Skocz do zawartości

Dying Light 2


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, SpacierShark123 napisał:

@KrYcHu_89 Nie grałem w DL2 na PC (ogrywam XSX) ale Cyber na 3080/i9 9900k lata mi w 60-70fps ULTRA 1440p z RT i DLSS no i ta gra naprawde ładnie wygląda a jak patrze na DL2 to nie widzę tych wymagań , już pomijam fakt że na XSX grając w DL2 czuje jakbym ogrywał grę ze wstecznej . Przełączając się między DL2 a FC6 różnica jest ogromna , do tego wiele razy napotykam jakieś bugi pokroju zawieszania się postaci czy braku ich animacji jak w przypadku Cybera . Gra technicznie leży no ale feeling okładania umarlaków bardzo przyjemny , ogram fabułe i pewnie gra poleci z dysku bo już sam fakt że bronie( posiadające statystyki niczym w grach RPG) są nie do naprawienia co mnie strasznie frustruje.

FC6 kupilem ostatnio na PS5, nie widziałem jeszcze, ale podobno śmiga az milo w 1400-1728p i 60 fps.

 

Ogolnie gry od Ubi śmigają ladnie na next genach, WD 60 fps I 1440p, Asasyn i FC6 podobnie, z dobrymi detalami. Dodatkowo gry od Ubi na PC= granie przez ich launchera, a tym się brzydzę :P Polacy daja Steam/GOG i jest wporzo:). 

 

 

Jeden duży minus o którym zapomniałem na PC, ZNOWU brak cutscenek w 21:9... kiedy ktoś się nauczy, że 21:9 jest piękne nie tylko w gameplayu...

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

RTGI to jest prawdziwy RT, do tej pory chyba tylko DL2 i Metro, wschód RT stoi xD.

 

Znasz może jakieś gry które na konsolach mają zaimplementowane global illumination? Z przyjemnością sprawdziłbym taki efekt, wychodzacy ponad odbicia w Ratchecie czy Control.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Znasz może jakieś gry które na konsolach mają zaimplementowane global illumination? Z przyjemnością sprawdziłbym taki efekt, wychodzacy ponad odbicia w Ratchecie czy Control.

Nie do mnie pytanie, ale pozwolę sobie odpowiedzieć. Metro Exodus, okrojone w stosunku do PC, ale ma GI zaimplementowane. Tu jest fajnie pokazana różnica RTGI on vs off w wersji na PC

 

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Znasz może jakieś gry które na konsolach mają zaimplementowane global illumination? Z przyjemnością sprawdziłbym taki efekt, wychodzacy ponad odbicia w Ratchecie czy Control.

Wszystkie gry mają global illumination już od wielu lat  xd Tylko że takie oświetlenie może być obliczane w czasie rzeczywistym (jak np. w praktycznie każdej nowej grze ze zmienną porą dnia) lub offline (np. Last of Us 2). RT GI polega na tym że oświetlenie jest o wiele dokładniejsze bo symuluje o wiele więcej odbić światła w czasie rzeczywistym i z dobrą jakością co jest o wiele trudniej uzyskać w real-time bez RT i trzeba posiłkować się np. SS GI (który ma swoje ograniczenia). W takim Ratchecie pewnie nie zobaczył byś większej różnicy jak by zaimplementowali RT GI bo i tak oświetlenie jest obliczone wcześniej.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

PS5 pro, XSXXL potrzebne od zaraz, skoro crossgeny mają już takie problemy...

To nie wina konsol tylko braku ogarnięcia optymalizacji, grafika ma momenty ale jako całokształt jest średnia, jest sporo ładniejszych gier. Poza tym już na tej generacji wyszło trochę gier, które mają co najmniej 1440p i bez zająknięcia trzymają te 60 klatek. Wydaje mi się też, że skupili się na past genach i na tych naprawdę mocnych pecetach (różne opcje RT) ale oberwało się przez to nowym konsolom. Ale tak poza tym to gierka sztosik, mega się gra, ledwo co liznąłem fabułę nawet póki co, robię różne rzeczy opcjonalne i jest z tego fun. Do czasu wyjścia Horizon po prostu ta gra jak znalazł.

