Skocz do zawartości

Final Fantasy XVI


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie przeszedłem to demko, chociaż teraz widzę, że jest dostępny jeszcze jakiś jeden quest, który przenosi nas w trochę późniejszy etap gry. Pierwsze wrażenia? Jestem zaskoczony, bo po padace jaką zeserwowało nam FFXV w XVI da się grać... ;). Sporo filmików, bardzo interesująca fabuła, postaci z krwi i kości. Póki co, fabuła jest największą zaletą tej gry i bardzo mnie to cieszy. 

 

System walki wygląda na w miarę ok. Ciężko coś powiedzieć więcej po dwóch godzinach gry tutaj, ale walczy się fajnie a wrogowie są żróżnicowani na tyle, że trzeba trochę pokombinować. Nie wiem ile bedzie poziomów trudności, ale ustawiłem sobie ten "wyższy" i żeby mieć jakiekolwiek wyzwanie musiałem zdjąć wszystkie ringi. Fajnie, że jest sporo skilli i można je apgrejdować. Interesująco wyglądają również walki Eikonów i mam nadzieję, że ich pojedynki również będą jakoś ciekawe rozbudowane. 

 

O grafice i klatkach na sekudne się nie wypowiadam, tutaj są bardziej zaznajomieni z tematem ode mnie i bez sensu, żebym w ogóle coś dodawał. Muzyka jest bardzo fajna, jak zresztą praktycznie zawsze w grach z serii FF. 

 

Minusy:

- Bugi w menu początkowym. Musiałem zrestartować grę, bo przez przypadek przestawiłem sobie voice acting na wersje japońską i nie dało się tego zmienić.

- Mapa. Niby było wiadomo, że mapa będzie tak wyglądała a nie inaczej, ale jednak czegoś mi po prostu tutaj brakuje. Tego typu rozwiązanie zabiera zawszę trochę swobody i się to czuje. 

 

Na razie to tyle. Do pewnego momentu w ogóle nie rozważałem zakupu tej gry, ale okazuje się, że może to być całkiem fajny produkt (ciężko oceniać całość na podstawie dema) i teraz zmieniłem zdanie. 

Edytowane przez tom173
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Chyba jeszcze nigdy FF nie był tak brutalny, aż się zaskoczyłem. Scenki w większości przewijałem, ale na tych na których zostałem, to było bardzo dobrze i zaskakująco pod względem brutalności. Klimat gra ma, fabuła może być też dobra, muzyka jest świetna. System walki rozkręcił się w dodatkowej misji dostępnej po prologu i myślę, że ta misja powinna byc dostępna od razu, bo najlepiej pokazuje system walki, który jest miodny i fajnie można sobie popykać. 

Walki eikonow efekciarskie, ale gameplayowo slabe, może później będzie lepiej.

 

Mi bardzo gra podchodzi, myślę że bedzie tutaj hit, dawno nie było Fajnala w tych klimatach, a jakby wziac pod uwage brutalność, to nawet nigdy. Bralbym na premierę gdyby nie chore ceny i backlog. 

 

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, agst napisał:

 Scenki w większości przewijałem

 

To kurde możesz być rozczarowany pełną grą mdr.

 

 

To wygląda jak DMC, ale jak pisałem, w istocie jest bardzo inną grą. Znacznie bardziej RPG-owe podejście. Nie tyle co robisz, co co wybierzesz i w którym momencie i kolejności, inputy zawsze będą stosunkowo proste. Miks bliżej God of Wara jeśli czegoś, chociaż było też wiele z tych elementów w mniejszej ilości w różnych Fajnalowych spin-offach.

 

Geen beschrijving beschikbaar.

 

 

 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
26 minut temu, ogqozo napisał:

 

To kurde możesz być rozczarowany pełną grą mdr.

 

Myślę, że nie. Po prostu w demku chciałem poznać głównie to jak się w to gra, a fabułę sobie poznam w pełnej wersji i tyle.  Wszystkie obawy jakie miałem to tylko do systemu walki i na ten moment te obawy zostały rozwiane, bo gra się bardzo dobrze. Zwłaszcza ten dodatkowy epizod jest bardzo fajny, bo jest tam dużo więcej opcji i wg mnie to on powinien być podstawą demka. No ale przy okazji obejrzałem końcową scenę prologu i była bardzo intensywna i ciekawa. Mnie demko kupiło.

