadam się na gravela z oponami 40mm to zdam relację jak taki sprzęt sprawdza się na szosie, bo szczerze to sam jestem ciekawy jak po latach jazdy stricte szosowej jak będzie się jeździło na takich balonach z niskim ciśnieniem i czy na szosie spadki prędkości będą duże (tu się trochę obawiam że ciągle będę miał w głowie prędkości szosowe które na tych oponach będą ciężkie do utrzymania).

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

przykładowe rowery (poza Trek Domane który sam wysłałeś) którymi możesz się zainteresować

https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-1 (2x11 z pozagrupową korbą, zmieści opony 38mm)

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7/2733.html?dwvar_2733_pv_rahmenfarbe=R074_P05 (pełna 105, zmieści 35mm)

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/szosowe/endurance/synapse-alloy/synapse-2-c12602u (2x10, z oponami różnie podają ale 35mm to było najmniej z czym się spotkałem)

 

jest tego generalnie sporo. plus większość graveli też się dobrze sprawdzi jako szosa road+ 

Edytowane przez gtfan
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Dzięki wielkie, ten Giant mi pasuje, około 2000e, opony 34mm i 9.4kg, bo podzespoły, na których się nie znam, to rozumiem, że są dobre, skoro polecasz. Na tym co mam pojeżdżę ten sezon, a na następny już sobie kupię tego Gianta :)

 

Właśnie czytam:

 

https://mcsport.pl/pl/blog/giant-contend-ar-1-disc-rowerowy-paracetamol-dla-wielbicieli-baranka#:~:text=O tym%2C jaki Giant Contend,trudno w przypadku podobnych modeli.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...