Skocz do zawartości

The Last of Us Part II


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Cedric nic praktycznie nie widzieliśmy jeszcze, NIC ! a Ty stwierdzasz takie rzeczy po cinematicach, nie widziałem tam ani jednej drabiny :D
 
To co mówił Neil Druckmann:
- całe studio skupione jest na grze
- full production
- silnik gry to kolejna ewolucja silnika autorstwa Naughty Dog znanego z U4
- poprawiono w nim oświetlenie, budowe mięśni, efekty deszczu, animacje twarzy
- trailer leciał prosto z PS4 Pro, ale nie potwierdzono że użyto silnika gry, więc należy założyć że to CGI
 
the-last-of-us-part-2-screenshots-paris-
the-last-of-us-part-2-screenshots-paris-
 
 
Polygon zarzuca, że chcą sprzedać gre za pomocą przesadnej przemocy
https://www.polygon.com/2017/10/30/16571230/last-of-us-part-2-trailer-violence-women

Odnośnik do komentarza

Dokładnie.

Ja pierdzielę. Przecież to świat po upadku. No pewnie, że jest brutalnie. Z dnia na dzień życie ludzi legło w gruzach. Miliony zginęło, drugie tyle to teraz grzyby, a ci co przetrwali walczą o dalsze życie. Każdy na swój sposób. Cywilizacja upadła, kultura, prawo, władza... wszystko to przestało istnieć lub uległo przekierowaniu na małe, zamknięte społeczności. Nagle nie ważne było już co ubrać jutro do pracy, jaki tv kupić, co na fejsie napisać. Woda, żywność, schronienie, przetrwanie. To są priorytety w świecie The Last of Us. A skoro nie ma prawa ani nikogo kto by je egzekwował... wszystkie chwyty dozwolone. Zabij albo giń. Pierwsza cześć pięknie przecież ukazywała upadek człowieka, powolną śmierć człowieczeństwa. Po podróży wszyscy zadawali sobie pytanie kto jest gorszy? Grzyby kierowane tylko bólem i podstawowymi instynktami czy ludzie zdolni do wszystkiego by przetrwać. 

"Po tym wszystkim co przeszliśmy..."

  • Plusik 6
Odnośnik do komentarza

o nie nie, realizm TLoU to jedna z glownych zalet, mnie odrzuca jak w grach postac z obciazeniem na oko ponad 30kg, sobie skacze po skalach 2- 2.5 m jakby gdyby nigdy nic.

 

 

 

Cedric nic praktycznie nie widzieliśmy jeszcze, NIC ! a Ty stwierdzasz takie rzeczy po cinematicach, nie widziałem tam ani jednej drabiny 

 

 

No nie do końca mi o to chodziło pisząc o mniej "normalnym" podejściu. Raczej chciałbym zobaczyć NG w grze, która pozwoliłaby im poszaleć - coś jak w JAK 2 gdzie mieszały się gatunki i style, czasem kompletnie bez sensu. 

 

Obecnie mam wrażenie, że stali się trochę zakładnikami realistycznej konwencji i przez to pewne powtarzające motywy zaczynają się już ocierać o absurd. NG w swoich ostatnich grach wychodzi z założenia, że gracz powinien mieć towarzystwo, aby "przebrnąć" przez spokojniejsze sekwencje, które z kolei służą do budowania ich fabuł. Chyba traktują je użytkowo, zaś ja z kolei jako niepotrzebny, dość prostacki element gameplayu.

 

Stąd też te nawracające w ich grach "hej, podrzucę Cię wyżej", "poszukam czegoś po czym możesz się wspiąć", "może wykorzystam tę szafkę do wejścia wyżej", "pomóż mi to podnieść". No w Uncharted4 nieraz przewracałem oczami, gdy znowu pojawiało się takie zagranie. I w tym znaczeniu uważam, że ND trochę się zapętliło w swoim realistycznym podejściu i przydałoby im się coś bardziej szalonego.

