Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.05.2023 o 16:00, iluck85 napisał:

Chcesz dobrego Hardteila- Trek Caliber 8, jak masz fundusze do procaliber.

Caly czas piszemy o rowerach z jednym blatem. Nie wiem czy Ci się sprawdzi, czy nie braknie przełożeń przy tej jeździe. Nie masz nogi zrobionej.

Idz do sklepu i przejedz się gravelem. Na asfalcie do pracy lepiej się sprawdzi niż ten MTB. W lesie wjeżdżasz w totalna dzicz i szlaki nowe robisz? Jedziesz utwardzona ścieżka. Tutaj tez Gravel wygra. Do tego bag packing.

 

Przejedz się, potem wróć :) 

 

 

IMG_2429.jpeg

 

Dzięki, chyba wezmę tego Trek Caliber 8 z kilku powodów, obejrzałem też polecane tu marki: Unibike, Kross i Romet. Po pierwsze cena roweru to tylko 1100-1200e, a za Cube musiałbym wyłożyć 1600-1750e. Po drugie nie ma tu w Irlandii problemu z dostępnością tego modelu w jakim kolorze chcę, a zakup koło domu mi pasuje, bo w razie awarii serwis gwarancyjny mam na miejscu.

 

Na początek w zupełności mi wystarczy, szczególnie że mam też inne ważniejsze wydatki. Pytanie tylko, czy warto dopłacić 200e do Trek Caliber 9, bo na przykład znalazłem taki:

 

https://www.theedge-sports.com/bikes/mountain-bikes/trek-x-caliber-9-mountain-bike-in-blue__1567?currency=EUR&chosenAttribute=1047654&gclid=EAIaIQobChMIz4yJ1_6Z_wIVAdntCh2JHwynEAQYAyABEgJxUfD_BwE

 

Czy zmiany są na tyle niewielkie, że nie ma sensu?

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, iluck85 napisał:

Dla Ciebie żadna różnica. JAK już dopłacać to do Pro Calibra. Ma system ISO w ramie koło sztycy.

IMG_2458.jpeg

 

Pro jest już z włókna węglowego, ale za wersję 9.5 trzeba wyłożyć 1900e (są też droższe 9.6, 9.7 i 9.8), widziałem za 1600 nawet, ale wysyłka zza granicy, a jednak wolę kupić na miejscu.

 

https://www.theedge-sports.com/bikes/mountain-bikes/trek-procaliber-95-mountain-bike-in-grey__16464

 

Przeczytałem też o tym systemie ISO, no jest to jakiś game changer, tak jak i te 2kg mniej na ramie karbonowej. Jeszcze raz dzięki za pomoc, przemyślę sprawę, czy warto dopłacić 700e.

 

 

 

 

Edytowane przez zdrowywariat
Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak wyglada rynek aktualnie, tym bardziej poza krajem. 
W pandemii nie dostałem rabatu. Rowerów było mało, były zapisy i wszyscy mieli w dupie dawać rabat bo i tak ktoś weźmie. 
Pandemii nie ma, ponoć są jakieś problemy nadal, ale sezon 2023 szybko wyjaśnił Treka i reszta, bo cenami odjechali.

Za Treka x Calibra 8 wołali ponad 7k :kekw: Nie jest tyle wart. 
3 albo 4 lata temu brałem go za 5 z hakiem i po rabacie wyszedł 4700 chyba. Było poniżej 5. 2 sezony temu w pandemii czekałem 3 miechy i dałem 6299 i ani złotówki mniej. 
Jeżeli lokalny sklep ma tych rowerów sporo, wolaj rabat. Wtedy dopłata do procalibra będzie niższa. 10/15% można spokojnie na Treku zbić. 
Jak to się kiedyś mówiło- nikt nie zapłacił katalogowej ceny za Treka. Pandemia to zniszczyła. 

Edytowane przez iluck85
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, zdrowywariat napisał:

tak jak i te 2kg mniej na ramie karbonowej

Szczerze nie wiem jak jest w MTB, ale w szosie różnica pomiędzy normalną ramą karbonową a aluminiową to jest ok. 0.5kg (mówię tutaj o porównaniu jeden model producenta występujący na różnego rodzaju ramach), często jest to mniej - przykładowo Trek Emonda ALR5 to raptem 100g więcej niż podobnie wyposażony SL5. Dlatego ciężko mi sobie wyobrazić różnicę 2kg w wadze ramy w MTB. Podejrzewam że oprócz samej ramy dostajesz lepszej jakości i lżejsze komponenty dlatego różnica w wadze dochodzi do 2kg.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
19 minut temu, gtfan napisał:

Szczerze nie wiem jak jest w MTB, ale w szosie różnica pomiędzy normalną ramą karbonową a aluminiową to jest ok. 0.5kg (mówię tutaj o porównaniu jeden model producenta występujący na różnego rodzaju ramach), często jest to mniej - przykładowo Trek Emonda ALR5 to raptem 100g więcej niż podobnie wyposażony SL5. Dlatego ciężko mi sobie wyobrazić różnicę 2kg w wadze ramy w MTB. Podejrzewam że oprócz samej ramy dostajesz lepszej jakości i lżejsze komponenty dlatego różnica w wadze dochodzi do 2kg.

