Skocz do zawartości

Silent Hill 2 Remake


Figaro

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Mejm napisał:

Szkoda, ze wersja DC byla tylko w platynie. Ale cos mi majaczy ze niekoniecznie, moze na xboxa?

 

Silenty w ogole wyje.baly z cenami. Nawet ten crapowaty homecoming.

Na Xboxie wyszło najpierw DC z tym dodatkowym scenariuszem i było tylko w zwykłym wydaniu, potem dostało port na PS2 i chyba od razu wskoczyło do platyny. @Hoipolloipewnie wie, ale zanim tu wejdzie to już pewnie wydadzą remake trójki i czwórki.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Ja niezbyt sobie wyobrażam robienie Silent Hilla dzisiaj inaczej niż "grę narracyjną", z symbolicznymi elementami walki i zagadek (które w sumie nigdy nie były tak naprawdę dobrze zrobione, te zagadki oczywiście wymagały dużo ale sposób, który dziś nie przejdzie). Ludzie mówią że tak nie chcą, ale potem jak zwykle jak przyjdzie do kupowania to gry nie kupią. Za duża część osób, która faktycznie kupi taką grę, tego nie chce. Sami fani poprzedników za sam tytuł gry masowo nie kupią, inaczej nie mielibyśmy 10-letniej ciszy w temacie Silent Hill. Niby można zrobić wielką superprodukcję która będzie miała i to i to, ale teraz zrobienie takiej gry tak żeby fani gierek z walką itp. ją kupili wymaga ogromnego budżetu.

 

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Szermac napisał:

A co wtedy zrobiłem ? :philosoraptor: Przehajpowałem ? xd Nie będę :cool:

Tak tylko odrobinę, jakby co jak podadzą datę premiery to pamietaj, że mamy kalendarze i nie trzeba nam codziennie przypominać, ile dni do premiery zostało :cool:

Odnośnik do komentarza

w sumie jak sie tak zastanowic to jednak nie widze potrzeby rimejkowania tej gierki i w nia raczej napewno nie zagram. Bo po co? Chyba kazdy zna historie i nie ma zadnego zaskoczenia. Lokacje podobnie. Gdyby to jeszcze stalo gameplayem ale wiadomo, ze tak nie jest. Jedynki nigdy nie skonczylem wiec bym sobie zagral. Ale generalnie target sprzedazowy to ludzie ktorzy znaja gierke na pamiec i beda krecic afere ze nie ma oryginalnego intra sprzed 20 lat.

Odnośnik do komentarza

Na pewno odpierdolą jakiś numer, teraz będę trenować na tym dziwnym tworze Layers of Fears. Gra ledwie z 2016 roku dostanie w pakiecie z dwójką rimejko-reinterpretację, czy coś w tym stylu, i to samo czeka pewnie SH2, tylko zamiast gwałcić szczytowe dzieło w tym gatunku, to może powinni zrobić zupełnie nową, niepowiązaną odsłonę.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Il Brutto napisał:

w sumie jak sie tak zastanowic to jednak nie widze potrzeby rimejkowania tej gierki i w nia raczej napewno nie zagram. Bo po co? Chyba kazdy zna historie i nie ma zadnego zaskoczenia. Lokacje podobnie. Gdyby to jeszcze stalo gameplayem ale wiadomo, ze tak nie jest. Jedynki nigdy nie skonczylem wiec bym sobie zagral. Ale generalnie target sprzedazowy to ludzie ktorzy znaja gierke na pamiec i beda krecic afere ze nie ma oryginalnego intra sprzed 20 lat.

 

Pamiętam ile się mówiło o rimejku Final Fantasy VII, to dopiero była gra żyćka i zmieniła życie masy osób tutaj, na samo wspomnienie o rimejku tej gry leciała ślina połowie ówczesnych forowiczów.

 

Ostatecznie rimejk wyszedł i nawet ciekawy, pomijając jakość to na pewno podejmuje w rzadki sposób dyskusję z oryginałem zamiast go tylko powtarzać, jest wręcz inną grą choć z masą nawiązań, ale ogólnie... nie tak wiele z tych osób premiera tego rimejku tak naprawdę aż tak obeszła. Nie za wiele osób to ogrywało na forumie i podjary za wiele nie czułem (w sumie największą to chyba ja, gdzie nie jestem fanem FF7 hehe).

 

No bo widzę w tym też sens, jeśli znasz Silent Hill 2 na pamięć i wszystko co w nim jest lubisz właśnie takie jakie jest, to w sumie co ci da taki rimejk. 

 

 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, SlimShady napisał:

Na pewno odpierdolą jakiś numer, teraz będę trenować na tym dziwnym tworze Layers of Fears. Gra ledwie z 2016 roku dostanie w pakiecie z dwójką rimejko-reinterpretację, czy coś w tym stylu, i to samo czeka pewnie SH2, tylko zamiast gwałcić szczytowe dzieło w tym gatunku, to może powinni zrobić zupełnie nową, niepowiązaną odsłonę.

Zrobia to na silniku BW. Do poswiecenia latarka i machniecia rurka powinno starczyc.

Odnośnik do komentarza
6 minutes ago, ogqozo said:

 

Pamiętam ile się mówiło o rimejku Final Fantasy VII, to dopiero była gra żyćka i zmieniła życie masy osób tutaj, na samo wspomnienie o rimejku tej gry leciała ślina połowie ówczesnych forowiczów.

