Skocz do zawartości

Forspoken


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie się podoba jedno, coraz lepiej ostatnimi czasy jest wykorzystywana skala ocen. Callisto, Gotham czy Forspoken jeszcze kilka lat temu zbierałyby same 7-8/10, teraz zdarza się coraz więcej ocen typu 5/10 dla gier AAA. 

14 godzin temu, łom napisał:

Duże FFy mają gigantyczne budżety, a wszystkie RPGi które nie mają w nazwie FF (może oprócz Dragon Questa) dostają jakieś ochłapy. W ostatnim roku przecież wyszedł Star Ocean, Valkyrie Elysium, DioField Chronicles, Stranger of Paradise czy Babylon's Fall i myślę że wszystkie te gry razem wzięte miały mniejszy budżet niż jeden FF XVI. Już nie mówiąc o tym że sama marka FF sprzeda miliony egzemplarzy.

FInale XVI i VII part 2 remake'u to są gry, dla których Square wydaje te wszystkie inne gry, by zwiększyć trochę budżet na main projekty. Nie ma co hejtować, bo to naprawdę solidne gierki, po prostu nie hity na miarę Finali (no nie licząc  Babylon's Fall image.png.f895bef3a0679a577df2fa214dc90714.png xDD). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, PanKamil napisał:

Ten ff XIV chyba też dobrze praży więc cholera wie czy coś im grozi. Forspoken jakościowo zaliczył porażkę ale cholera wie jak to się sprzeda i ile sztuk potrzebują aby być do przodu. Utrzymywało się w top 2 na Amazonie.

Gra się sprzeda przyzwoicie (bohaterka będzie popularna w pewnych kręgach, można też robić fajne memy i gify z tego contentu xD), a widać, że była na końcu mocno cięta, bo dwa Finale w drodze. 

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

A mnie się podoba jedno, coraz lepiej ostatnimi czasy jest wykorzystywana skala ocen. Callisto, Gotham czy Forspoken jeszcze kilka lat temu zbierałyby same 7-8/10, teraz zdarza się coraz więcej ocen typu 5/10 dla gier AAA. 

Szkoda tylko, że te niskie oceny to tylko po to aby było głośno o danej recce. Tak jest w większości przypadków.

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Square wydaje te wszystkie inne gry, by zwiększyć trochę budżet na main projekty. Nie ma co hejtować, bo to naprawdę solidne gierki

Nie zgodzę się, grałem w demo każdej z tych gier i widać mocne niedopracowanko szczególnie w kwestii oprawy przez właśnie brak budżetu (a to jak działa Star Ocean i Stranger na PS4 Pro to ponury żart). No i patrząc na wsparcie, to tylko ze sprzedaży Stranger of Paradise SE jest zadowolone, a takie Tri-Ace jest w słabej sytuacji finansowej więc wątpię że sprzedaż Star Ocean zasili budżet np. FFXVI. Raczej te gry są po to żeby sprawdzić czy dana marka czy spin-off mają rację bytu na rynku i czy warto w to wpakować jakieś większe pieniądze.

Odnośnik do komentarza

Taka Valkyrie mogłaby się sprzedać lepiej gdyby tylko nie wołali za nią 300 zł.

Takie 100 zł mniej już by lepiej wyglądało. Sam mam zamiar kupić, z wersją z VP Lenneth, ale jak stanieje bardziej.

A o kondycję Square nie ma się co martwić, takie FF XIV sprawia, że co miesiąc mają spory zastrzyk gotówki.

Odnośnik do komentarza

Przecież te ich mniejsze projekty co tu przytaczacie się praktycznie nie sprzedają. Milion chyba tylko octo1 i triangle przekroczyło w ostatnim czasie. Wyniki finansowe w raportach z roku na rok coraz gorsze mimo że XIV ma się dobrze. Teraz mają przejść na rynek NFT by ratować kieszen. Klapa dużego projektu jak FFXVI mogłaby ich pociągnąć w dół. Raz przecież już tak mieli w historii, mimo dobrych wyników zachciało im się robić film, wypuścili FF spirits within, którego nikt nie chciał oglądać i praktycznie z dnia na dzień stanęli na krawędzi bankructwa. Zakończyło to się tym że wchłonął ich Enix.

Odnośnik do komentarza
55 minut temu, Daffy napisał:

Przecież te ich mniejsze projekty co tu przytaczacie się praktycznie nie sprzedają. Milion chyba tylko octo1 i triangle przekroczyło w ostatnim czasie. Wyniki finansowe w raportach z roku na rok coraz gorsze mimo że XIV ma się dobrze. Teraz mają przejść na rynek NFT by ratować kieszen. Klapa dużego projektu jak FFXVI mogłaby ich pociągnąć w dół. Raz przecież już tak mieli w historii, mimo dobrych wyników zachciało im się robić film, wypuścili FF spirits within, którego nikt nie chciał oglądać i praktycznie z dnia na dzień stanęli na krawędzi bankructwa. Zakończyło to się tym że wchłonął ich Enix.

Wszystko co ma w nazwie NFT teraz idzie na dno :D, więc nie wiem, czy to dobra inwestycja :). 

Odnośnik do komentarza

Zagrałem w demko i tak szczerze to ta walka i poruszanie są całkiem przyjemne xD rozmowy baby z bransoletką irytują po 5 minutach no i niezbyt nextgenowa ta gra. Jak kiedyś czas pozwoli to chętnie sprawdze fulla jak będzie za darmo no ale pewnie nie pozwoli. Nie ma czasu na dobre gry a co dopiero na takie coś 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

a ja kiedyś zagram, bo walka i te wszytskie efekty magi są całkiem przyjemne, szkoda, że cała reszta wygląda jak gra free to play.