 

Pewnie tak, dla porównania Trek Caliber 8 to jakieś 13.5-14kg, a Trek Procaliber to 11.5-12kg, dlatego chyba odpuszczę sobie dopłatę i wezmę tańszy model, 1200e to jest ok suma i taki rower na początek mi wystarczy, bo 1900e już trochę zaboli :) Chujowo tylko, że w zależności od koloru cena się różni o nawet 400e.

 

Biały wychodzi najtaniej i czerwony, bo można je dostać za 1100-1200e:

 

spacer.pngA i są w rozmiarze ML, czyli idealnym do moich wymiarów: 175/82cm, bo znajduję się na granicy M i L :)

Edytowane przez zdrowywariat
Odnośnik do komentarza
16 minut temu, zdrowywariat napisał:

dlatego chyba odpuszczę sobie dopłatę i wezmę tańszy model

moim zdaniem dobrze zrobisz ale nie dlatego że dopłata zaboli, ale dlatego że dopiero jak zaczniesz jeździć to zobaczysz co tak naprawdę oczekujesz od roweru, jak go chcesz wykorzystywać itp. 

 

pojeździsz trochę i będziesz wiedział więcej, teraz możesz mieć wyobrażenie jak będziesz go wykorzystywał ale dopiero praktyka potwierdzi jak faktycznie będzie. jednym z największych mitów jest wyobrażenie po jakim terenie będzie się jeździło, nie raz słyszałem że będzie to 50/50 ulica i treren, albo 10/90 na korzyść terenu, a potem w praktyce było 80% szosa a 20% teren, z czego "teren" to był gorszej jakości asfalt, krótki odcinek szutrowy albo ubita droga gruntowa po których sam jeżdżę na szosie z oponami 25mm nawet nie zwalniając, i potem taka osoba męczy się na MTB bo wyobrażała sobie że te tereny po których ma zamiar jeździć to będą wymagające single w lasach. życie.

 

jak faktycznie będziesz potrzebował MTB (szczególnie jak zaczniesz jeździć maratony mtb) to pewnie dojdziesz szybko do momentu że nawet Procaliber to za mało i pójdziesz w półkę wyżej, ale podejrzewam że w praktyce sam dojdziesz że najlepszy dla Ciebie rower to gravel jeśli zamierzasz jeździć bardziej poważnie albo crossowy jeśli będziesz jeździł tylko rekreacyjnie. dlatego moim zdaniem dobrze robisz biorąc Calibra 8.

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, gtfan napisał:

moim zdaniem dobrze zrobisz ale nie dlatego że dopłata zaboli, ale dlatego że dopiero jak zaczniesz jeździć to zobaczysz co tak naprawdę oczekujesz od roweru, jak go chcesz wykorzystywać itp. 

 

pojeździsz trochę i będziesz wiedział więcej, teraz możesz mieć wyobrażenie jak będziesz go wykorzystywał ale dopiero praktyka potwierdzi jak faktycznie będzie. jednym z największych mitów jest wyobrażenie po jakim terenie będzie się jeździło, nie raz słyszałem że będzie to 50/50 ulica i treren, albo 10/90 na korzyść terenu, a potem w praktyce było 80% szosa a 20% teren, z czego "teren" to był gorszej jakości asfalt, krótki odcinek szutrowy albo ubita droga gruntowa po których sam jeżdżę na szosie z oponami 25mm nawet nie zwalniając, i potem taka osoba męczy się na MTB bo wyobrażała sobie że te tereny po których ma zamiar jeździć to będą wymagające single w lasach. życie.

 

jak faktycznie będziesz potrzebował MTB (szczególnie jak zaczniesz jeździć maratony mtb) to pewnie dojdziesz szybko do momentu że nawet Procaliber to za mało i pójdziesz w półkę wyżej, ale podejrzewam że w praktyce sam dojdziesz że najlepszy dla Ciebie rower to gravel jeśli zamierzasz jeździć bardziej poważnie albo crossowy jeśli będziesz jeździł tylko rekreacyjnie. dlatego moim zdaniem dobrze robisz biorąc Calibra 8.