Edytowane przez agst
Odnośnik do komentarza

Takiej ilości contentu w demku to ja nie widzialem nigdy, no jest mocno, najlepszy final w historii? Zobaczymy. 

Aha i fajnie, że gra wreszcie jest bardziej na serio, brutalna i ogólnie mniej infantylna od Finala VII Remake ( ktorego też uwielbiam) na przykład. 

Godzinę temu, Banan91PL napisał:

Graficznie to zeszła generacja nie rozumiem czemu takie spadki są

Czy forumek ocenia jeszcze coś poza grafiką? No są ładniejsze gry, wyglada jak w preview i gameplayach przedpremierowych, czyli dobrze. 

 

Na szczęście nie będzie wersji pecetowej, więc nie będzie co porównywać czy tekstury są na high czy low. Cieszmy się grą, bo zapowiada się kolejny mega stosz w tym roku, a inni niech się uczą jak robić demka na 4 godziny...

 

 

Jak kogoś nie kupiło demko i preview - recki będą ponoc na dzień przed premierą,  czyli 21.06.2023. 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Plusik 3
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Graficznie jest dobrze, a nawet bardzo. :lol: tak dla odmiany. Od zawsze przemawia do mnie taki miękki obraz, więc nie mam problemów z rozdzielczością, która jest chyba dynamiczna i bywa... niska. Przede wszystkim obraz jest dobrze wygładzony, dzięki czemu jest spójny. Scenki ładnie przechodzą w gameplay, nie widać dużego przeskoku jakościowego na niekorzyść sekcji gdzie kontrolujemy postać. Modele postaci w większości mi się podobają, jedynie księżna jest jakakaś taka niedokończona. Moją uwagę przykuły animacje npc, poruszają się jakoś zaskakująco naturalnie, ale może moje odczucia tutaj nie są miarodajne, bo ostatnimi czasy gram w Yakuzę z PS3 i porównanie wychodzi mocno na korzyść gry z PS5 z oczywistych względów :D Efekty cząsteczkowe bez dwóch zdań są mega. Ogólnie gra lekko przypomina Demon Souls w odświeżonej wersji, tyle że z mniejszą ilością detali w scenach. 

 

Framerate mimo VRR potrafi spaść poniżej magicznej granicy 48 klatek, więc spadki płynności są odczuwalne. W trybie grafiki zdarzały się momenty solidnych spowolnień, mam wrażenie, że nawet poniżej 20 klatek. Można by to poprawić, czasami mam wrażenie, że spadki są zupełnie nieuzasadnione.

 

Gamepaly zaskakująco przyzwoity. Nie jest to DMC, chociaż widać tu charakterystyczne cechy w systemie walki. Pacing mi odpowiada, początkowy zakres ruchów postaci jest ograniczony i na swój sposób przypomina mi początki w klasycznych turowych jrpg, gdzie pierwsze walki prowadzimy z użyciem jednej techniki i max dwoma rodzajami czarów. Nie ruszałem jeszcze tej drugiej części dema, a dopiero po niej byłbym w stanie ocenić w pełni system walki. Najsłabiej imo wypadła w demie walka Eikonów - dla mnie mogli to zostawić w formie nieco skróconej scenki zamiast dawać pozór udziału w tej walce poza tym mam zastrzeżenia co do jej czytelności, bo przez spory kawał czasu nie byłem w stanie dojrzeć co tam w ogóle się dzieje. 

 

Fabularnie jest bomba. Tutaj wcześniejsze zachwyty forumowiczów są w 100% uzasadnione. Szacunek należy się Japońcom za podejście do tego obrazu jaki przedstawili, bo zupełnie nie wpisuje się w aktualne trendy polityki społecznej. Nie wiem co będzie dalej, ale poprawność polityczna została zlana ciepłym moczem :D ograniczenia wiekowe też. Podczas demka z tyłu głowy cały czas krążyło mi wspomnienie o Grze o Tron. Tak hardkorowo raczej nie będzie ale kierunek został obrany. 

 

Tytuł zdecydowanie wart uwagi. 