Odnośnik do komentarza

Już drugi raz nie zaczytało mi skryptu, przyznam szczerze że trochę to denerwujące, mowa tutaj o misji jedyne wyjście, chciałem sobie cichaczem otworzyć wejście do tuneli, rzuciłem monetą, użyłem wytrzychu, ale skrypt się nie zaczynał i na dole drzwi pozostały zamknięte bez możliwości otworu, podobny błąd miałem na początku na bazarze i w queście z handlarzem wodą. 

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Znasz może jakieś gry które na konsolach mają zaimplementowane global illumination? Z przyjemnością sprawdziłbym taki efekt, wychodzacy ponad odbicia w Ratchecie czy Control.

Mnie się np od razu kojarzy The last of us 2, świetnie to jest tam zrobione, różne metalowe powierzchnie odbijają to co maja odbijać, do tego kapitalnie zrobione pomieszczenia w skąpym oświetleniu, wrażenie mega ale to jest gra liniowa, nie mam nawet zamiaru porównywać tego do open worlda bo to bez sensu.

Odnośnik do komentarza

Tak czytam te rakowe wywody rodem z PC, a chciałbym się dowiedzieć czegoś o samej grze - konkretniej story.
Czytałem, że chujowo i ogólnie żenuła, ale jak to się ma w porównaniu z jedynką, w której story naprawdę nie było takie złe, a i kilka charakterystycznych postaci się trafiło?
Lepiej? Gorzej? Ten sam poziom?

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

@Wredny, story jest marne niestety, serio. Praktycznie wszystkie wątki są okropnie rozwleczone i przegadane. Non stop wprowadza się tu jakieś nowe mordy, za którymi ciężko jest nadążyć, a finalnie szybko zaczyna się to mieszać i tracić na znaczeniu. Był sobie chłopek, zjadło go, ale my i tak mamy to gdzieś bo przecież tuż za rogiem czeka 10 kolejnych. Zwyczajna papka upchana długaśnymi dialogami, z których połowa powinna wylądować w koszu. Dodatkowo nie pomaga tu znaczna ilość rażąco nielogicznych zachowań bohaterów. Początkowo starałem się nawet to śledzić jednak obecnie brnę byle do końca - chcę ukończyć story i zacząć swobodnie eksplorować miasto. Jedynka podobał mi się pod tym kątem zdecydowanie bardziej.

 

Mimo to jednak, mimo wszystko i mimo OGROMU wad jakie posiada ta gra... ja się jaram okrutnie! Dość wspomnieć że przez minione 3 dni nabiłem w DL2 ponad 30h, co ostatnio zdarzyło mi się chyba przy... DL1 lub Darkest Dungeon (wieki temu). Dlaczego? Bo wiesz, jeśli przymkniemy oko na okropne story, a najlepiej jeśli kompletnie je przemilczymy, to DL2 dostarcza nam coś takiego...

 

Edytowane przez Amer
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, Wredny napisał:

Tak czytam te rakowe wywody rodem z PC, a chciałbym się dowiedzieć czegoś o samej grze - konkretniej story.
Czytałem, że chujowo i ogólnie żenuła, ale jak to się ma w porównaniu z jedynką, w której story naprawdę nie było takie złe, a i kilka charakterystycznych postaci się trafiło?
Lepiej? Gorzej? Ten sam poziom?

Fabuła jest mocno średnia :P, nikt o niej nie pisze, bo pewnie nie ma o czym :). Właściwie przez pierwsze 5h gry to za duzo się nie dowiedziałem, może się potem rozkręci, w jedynce było podobnie średnio,  dopiero od polowy gry cos wiecej sie działo. 

 

Fajnie, że dodali jakies tam opcje dialogowe, npce wydają się tacy bardziej RPgowi dzięki temu. 

