Skocz do zawartości

PSX Extreme 305


Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, Roger napisał:

40 lat minęło od premiery Commodore 64, a my snujemy opowieść z czasów, gdy komputery były naprawdę osobiste.

Roger tylko obiecaj że w następnych numerach nie będzie nic o Amstradzie, czy ZX Spectrum :/

---

Myślę że sporo redaktorów Pixela ma kilka tekstów na zaś i będą one w PE.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Historia Commodore? :notlikethis:Czyli pewnie to jest ten wspominany duch Pixela. ;) Mam wrażenie, że jak jeszcze ich prenumerowałem to ten temat pojawił się już tam kilka razy. Ale okej, byle takie tematy były w ramach dodatkowej liczby stron, bo jeśli historie kolejnych sprzętów dla dinozaurów zaczną zjadać szpalty Adamusowi albo Piechocie, to będziemy mieli problem. :shotgun:

 

 

  • Haha 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Dla mnie PSX Extreme z numeru na kolejny numer staje się coraz to mniej ciekawy , teksty o Wiedźminie czy o Avatarze,jakiekolwiek dobre by nie były,są chyba raczej ,,zapychaczami" ;aniżeli tekstami które chce się czytać.Smutno mi to stwierdzać,ale z roku na rok poziom  Szmatławca leci na łeb na szyję.Grudniowy numer pisma był ostatnim,jakim kupiłem w fizycznej formie,i to tylko dlatego że do pisemka był dołączany całkiem fajny dla nas graczy kalendarz,który pewnie wisi już w większości naszych domów.

Gdy zdarza mi się spędzić więcej czasu nad starszymi numerami(ściągniętymi z sieci oczywiście) to stwierdzam,że gazeta w latach od 2000 do mniej więcej 2009 była naprawdę za(pipi)istym periodykiem,przy którym większość z nas się wychowała.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
7 minutes ago, Przemovsky27 said:

Dla mnie PSX Extreme z numeru na kolejny numer staje się coraz to mniej ciekawy , teksty o Wiedźminie czy o Avatarze,jakiekolwiek dobre by nie były,są chyba raczej ,,zapychaczami" ;aniżeli tekstami które chce się czytać.Smutno mi to stwierdzać,ale z roku na rok poziom  Szmatławca leci na łeb na szyję.Grudniowy numer pisma był ostatnim,jakim kupiłem w fizycznej formie,i to tylko dlatego że do pisemka był dołączany całkiem fajny dla nas graczy kalendarz,który pewnie wisi już w większości naszych domów.

Gdy zdarza mi się spędzić więcej czasu nad starszymi numerami(ściągniętymi z sieci oczywiście) to stwierdzam,że gazeta w latach od 2000 do mniej więcej 2009 była naprawdę za(pipi)istym periodykiem,przy którym większość z nas się wychowała.

124 strony materiału. Nie trzeba czytać wszystkiego. Jeśli dla Ciebie interesujące będzie 1/3 z nich, to dla mnie byłoby to dobrze wydane 20 złotych.

Stare czasy nie wrócą, Xbox 360 nie wróci do bycia główną konsolą, mikrotransakcje i gry-usługi nie znikną. To se ne vrati.

 

A Roger już tysiąc razy tłumaczył, że jest konieczność dodawania chodliwych tematów jak ostatnio Avatar żeby sprzedać gazetę ludziom w kioskach. Można je nazwać zapychaczami ale, jak wyżej, nikt nie każe tego czytać.

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

W PSX Extreme jest przecież mnóśtwo ciekawego kontentu pisanego przez fanatyków Retro. Podróże w czasie, jakie fundują nam piórem Adaś Piechota czy pan Adamus, tudzież Konsolite to materiały drukowane na wagę złota. Podparte toną researchu, własnym doświadczeniem, anegdotkami i wnioskami. Na tym polega Extreme, łączy stare z nowym. 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Mi to chyba w obecnym Extrimie brakuje czasem opisów. Wiem, że jest YT, ale takie czytanie o gierce rozpracowanej na 100% było ciekawe (np. opisy GTA Myszaqa). Można było wiedzieć o grze wszystko, nie posiadając nawet PS2 :)  Pewnie że gry dziś są tunelowe, ale np. opis znalezienia wszystkich znajdziek w Uncharted pewnie by mi się kiedyś przydał.

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Wydaje mi się, że ten pociąg już odjechał i jednak powrót do opisów w rodzaju solucji w dobie internetu już nie przejdzie, zwłaszcza w przypadku open worldów, gdzie by chyba pół numeru musiał zajmować. :) 

 

Ale Grzybiarz poruszył bardzo ciekawy wątek odnośnie tego, że te stare opisy dawały wiedzę o grze nawet bez grania w nią - może to jest jakiś pomysł na artykuły? Coś w rodzaju takiego mega dogłębnego studium na temat opowieści przedstawionej w danej grze, dla ludzi, którzy chcieliby zagrać, ale nie mają czasu na poświęcanie dziesiątek godzin na samodzielną rozgrywkę. Czyli wiem, że na przykład opowieść w Wiedźminie 3 mnie interesuje, ale nie aż tak, żeby spędzać z grą 60 godzin, więc mógłbym sobie przeczytać artykuł, w którym ta opowieść jest w pewnym sensie streszczana, do tego są też informacje na temat mechanik, grafiki, muzyki itp itd. Czyli generalnie wszystko co warto wiedzieć o tej grze z punktu widzenia fabuły, ale też technikaliów, żeby grę "poznać" bez poświęcania czasu na jej dogłębne ogranie. :philosoraptor:

 

Tak, wiem, że można "grać" w grę oglądając ją na YT, ale to jednak nie to samo co lektura ciekawego artykułu na jej temat. :)

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Przemovsky27 napisał:

Dla mnie PSX Extreme z numeru na kolejny numer staje się coraz to mniej ciekawy , teksty o Wiedźminie czy o Avatarze,jakiekolwiek dobre by nie były,są chyba raczej ,,zapychaczami" ;aniżeli tekstami które chce się czytać.Smutno mi to stwierdzać,ale z roku na rok poziom  Szmatławca leci na łeb na szyję.Grudniowy numer pisma był ostatnim,jakim kupiłem w fizycznej formie,i to tylko dlatego że do pisemka był dołączany całkiem fajny dla nas graczy kalendarz,który pewnie wisi już w większości naszych domów.