 

Ostatecznie rimejk wyszedł i nawet ciekawy, pomijając jakość to na pewno podejmuje w rzadki sposób dyskusję z oryginałem zamiast go tylko powtarzać, jest wręcz inną grą choć z masą nawiązań, ale ogólnie... nie tak wiele z tych osób premiera tego rimejku tak naprawdę aż tak obeszła. Nie za wiele osób to ogrywało na forumie i podjary za wiele nie czułem (w sumie największą to chyba ja, gdzie nie jestem fanem FF7 hehe).

 

No bo widzę w tym też sens, jeśli znasz Silent Hill 2 na pamięć i wszystko co w nim jest lubisz właśnie takie jakie jest, to w sumie co ci da taki rimejk. 

 

 

Tyle ze w FF7 bylo duze pole do zmian, mozna bylo ulepszyc sporo mechanik od archaicznych czasow JRPG na PSX, sama fabula tez dozyc rozwleczona bo gra jest dluga. A w SH co mozna zmienic albo ulepszyc? Nic, gameplay jest kompletnie drugorzedny a jakby dotkneli fabuly to by zaraz mudzahedini gejmingu grozili zamachami na siedzibe Konami/Bloober.

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, Il Brutto napisał:

Chyba kazdy zna historie i nie ma zadnego zaskoczenia.

Raczej mało który aktywny użytkownik konsol ograł ten tytuł. Mówimy o grze która została wydana ponad 20 lat temu a cała seria ominęła pełną generacją więc jeśli ktoś zaczynał granie od PS4/XOne to mała szansa że kojarzy SH.

Niech robią ten remake, może akurat wyjdzie coś dobrego z tego. Lepsze to niż zamknięcie marki w szufladzie na kolejne 10 lat albo kolejne pachinko.

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Il Brutto napisał:

Tyle ze w FF7 bylo duze pole do zmian, mozna bylo ulepszyc sporo mechanik od archaicznych czasow JRPG na PSX, sama fabula tez dozyc rozwleczona bo gra jest dluga. A w SH co mozna zmienic albo ulepszyc? Nic, gameplay jest kompletnie drugorzedny a jakby dotkneli fabuly to by zaraz mudzahedini gejmingu grozili zamachami na siedzibe Konami/Bloober.

 

No właśnie, tym bardziej podkreślam, że nawet rimejk FF7 jak już się pojawił, to jakoś nie czułem tego hajpu, który miał być 15 lat wcześniej. Z kilku powodów, spora część tych osób tak naprawdę nie kupuje już nowych gier, część zmieniła podejście w innym kierunku niż twórcy, część chyba nie chciała tak naprawdę żadnego (realistycznego do zrobienia) unowocześnienia gry), i inne.

Odnośnik do komentarza

Różnica między 9 letnim symulatorem przenoszenia drabiny a SH2 jest taka, że tego pierwszego idzie ograć bezproblemowo w jakiej formie chcemy (a remake wcześniej czy później też zejdzie z ceny) i materiał źródłowy nie uległ zmianie.

 

SH2 to zabawa albo dla fanów retro i trzeba wyłożyć duży hajs, albo ludzi grających na komputerze i nie przeszkadza im pobieranie gier z różnych źródeł, przy tym nic nie płacąc. Materiał źródłowy na pewno ulegnie zmianie, a producenci budzą uzasadnione wątpliwości. 

 

Moim zdaniem remake SH2 nie jest problemem tylko to, że Konami spartaczyło remastery już wtedy na 7 generacji. Dużo gier z ps2 dostało fajne, nowe życie jak np Odin Sphere czy Yakuzy, gdzie w sumie nie ma powodu by wracać po nie do tamtego sprzętu. Niestety nie w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza

Te porównania z remake'ami RE2 oraz FFVII są od czapy - wystarczy sobie uzmysłowić, kto za nimi stał. Wiemy także jak, seria Silent Hill w obcych (nie japonskich) rękach może wygladać - jak bardzo można nie rozumieć materiału żródłowego i na które akcenty bezmyślnie stawiano/powielano. Istnieje ryzyko, że bardzo mocna symbolika dwójki zostanie spaczona. No nie napawa optymizmem taka wizja.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Fakapu fabularno symbolicznego nie bedzie. Jesli konami w wymaganiach nie zaznaczylo, ze przed podjeciem pracy maja obejrzec wszystkie analizy na yt, to bloober sam do tego dojdzie. To juz nie jest BWP do wlasnej interpretacji.

 

Mnie poki co martwi oprawa wideo bo te przeciekowe screeny wygladaja uber sterylnie a w grze nawet wnetrza budynkow byly duszne.

Odnośnik do komentarza
7 minutes ago, Mejm said:

Fakapu fabularno symbolicznego nie bedzie. Jesli konami w wymaganiach nie zaznaczylo, ze przed podjeciem pracy maja obejrzec wszystkie analizy na yt, to bloober sam do tego dojdzie. To juz nie jest BWP do wlasnej interpretacji.

 

Mnie poki co martwi oprawa wideo bo te przeciekowe screeny wygladaja uber sterylnie a w grze nawet wnetrza budynkow byly duszne.

Było pisane, ze to są tylko screeny z materiału stworzonego tylko po to by zainteresować Konami i zdobyć kontrakt (pitch). Właściwa gra pewnie będzie wyglądać inaczej. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...