 

Jestem prawie pewien, że pojawią się i one w Last of Us 2 - oby w jak najmniejszej ilości. ;) Zresztą po Uncharted 4 można niemal w ciemno zgadywać w jakich aspektach Naught Dogs dołoży do pieca. W U4 Druckmann chwalił użycie retrospekcji - no to już wiemy, że w większej ilości pojawią się i w PART 2. Sekwencja z pojazdami, którymi można sterować - bardzo zdziwię się jak ich nie będzie. I tak dalej.

 

Na grę czekam jak jasna cholera, ale wydaje mi się, że ND dobrze zrobiłoby pewne odświeżenie swojego podejścia gameplayu. Tylko tyle. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 

 

No nie do końca mi o to chodziło pisząc o mniej "normalnym" podejściu. Raczej chciałbym zobaczyć NG w grze, która pozwoliłaby im poszaleć - coś jak w JAK 2 gdzie mieszały się gatunki i style, czasem kompletnie bez sensu. 

 

Obecnie mam wrażenie, że stali się trochę zakładnikami realistycznej konwencji i przez to pewne powtarzające motywy zaczynają się już ocierać o absurd. NG w swoich ostatnich grach wychodzi z założenia, że gracz powinien mieć towarzystwo, aby "przebrnąć" przez spokojniejsze sekwencje, które z kolei służą do budowania ich fabuł. Chyba traktują je użytkowo, zaś ja z kolei jako niepotrzebny, dość prostacki element gameplayu.

 

Stąd też te nawracające w ich grach "hej, podrzucę Cię wyżej", "poszukam czegoś po czym możesz się wspiąć", "może wykorzystam tę szafkę do wejścia wyżej", "pomóż mi to podnieść".

 

Ale co masz na mysli mowiac poszalec ? Przeciez to wlasnie ten realizm - w mojej opinii - umozliwia taka gleboka immersje w swiat przedstawiony, a przez to wiez z bohaterami. To jest wlasnie mega fajne ze Joel to nie jest Geralt z Rivii co rozpierdala potwory jak bloki z wielkiej plyty  i kazda babka przed nim kleka jak zobaczy.

 

Oczywiste, ze musza sie trzymac pewnej konwencji, to zelazna zasada sequela. Wiecej, lepiej, itp.

 

No nie wiem czy te kwestie dialogowe to az taki powod do narzekania, ja pracuje z ludzmi i taka gadka szmatka praktycznie niezauwazalnie sama sie nawija.

Odnośnik do komentarza

Od czasów Jak & Daxter ND lubi "ewoluować" postacie. Z każdą częścią Jak, Drake czy nawet Daxter... no właśnie. Nie chcę pisać, że się zmieniają bo wychodzę z założenia, że ludzie się nie zmieniają, zmieniają się priorytety. Lepiej napisać, ze zdobywają doświadczenie, dorastają. The Last of Us to opowieść o Joelu i Ellie tak jak Uncharted o Drake'u. Pozostawmy główny trzon dla dedykowanych postaci. Ale nie martwiłbym się inne historie w świecie TLoU. ND pokazało na przykładzie Lost Legacy, ze radzi sobie ze spin offami i wierzę, że w swoim czasie taki dostaniemy w świecie grzyba.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

o nie nie, realizm TLoU to jedna z glownych zalet, mnie odrzuca jak w grach postac z obciazeniem na oko ponad 30kg, sobie skacze po skalach 2- 2.5 m jakby gdyby nigdy nic.

 

no ale on nie pisał o tlou2, mnie też powoli męczy ten super realizm i fajnie jakby po part 2 poszli z nowym ip z zupełnie innym kierunkiem i gatunkiem

Odnośnik do komentarza

no ale on nie pisał o tlou2, mnie też powoli męczy ten super realizm i fajnie jakby po part 2 poszli z nowym ip z zupełnie innym kierunkiem i gatunkiem

 

 

za wczesnie aby przewidywac co bedzie po Part 2, no niby nowe IP to najwieksza bomba, ale szkoda by mi bylo lastow, to moja ulubiona gra/seria gier. Zarzutow odnosnie superrealizmu nie rozumiem, bo to przeciez nieczeste zjawisko obecnie w branzy, a na pewno nie w takiej jakosci.