 

 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Masamune napisał:

Graficznie jest dobrze, a nawet bardzo. :lol: tak dla odmiany. Od zawsze przemawia do mnie taki miękki obraz, więc nie mam problemów z rozdzielczością, która jest chyba dynamiczna i bywa... niska. Przede wszystkim obraz jest dobrze wygładzony, dzięki czemu jest spójny. Scenki ładnie przechodzą w gameplay, nie widać dużego przeskoku jakościowego na niekorzyść sekcji gdzie kontrolujemy postać. Modele postaci w większości mi się podobają, jedynie księżna jest jakakaś taka niedokończona. Moją uwagę przykuły animacje npc, poruszają się jakoś zaskakująco naturalnie, ale może moje odczucia tutaj nie są miarodajne, bo ostatnimi czasy gram w Yakuzę z PS3 i porównanie wychodzi mocno na korzyść gry z PS5 z oczywistych względów :D Efekty cząsteczkowe bez dwóch zdań są mega. Ogólnie gra lekko przypomina Demon Souls w odświeżonej wersji, tyle że z mniejszą ilością detali w scenach. 

 

Framerate mimo VRR potrafi spaść poniżej magicznej granicy 48 klatek, więc spadki płynności są odczuwalne. W trybie grafiki zdarzały się momenty solidnych spowolnień, mam wrażenie, że nawet poniżej 20 klatek. Można by to poprawić, czasami mam wrażenie, że spadki są zupełnie nieuzasadnione.

 

Gamepaly zaskakująco przyzwoity. Nie jest to DMC, chociaż widać tu charakterystyczne cechy w systemie walki. Pacing mi odpowiada, początkowy zakres ruchów postaci jest ograniczony i na swój sposób przypomina mi początki w klasycznych turowych jrpg, gdzie pierwsze walki prowadzimy z użyciem jednej techniki i max dwoma rodzajami czarów. Nie ruszałem jeszcze tej drugiej części dema, a dopiero po niej byłbym w stanie ocenić w pełni system walki. Najsłabiej imo wypadła w demie walka Eikonów - dla mnie mogli to zostawić w formie nieco skróconej scenki zamiast dawać pozór udziału w tej walce poza tym mam zastrzeżenia co do jej czytelności, bo przez spory kawał czasu nie byłem w stanie dojrzeć co tam w ogóle się dzieje. 

 

Fabularnie jest bomba. Tutaj wcześniejsze zachwyty forumowiczów są w 100% uzasadnione. Szacunek należy się Japońcom za podejście do tego obrazu jaki przedstawili, bo zupełnie nie wpisuje się w aktualne trendy polityki społecznej. Nie wiem co będzie dalej, ale poprawność polityczna została zlana ciepłym moczem :D ograniczenia wiekowe też. Podczas demka z tyłu głowy cały czas krążyło mi wspomnienie o Grze o Tron. Tak hardkorowo raczej nie będzie ale kierunek został obrany. 

 

Tytuł zdecydowanie wart uwagi. 

 

 

Tak, chyba wszyscy są pozytywnie zdziwieni kierunkiem w jakim rysuje się fabuła. Dark Fantasy pełną gębą. 

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Na szczęście nie będzie wersji pecetowej, więc nie będzie co porównywać czy tekstury są na high czy low. Cieszmy się grą, bo zapowiada się kolejny mega stosz w tym roku, a inni niech się uczą jak robić demka na 4 godziny...

 

 

Na szczęście gra ma wyłączność tylko na 6m, więc wersję PC możemy zobaczyć znacznie szybciej niż się niektórym wydaje i dobrze, bo to ten "miekki obraz" ma chyba gorsza rozdzialke niż niektóre gry na switchu, a sam tryb wydajnosci chodzi chyba maks w 40 klatkach/s. Pod względem technicznym lekki dramat.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, easye napisał:

Na szczęście gra ma wyłączność tylko na 6m, więc wersję PC możemy zobaczyć znacznie szybciej niż się niektórym wydaje i dobrze, bo to ten "miekki obraz" ma chyba gorsza rozdzialke niż niektóre gry na switchu, a sam tryb wydajnosci chodzi chyba maks w 40 klatkach/s. Pod względem technicznym lekki dramat.