Dodatkowo optymalizacja leży - żeby płynnie pograć z RT na Ultra (rozdzielczość 3440x1440) z włączonym DLSSem w tym przepięknym środowisku wprost z generatora przyda wam sie minimum 4070 TI... 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, easye napisał:

a ja kiedyś zagram, bo walka i te wszytskie efekty magi są całkiem przyjemne, szkoda, że cała reszta wygląda jak gra free to play.

Dodatkowo optymalizacja leży - żeby płynnie pograć z RT na Ultra (rozdzielczość 3440x1440) z włączonym DLSSem w tym przepięknym środowisku wprost z generatora przyda wam sie minimum 4070 TI... 

 

Ja musiałem zejść z 2160p na 1440p żeby w to grać komfortowo na ultra detalach, bo już mi 6900 nie wyrabia. Gra zapowiada się fajnie, ale chyba poczekam w nadziei na jakieś fanowskie spolszczenie, bo oficjalne raczej nie powstanie.

Odnośnik do komentarza

No cóż, wziąłem kluczyk za 200 zł i na najważniejszym się nie zawiodłem, walka jest bardzo fajna, dynamiczna, efektowna. Póki co pograłem z 2h wczoraj, większość czasu to cutscenki, więc ciężko coś więcej powiedzieć. Skille, rozwój, crafting, ulepszanie ekwipunku czyli podręczny zestaw open worldów jak najbardziej obecne. Gadki naszej laseczki da się przeżyć. Sam movement też bardzo spoko co w połączeniu z walką sprawia, że pod względem gameplayowym jest gites. Czekam tylko na moda, żeby te jebane cyferki obrażeń wyłączyć, bo oczywiście w menu nie ma takiej opcji.

Co prawda mój komp trochę mało reprezentatywny jest, no ale u mnie działa całkiem dobrze ;) 4K z DLSS Quality na max ustawieniach z RT 60+ fps. Graficznie bardzo nierówno, są momenty, gdzie wygląda bardzo dobrze, są też czasy PS4.

 

Pierwsza gra z Direct Storage na PC, no jest dobrze, ładuje się od razu, wciskasz x i grasz, szybciej niż na PS5. Jest też pełna obsługa DSa.

 

BDofzPp.jpg

 

BlpXgZ5.jpg

 

X4Oq22R.jpg

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, tjery napisał:

No cóż, wziąłem kluczyk za 200 zł i na najważniejszym się nie zawiodłem, walka jest bardzo fajna, dynamiczna, efektowna. Póki co pograłem z 2h wczoraj, większość czasu to cutscenki, więc ciężko coś więcej powiedzieć. Skille, rozwój, crafting, ulepszanie ekwipunku czyli podręczny zestaw open worldów jak najbardziej obecne. Gadki naszej laseczki da się przeżyć. Sam movement też bardzo spoko co w połączeniu z walką sprawia, że pod względem gameplayowym jest gites. Czekam tylko na moda, żeby te jebane cyferki obrażeń wyłączyć, bo oczywiście w menu nie ma takiej opcji.

Co prawda mój komp trochę mało reprezentatywny jest, no ale u mnie działa całkiem dobrze ;) 4K z DLSS Quality na max ustawieniach z RT 60+ fps. Graficznie bardzo nierówno, są momenty, gdzie wygląda bardzo dobrze, są też czasy PS4.

 

Pierwsza gra z Direct Storage na PC, no jest dobrze, ładuje się od razu, wciskasz x i grasz, szybciej niż na PS5. Jest też pełna obsługa DSa.

 

BDofzPp.jpg

 

BlpXgZ5.jpg

 

X4Oq22R.jpg

Czyli rozumiem, trzeba instalować na M.2, chociaż szybko się ładuje nawet na SATA image.png.40ed3bac0053b187f2000891f3919147.png

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Pewnie - w demo, które jak najbardziej jest reprezentatywnym przykładem całości, wbrew temu, jaki damage control próbowali uskuteczniać developerzy i wydawca.
Recenzje ogarniętych ludzi (czyli żadne IGNy, Eurogamery czy inne gamespoty) potwierdzają, że bohaterka jest chujowa i cięzko ją polubić właśnie przez jej zjebane teksty i cringe'owe dialogi, a technicznie tytuł leży - czyli wszystko się zgadza, bo z dema wyniosłem dokładnie te same spostrzeżenia.
 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

cóż, też czytam niezależnych recenzentów i wg nich, główna bohaterka irytuje tylko na początku, potem się wyrabia. Tego rzekomego "cringe dialogu" jest praktycznie nic, dowodem jest to, że od momentu premiery wciąż przytaczane są tylko dwa przykłady. 

 

e: rozi minusuje, więc wiadomo, że piszę prawdę :banderas: 

 

e2: niemniej masz prawo do swojej opinii, jako że grałeś w demo, żeby nie było.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

Nikt na forum tej gry na dłużej nie dotknął? Premiera juz dawno, a zero opinii o grze jako całości. Myślę, że sprzedaż ogólna tej gry jest wprost proporcjonalna do ilości opinii xD. Dwójki raczej nie zobaczymy, a ogramy jak będzie w plusie/ steam sale, albo nigdy.

 

Woke filmy/gierki lądują tam gdzie ich miejsce.

 

go-broke.gif

  • Plusik 1
  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

W którejś recenzji (chyba ACG) było też "porównanie" z HFW czy inną ubigierką i tutaj jest taki problem że cały świat i murzynka się ze sobą nie klei. Gra faktycznie musi być kasztanem skoro nawet taka bohaterka i młodzieżowe krindzuwa dialogi tego nie uratowały. Szkoda tylko movementu i walki bo spoko. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...