Gdy zdarza mi się spędzić więcej czasu nad starszymi numerami(ściągniętymi z sieci oczywiście) to stwierdzam,że gazeta w latach od 2000 do mniej więcej 2009 była naprawdę za(pipi)istym periodykiem,przy którym większość z nas się wychowała.

Myślałem że to post na poważnie, ale tylko do momentu opisu wiszącego w większości domów kalendarza. :notlikethis:

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, LeifErikson napisał:

Ale Grzybiarz poruszył bardzo ciekawy wątek odnośnie tego, że te stare opisy dawały wiedzę o grze nawet bez grania w nią - może to jest jakiś pomysł na artykuły? Coś w rodzaju takiego mega dogłębnego studium na temat opowieści przedstawionej w danej grze, dla ludzi, którzy chcieliby zagrać, ale nie mają czasu na poświęcanie dziesiątek godzin na samodzielną rozgrywkę. Czyli wiem, że na przykład opowieść w Wiedźminie 3 mnie interesuje, ale nie aż tak, żeby spędzać z grą 60 godzin, więc mógłbym sobie przeczytać artykuł, w którym ta opowieść jest w pewnym sensie streszczana

 

Akurat artykuły streszczające fabułę gier były swego czasu, kilka lat temu, w PE drukowane.

  • This 1
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, dee napisał:

 

Akurat artykuły streszczające fabułę gier były swego czasu, kilka lat temu, w PE drukowane.

 

Jako gracz, który czasu na granie ma niewiele, chętnie bym do takich artykułów wrócił. :)

Oczywiście widziałbym to nie tylko jako samo streszczenie fabuły, ale coś w rodzaju bardziej szczegółowej analizy - na przykład w grze X działo się to i tamto, następnie był jakiś tam zwrot akcji albo gracz mógł podjąć jakąś decyzję, która na coś tam wpływała, ostatecznie działo się coś tam i na końcu bohater uratował świat. :) No i do tego te inne informacje na temat istotnych w danej grze szczegółów, niekoniecznie związanych z historią, czyli na przykład jakie nowe mechaniki tam wprowadzono, co robiło wrażenie, co było nietypowe, charakterystyczne itd itd. W sumie poniekąd trochę w stylu retro tekstów Piechoty, tylko z full spoilerami na temat fabuły. :)

 

No i jak już mówimy o duchu Pixela, to pamiętam, że był tam dział Game Study bodajże (nie pamiętam nazwy dokładnie), gdzie coś w ten deseń serwowano, ale również bez większego zagłębiania się w opowieść. A ja bym się chętnie w formie takiej lektury w opowieść zagłębił. :)

Odnośnik do komentarza

Takie opisy przejścia czy fabuły to teksty zupełnie bez sensu. Bo niczym nie beda się różnić od tego co jest w necie. Więc po co to powielać. Ja kupuję PE dla tekstów, których nie przeczytam nigdzie indziej. Jasne, recencji God of War jest pełno, ale recenzja redaktora PE? Tylko w PE. To samo publicystyka i teksty okołogrowe. Mega podoba mi się pomysł kultowych gier z dwóch perspektyw: okolic premiery i dziś. 

Odnośnik do komentarza

Hmmm... czasami się to sprawdza. Pisałem kiedyś taką pigułkę z lore Dark Souls w bardziej narracyjnym stylu i ludzie mowili, że pomysł dobry, bo do świata tam trzeba się dokopać. Ale zgadzam się że to raczej wypala jako okazjonalny tekst, nie stała rubryka. Raczej taka opowiesc przy ognisku niż zwykle streszczenie:) oczywiście mowie za siebie 

  • This 1
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Bzduras napisał:

Przecież 3/4 obecnie wydawanych gierek ma wciśnięty open world.

Ghost of Tsushima - dajemy otwarty świat, ale jak odejdziesz za daleko to "wróć na obszar rozgrywki".

Chociaż bardziej mnie tam rozwalił wybór konia. Wybierz konia. Chcę tego. Ale czy na pewno? Bo tu masz konia z DLC!!!

 

I najważniejsze: Commodore 64 to nie konsola! Precz mi z tym!

 

A jak chcecie wsadzić coś wartościowego z retro, to dodajcie do newsów co ciekawego wychodzi do starych konsol, np. karty pamięci na karty SD do GameCube'a itp.

Podejrzewam, że część osób to zainteresuje (bo też nie każdy śledzi wszystko), bardziej niż "kiedyś to było".

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Roger napisał:

Commodore 64

 

ew-nope.gif

 

 

Ale i tak czekam, głównie dlatego, że przepadam za podsumowaniami w "starym stylu", no i fajnie zapowiada się Retrorecenzja, dobry pomysł, zresztą sugerowany tu i ówdzie już od jakiegoś czasu. jeszcze tylko zorganizujcie czasami zgrentgen (GoW: Ragnarok byłby chyba idealną okazją, bo z tego co chociażby było widać po Hyde Parkach, to sporo redaktorów ogrywało tego hita) i będzie elegancko.

Edytowane przez kotlet_schabowy
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...