Odnośnik do komentarza

Bez przesady, grę zapowiedzieli na PS4 i wyjdzie na PS4. Możliwe że zrobią tak jak z nową Zelda, czyli wersja na PS4 i PS5 w tym samym momencie, chociaż wątpię że nowe plejstejszon wyjdzie w 2019 roku (obstawiam że gra wyjdzie za 2 lata). W tym czasie to już będzie pewnie ponad 100mln sprzedanych czwórek.

 

Co do brutalności, nie ma co się obawiać o teksty postepowcow z polygonu. Sony ufa ND w 100%, to ich najważniejsze studio, mają wolną wolę w tworzeniu. Nie wyobrażam sobie, że jakiś krawaciarz z Sony sugeruje Druckmannowi, aby coś zmienił lub wyciął ze swojej gry, bo ktoś może czuć się obrażony. Niech idą na całość, bo gracze w dużym procencie, to takie stare konie jak my, oczekujący, że gry pod względem prezentowanej historii, jej dosadnosci i ciężaru, staną na równi z książkami i filmami. Pierwsza część pod tym względem już pokazała, że ND nie boi się przekraczać pewnych granic, teraz poprzeczką zostanie podniesiona.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

mnie bardziej niż brutalność to przeszkadza w trailerze zachwiane parytety.

 

Jak polygonu nie lubię tak muszę im trochę przyznać racji, bo ten trailer to był tylko pokaz tortur bez żadnego kontekstu.

Edytowane przez MaZZeo
Odnośnik do komentarza
Nie wyobrażam sobie, że jakiś krawaciarz z Sony sugeruje Druckmannowi, aby coś zmienił lub wyciął ze swojej gry, bo ktoś może czuć się obrażony.

 

ja wyobrażam, ale ufam że Druckmann nie ugnie się ewentualnym naciskom

 

@Andrzej

spokojnie mogliby dorzucic gwalty i kanibalizm

 

miałeś kanibalizm w jedynce i to nie głupio uzasadniony. akcja w barze sugerowała próbę gwałtu, choć fakt nic nie pokazywano naocznie

Edytowane przez nobody
Odnośnik do komentarza

Brutalność brutalnością, w jedynce były takie momenty, trzy dość konkretne, z czego pamiętam, to wystarczyło. Wybaczcie, ale ja trochę przestałem ufać Druckmannowi, po U4, ale to moje zdanie. Poza tym ciekaw jestem dlaczego Straley nie podjął się dwójki? Dlaczego odszedł? Z przepracowania, a może nie chciał tworzyć drugiej części, bo nie chciał ruszać legendy? Przecież pierwsze TLOU to też jego dziecko? Mam złe przeczucie, że wyjdzie z tego gra na 8.5, być może z dobrą historią, ale Druckmann zapomni o gameplayu, i będzie to takie U4, więcej chodzenia, niż grania. Poprzeczka jest bardzo, bardzo wysoko. Najlepiej powiedzieć wszystko nie mówiąc nic, są inne sposoby na ukazanie brutalności, niż nazbyt dosadne.

Edytowane przez zdrowywariat
Odnośnik do komentarza
Gość aphromo

Tak na szybko z mojej listy zyczen odnosnie TloU Part II :

 

- poprawa AI zarowno wrogow jak i towarzyszow, 

- wiecej elementow survivalu w grze

- bardziej otwarte, wieksze lokacje

- jakas forma zorganizowanej ludzkiej spolecznosci bylaby super

- rozbudowanie animacji kontekstowych w grze

- idealem byloby dla mnie gdyby wrzucili tryb na podzielonym ekranie na dwie osoby, ale jestem realista i wiem ze to niemozliwe :(

Odnośnik do komentarza
Gość aphromo

 Wybaczcie, ale ja trochę przestałem ufać Druckmannowi, po U4, ale to moje zdanie. 

 Druckmann zapomni o gameplayu, i będzie to takie U4, więcej chodzenia, niż grania. 

 

Mozna sie spytac, czemu sie boisz o jakosc TLoU Part 2, skoro rezyser nielubianiego przez Ciebie U4 odszedl ze studia ?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...