 

Dzięki, no to już wybrałem, teraz tylko muszę znaleźć najlepszą ofertę, a i mam dylemat z kolorem xD

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc, jeśli się wkręcę to może wtedy wezmę sobie do pary gravela, więc w sumie nie wiem, czy jest sens myśleć nad crossowym, nie :)

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, zdrowywariat napisał:

więc w sumie nie wiem, czy jest sens myśleć nad crossowym

 

jedną z najczęstszych modyfikacji rowerów MTB u osób które kupiły rower do rekreacyjnej jazdy jest założenie bardziej gładkich opon crossowych, bo te balony z kostką które ktoś dostał z rowerem stawiają na asfalcie gdzie spędza 99% czasu takie opory że ciężko się jeździ ;) 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Figaro napisał:

Aha.

 

Czy mogę prosić o drugą opinię?

przepraszam że chciałem pomóc.

 

ok, masz konkrety

- komponenty michroshit który nie dość że działa tak se to są problem z częściami i kompatybilnością,

- brak sztywnych osi przy hamulcach tarczowych = ciągłe ocieranie i poprawianie zacisku

- same hamulce są mechaniczne a nie hydrauliczne, do tego wg opinii w necie działają bardzo słabo

- sam zacisk hamulca to najtańszy szrot który z tego co pamiętam ma tłoczek dociskany z jednej strony więc tarcza będzie ciagle krzywa, co w połączeniu z brakiem sztywnych osi będzie jeszcze bardziej potęgowało ocieranie

- korba na kwadrat, no litości, dwa razy mocniej przyciśniesz i będziesz miał latającą na boki korbę

- dramatycznie ciężkie koła, a mimo tego wg opinii ludzi niezbyt wytrzymałe

- napęd 1x10 z takimi skokami pomiędzy przełożeniami że kadencja będzie skakać o 20 obrotów przy tej samej prędkości, na szosie to się kompletnie nie sprawdza

- kabel od przerzutki zamiast iść pod owijką to wypuszczony jest na środek - nie tylko nie jest to estetyczne, ale uniemożliwia też montaż toreb bikepackingowych na kierownice, a jak myślisz jeździć dłuższe trasy to jest to dość istotna rzecz

 

to tak na szybko, można wymieniać dużo więcej. dla mnie korba na kwadrat i hamulce to będą pierwsze rzeczy do wymiany, jakakolwiek lepsza korba i porządne zaciski hamulców mechanicznych to już masz dodatkowe 1k więc wchodzisz w kolejny poziom rowerów już na lepszym osprzęcie. 

jeśli masz mały budżet to przy cenie serio lepiej pomyśleć o jakimś rowerze crossowym lub fitness, zdolność terenowa będzie podobna a jakościowo sprzęt będzie dużo lepszy w swojej klasie.

 

 

 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
49 minut temu, Figaro napisał:

jest trochę lepiej, na pewno masz już lepszej klasy i marki napęd, do tego 11s, korba z tego co pamiętam już nie na kwadrat, kable ładnie pod owijką ale:

- zostają uwagi odnośnie braku sztywnych osi i kół (ok, przy tym budżecie i tak będzie ciężko o inne rozwiązanie)

- hamulce to jakaś dziwna hybryda mechaniczno-hydraulicznych, już chyba lepiej jakby dali porządne zaciski mechaniczne typu trp spyre a nie takie coś, ale przyznam bez bicia że nie znam tego rozwiązania więc lepiej poczytaj co o nim sądzą użytkownicy, z tym że fakt że raczej nikt poza decatlonem ich nie stosuje powinien sugerować że nie jest to coś pożądanego na rynku. giant też kiedyś stosował hybrydowe rozwiązanie i szybko się z niego wycofał bo nikt nie był z niego zadowolony.

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 28.05.2023 o 12:04, mattaman napisał:


 

 

 


To, że pojechałeś bez jedzenia to nie osiągnięcie, a bezmyślność emoji6.png
 

 

 

Umiesz czytać ze zrozumieniem? 

1 godzinę temu, Figaro napisał:

Dziękuję i przepraszam. Nie chciałem zabrzmieć nieuprzejmie. Kto by pomyślał, że rowery mogą być tak skomplikowane. Za moich czasów rower to był po prostu rower. A tu ludzie wydają jak na tanie auto.

Możesz nadal popierdalać na starym rowerze i mieć fun, im bardziej zagłębiasz się w technikalia tym większą będziesz miał trudność z zakupem. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
57 minut temu, Figaro napisał:

okej, fanie gt, ostatni raz Cię pomęczę :) A co sądzisz o tych dwóch?

 

https://rowerowy.com/sklep/rowery/gravel-road/prod/marin-gestalt

 

https://mcsport.pl/pl/giant-revolt-2-black-diamond-2022.html

 

Biorąc pod uwagę że ten drugi jest sporo droższy jednak.

 

ten Marin to nic szczególnego, do tego średni z niego gravel - grupa czysto szosowa z tylną przerzutką bez sprzęgła (będzie telepało łańcuchem z obawą że spadnie), korba szosowa 50/34 (oczywiście na kwadrat :/ ), opony 32mm, słabe hamulce mechaniczne - bardziej to taka prosta szosa road plus niż gravel. nic szczególnego, porównywalne z tymi z decatlona.