Odnośnik do komentarza

Ja tam jestem na początku głównie gram w coopie robiąc poboczne czynności kręcąc nocne aferki z zombikami. Fabuła jak w jedynce jest tłem póki co dla zajebistej zabawy. Co do Pl dub to jest fatalny przez to swoje teatralne wybrzmiewanie, ale kurwa jak czasem teksty lecą to nie ma chuja już mi tak nie zależy na możliwości miksu ANG va z PL napisami za dużo bym stracił :pawel:

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Figuś napisał:

Ja tam jestem na początku głównie gram w coopie robiąc poboczne czynności kręcąc nocne aferki z zombikami. Fabuła jak w jedynce jest tłem póki co dla zajebistej zabawy. Co do Pl dub to jest fatalny przez to swoje teatralne wybrzmiewanie, ale kurwa jak czasem teksty lecą to nie ma chuja już mi tak nie zależy na możliwości miksu ANG va z PL napisami za dużo bym stracił :pawel:

Też gram z PL dubbingiem, zajebista gra aktorska, wpasowuje się to w zombie klimat, npce to też w końcu prawie zombie xD.

Odnośnik do komentarza

Kończąc już z mojej strony temat rej trejsingów itd. to podzielę się jeszcze tylko tym filmikiem:

 

 

 

Rozumiem już konsolową brać, przecież ta gra bez RT w niektórych momentach wygląda jak z PS3, Techlandowi chyba coś się pojebało, że każdy z RTGI będzie grał i w ogóle nie zrobili oświetlenia poza RT. Niektóre sceny to jest jakiś żart po niby tylu latach pracy.

 

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

No oświetlenie szwankuje ostro na PS5. Będąc już w the drugiej strefie Central Loop, mając piękny słoneczny dzień, stanąłem za którymś wieżowcem, że zasłaniał słońce. Było tak czarno, że jedynie w obrębie latarki było cokolwiek widać... W nocy nie ma takiej tragedii jak tu. Ogólnie ciemne miejsca czy cienie są po prostu czarne i tyle. Okropnie to miejscami wygląda. Mam nadzieję, że kiedyś to ogarną.

Odnośnik do komentarza
50 minut temu, Malibu napisał:

Te smieszne kalkulator to tak o działają ( mi pokazuje bottleneck na poziomie 5% :P ) i nie powiesz mi, ze do 3080 nie przydał by się lepszy proc aby lepiej ją pociągnąć.

 

Może do 1080p, ale chlop napisał, ze gra w 1440p, a tej rozdzielczości i każdej powyżej 99% obciążenia przejmuje sama karta. Wymiana procesora przy takich rozdzielczościach za wiele by nie dała.

Odnośnik do komentarza
50 minut temu, tjery napisał:

Rozumiem już konsolową brać, przecież ta gra bez RT w niektórych momentach wygląda jak z PS3, Techlandowi chyba coś się pojebało, że każdy z RTGI będzie grał i w ogóle nie zrobili oświetlenia poza RT. Niektóre sceny to jest jakiś żart po niby tylu latach pracy.

 

No z PS3 to spora przesada ale wygląda przeciętnie. Twierdzę, że skupili się na past genach przez co surowa gra wygląda tak sobie, bo w ogóle nie pracowali nad oświetleniem i cieniowaniem porównując z innymi grami AAA oraz na bardzo mocnych, właściwie tych najmocniejszych pecetach, current geny przez to oberwały mocno, bo stać je na dużo więcej.

Odnośnik do komentarza

O ile dobrze rozumiem, to bardzo ciężko się łączy Ray Tracing ze starymi technikami oświetlenia i cieniowania, gdzie się często ręcznie zaciemnia co trzeba.

Digital Foundry się zachwycał tym RT, ale w pełni cieszyć się będzie pewnie można w następnej generacji GPU, bo teraz nawet 3090 za ponad 10 000zł się dusi. 

Odnośnik do komentarza

Fabuła jest bo jest, cudów nie oczekiwałem od czasu gdy wywalili Avellone'a. Ot, motor napędowy do działań, choć czasem trafi się fajna historyjka w subqueście czy śmiechowy tekst. Za to parkourowanie w tej grze to jest cudo, nie wiem czy można jeszcze jakoś bardziej dokoksić mechanikę poruszania się przez przeszkody. Giera jak kliknie to chwyta i nie chce puścić.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...