No to może twórcy kłamią, bo w wywiadach mówili, że za 6 miesięcy to rozpoczną pracę nad PC version, ja myślę, że pewnie rok leciutko. Anyway, na razie nie ma żadnych dat, więc wybor prosty - wersja na konsole :).

 

 

Źródło https://www.gameinformer.com/exclusive-feature/2023/05/23/dont-expect-the-pc-version-of-final-fantasy-16-anytime-soon

Odnośnik do komentarza
7 hours ago, easye said:

Na szczęście gra ma wyłączność tylko na 6m, więc wersję PC możemy zobaczyć znacznie szybciej niż się niektórym wydaje i dobrze, bo to ten "miekki obraz" ma chyba gorsza rozdzialke niż niektóre gry na switchu, a sam tryb wydajnosci chodzi chyba maks w 40 klatkach/s. Pod względem technicznym lekki dramat.

Ja bym bardziej określił, że chodzi to w 50 fps. Na dworze królewskim ciężko zdusić grę do zejścia poniżej 52 fps. Może jest coś na rzeczy ze streamingiem obiektów, bo gra schodzi poniżej 48fps np w scenie gdzie postać stoi przy skrzyniach, kamera patrzy w skrzynie, a za skrzyniami jest widok na przestrzeń przed bramą zamkową po której poruszają się npc. Sam fakt, że na ekranie są skrzynie + postać powinien powodować wzrost fps a nie spadek, więc wnioskuję że znaczenie ma to, co jest za skrzyniami, a chyba nie powinno. 

 

Co do rozdzielczości, bywało gorzej, chociażby z Stargers Paradise FF Origins. Ale fakt że walka z kapitanem straży królewskiej potrafiła zejść dość nisko w tym aspekcie w trybie klatlarzu. Myślę że naprawią to pierwszą możliwą łatką. Wierzę w to! :D

Edytowane przez Masamune
Odnośnik do komentarza

Ograłem wczoraj demko (1 cześć) i jestem bardzo mile zaskoczony. Szczególnie od samego początku fabuła jest dobrze wprowadzona i o dziwo jest interesująca. Klimat Gry o Tron mocno. Spadki są ale jakos strasznie mi to nie przeszkadzało, obu poprawili 1day łatką. Jedynie o długość walk się martwię, o ile z bossami jeszcze do zrozumienia ze są długie natomiast na trailerach widziałem ze tłucze się czasem zwykle moby zdecydowanie za długo. 

Odnośnik do komentarza
5 minutes ago, Redmitsu said:

Ograłem wczoraj demko (1 cześć) i jestem bardzo mile zaskoczony. Szczególnie od samego początku fabuła jest dobrze wprowadzona i o dziwo jest interesująca. Klimat Gry o Tron mocno. Spadki są ale jakos strasznie mi to nie przeszkadzało, obu poprawili 1day łatką. Jedynie o długość walk się martwię, o ile z bossami jeszcze do zrozumienia ze są długie natomiast na trailerach widziałem ze tłucze się czasem zwykle moby zdecydowanie za długo. 

Moim zdaniem akurat długie walki ratują system. Dzięki takiemu tempu mamy większą kontrolę nad przebiegiem potyczek, jest bardziej Final'owo i jrpg'owo. Zwyczajnie masz czas na podjęcie decyzji jak atakujesz, mimo że to już nie jest ATB. Mam jeszcze tę drugą misję do przejścia z odblokowanymi umiejętnościami, ale tempo prologu mi osobiscie się podoba. Gdyby jeszcze moby mogły się respić, ażeby trochę pofarmić, byłoby cudnie i typowo dla gatunku. 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Masamune napisał:

Moim zdaniem akurat długie walki ratują system. Dzięki takiemu tempu mamy większą kontrolę nad przebiegiem potyczek, jest bardziej Final'owo i jrpg'owo. Zwyczajnie masz czas na podjęcie decyzji jak atakujesz, mimo że to już nie jest ATB. Mam jeszcze tę drugą misję do przejścia z odblokowanymi umiejętnościami, ale tempo prologu mi osobiscie się podoba. Gdyby jeszcze moby mogły się respić, ażeby trochę pofarmić, byłoby cudnie i typowo dla gatunku. 

No właśnie mam nadzieję, że w pełnej będzie opcją pofarmienia, nie wyobrażam sobie w sumie żeby było inaczej. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...