 

giant to też taki mix komponentów gravelowo-szosowych - geometria i opony gravelowe, sztywne osie, ale grupa szosowa sora 2x9 z przerzutką bez sprzęgła, z oczywiście z obowiązkową korbą na kwadrat (litości), hamulce niestety mechaniczne ale chyba już lepszej klasy. nie jest to zły rower, szczególnie frameset jest ok (chociaż ta sztyca d-fuse to dla mnie wada bo ogranicza mocno ewentualny upgrade sprzętu do innej niż giantowa sztyca, zapomnij o jakiś amortyzowanych sztycach czy dropperach które coraz częściej wchodzą do graveli).

 

ale jeśli dobrze widzę to chodzi on po ok 6k. a w tej cenie znajdziesz już sprzęty z trochę mniejszą liczbą wad. np. na grupie GRX-400 2x10 z hydraulicznymi hamulcami, sztywnymi osiami i markowymi komponentami. chociażby romet ma takie rowery w ofercie. rezygnując z hydrauliki hamulców będziesz miał np. cube nuroad pro oparty na grx-400 i całkiem dobrymi jak na mechaniczne hamulcami trp spyre. nie będą to rowery pozbawione wad ale już zbliżamy się do całkiem sensownych sprzętów na lata.

 

32 minuty temu, Litwin81 napisał:

Możesz nadal popierdalać na starym rowerze i mieć fun, im bardziej zagłębiasz się w technikalia tym większą będziesz miał trudność z zakupem. 

 

prawda ale nie w każdym przypadku. nie każdy ma duży margines na akceptację braków w rowerze. sam miałem przypadek że paręnaście lat temu kupiłem najdroższy rower w Tesco, kosztował zawrotne jak na tamte czasu 800zł, miał amortyzator i hamulec tarczowy z przodu. przez pierwsze parę miesięcy wymieniłem w mnóstwo psujących się lub niezbyt działających części, tak że rower łącznie kosztował mnie prawie 2k. a ciągle to był słaby rower z tesco z przeszczepionymi częściami, który do rowerów za 2k nawet nie miał podejścia. jak ktoś umie cieszyć się samą jazdą i nie zwracać uwagi na wady czy źle działające części to oczywiście można jeździć starym rowerem i mieć fun, ale ktoś kto ma deczko inne podejście do sprzętu będzie miał tylko masę frustracji z użytkowania grata i zero funu.

Edytowane przez gtfan
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Nie wiedziałem, że masz taką wiedzę na temat rowerów @gtfan , im dłużej w tym wątku siedzę tym większy mam dylemat, na razie jestem nastawiony na tego Caliber 8, ale będę w sklepie w sobotę to się przyjrzę, przejadę itd., czy faktycznie te koła nie są za grube i czy jakiś cross, hybryda, fitness czy co tam jeszcze jest nie będzie dla mnie lepszym wyborem, masakra :)

 

Jednak wolę bez pośpiechu, bo to zawsze wychodzi mi na plus i mam parę rzeczy, które służą mi do dziś, a gdy się człowiek spieszy to diabeł się cieszy :)

Edytowane przez zdrowywariat
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, zdrowywariat napisał:

Nie wiedziałem, że masz taką wiedzę na temat rowerów @gtfan

jako taką mam na temat szos i graveli, troszkę też wiem nt crossów i fitnessów (ale już bez operowania modelami, bardziej koncepcje na co zwracać uwagę a czego unikać), za to kompletnie nie orientuję się w mtb/enduro/trail (nie wiem nawet jak je rozróżnić), za rok możliwe że będę dopytywał co kupić ;) 

 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 27.05.2023 o 09:57, iluck85 napisał:

2kg może 3kg różnicy. 
Na zawody idziesz? Zyciowki kręcisz żeby te 2 kg miało znaczenie? 
Nie opłaca się wydawać prawie 8k żeby wymienić osprzęt, bo tego Ci nikt nie odda i gra nie jest warta świeczki. 
Ja bym spojrzał na gravela. Jak nie walisz single trackow, to bezsensu. Asfalt, utwardzona leśna ścieżka- tu lepiej poradzi sobie gravel. Mtb minimalnie wygra wygoda poprzez przedni amortyzator. Ale szybciej polecisz na gravelu.

Gravel przegrał u nas tylko na poligonie- sporo podjazdów i terenu mocno piaszczystego. Resztę terenów kolega nas wycinał. 
To tak jak kupowanie fulla żeby jeździć po mieście i czasem wjechać na leśna drogę za miastem. Szkoda pieniędzy.

 

A co z Graveli polecasz? :)

Edytowane przez zdrowywariat
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...