Jump to content

Recommended Posts

38 minut temu, Roger napisał:

40 lat minęło od premiery Commodore 64, a my snujemy opowieść z czasów, gdy komputery były naprawdę osobiste.

Roger tylko obiecaj że w następnych numerach nie będzie nic o Amstradzie, czy ZX Spectrum :/

---

Myślę że sporo redaktorów Pixela ma kilka tekstów na zaś i będą one w PE.

  • Upvote 1
Link to comment

Historia Commodore? :notlikethis:Czyli pewnie to jest ten wspominany duch Pixela. ;) Mam wrażenie, że jak jeszcze ich prenumerowałem to ten temat pojawił się już tam kilka razy. Ale okej, byle takie tematy były w ramach dodatkowej liczby stron, bo jeśli historie kolejnych sprzętów dla dinozaurów zaczną zjadać szpalty Adamusowi albo Piechocie, to będziemy mieli problem. :shotgun:

 

 

  • Haha 1
  • This 1
Link to comment

Dla mnie PSX Extreme z numeru na kolejny numer staje się coraz to mniej ciekawy , teksty o Wiedźminie czy o Avatarze,jakiekolwiek dobre by nie były,są chyba raczej ,,zapychaczami" ;aniżeli tekstami które chce się czytać.Smutno mi to stwierdzać,ale z roku na rok poziom  Szmatławca leci na łeb na szyję.Grudniowy numer pisma był ostatnim,jakim kupiłem w fizycznej formie,i to tylko dlatego że do pisemka był dołączany całkiem fajny dla nas graczy kalendarz,który pewnie wisi już w większości naszych domów.

Gdy zdarza mi się spędzić więcej czasu nad starszymi numerami(ściągniętymi z sieci oczywiście) to stwierdzam,że gazeta w latach od 2000 do mniej więcej 2009 była naprawdę za(pipi)istym periodykiem,przy którym większość z nas się wychowała.

  • Upvote 2
Link to comment

Rozumiem, ze to troche taka gra slow z tym byciem osobistym w stosunku do c-64 (tak jak o szaraku tez mozna powiedziec, ze byl osobisty bo nalezal osobiscie do nas) ale 8-bitowce to byly microkomputery, ktore przez osobiste (PC) zostaly wypchniete z rynku.

Link to comment
Godzinę temu, Roger napisał:

PRENUMERATA zostanie wysłana - środa 18 grudnia. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie.
 

Jeszcze 11+ miesięcy i numer styczniowy dojdzie do prenumeratorów ;)

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
7 minutes ago, Przemovsky27 said:

Dla mnie PSX Extreme z numeru na kolejny numer staje się coraz to mniej ciekawy , teksty o Wiedźminie czy o Avatarze,jakiekolwiek dobre by nie były,są chyba raczej ,,zapychaczami" ;aniżeli tekstami które chce się czytać.Smutno mi to stwierdzać,ale z roku na rok poziom  Szmatławca leci na łeb na szyję.Grudniowy numer pisma był ostatnim,jakim kupiłem w fizycznej formie,i to tylko dlatego że do pisemka był dołączany całkiem fajny dla nas graczy kalendarz,który pewnie wisi już w większości naszych domów.

Gdy zdarza mi się spędzić więcej czasu nad starszymi numerami(ściągniętymi z sieci oczywiście) to stwierdzam,że gazeta w latach od 2000 do mniej więcej 2009 była naprawdę za(pipi)istym periodykiem,przy którym większość z nas się wychowała.

124 strony materiału. Nie trzeba czytać wszystkiego. Jeśli dla Ciebie interesujące będzie 1/3 z nich, to dla mnie byłoby to dobrze wydane 20 złotych.

Stare czasy nie wrócą, Xbox 360 nie wróci do bycia główną konsolą, mikrotransakcje i gry-usługi nie znikną. To se ne vrati.

 

A Roger już tysiąc razy tłumaczył, że jest konieczność dodawania chodliwych tematów jak ostatnio Avatar żeby sprzedać gazetę ludziom w kioskach. Można je nazwać zapychaczami ale, jak wyżej, nikt nie każe tego czytać.

  • Upvote 4
Link to comment

W PSX Extreme jest przecież mnóśtwo ciekawego kontentu pisanego przez fanatyków Retro. Podróże w czasie, jakie fundują nam piórem Adaś Piechota czy pan Adamus, tudzież Konsolite to materiały drukowane na wagę złota. Podparte toną researchu, własnym doświadczeniem, anegdotkami i wnioskami. Na tym polega Extreme, łączy stare z nowym. 

  • Upvote 2
Link to comment

Mi to chyba w obecnym Extrimie brakuje czasem opisów. Wiem, że jest YT, ale takie czytanie o gierce rozpracowanej na 100% było ciekawe (np. opisy GTA Myszaqa). Można było wiedzieć o grze wszystko, nie posiadając nawet PS2 :)  Pewnie że gry dziś są tunelowe, ale np. opis znalezienia wszystkich znajdziek w Uncharted pewnie by mi się kiedyś przydał.

  • Upvote 2
  • Like 1
Link to comment

Wydaje mi się, że ten pociąg już odjechał i jednak powrót do opisów w rodzaju solucji w dobie internetu już nie przejdzie, zwłaszcza w przypadku open worldów, gdzie by chyba pół numeru musiał zajmować. :) 

 

Ale Grzybiarz poruszył bardzo ciekawy wątek odnośnie tego, że te stare opisy dawały wiedzę o grze nawet bez grania w nią - może to jest jakiś pomysł na artykuły? Coś w rodzaju takiego mega dogłębnego studium na temat opowieści przedstawionej w danej grze, dla ludzi, którzy chcieliby zagrać, ale nie mają czasu na poświęcanie dziesiątek godzin na samodzielną rozgrywkę. Czyli wiem, że na przykład opowieść w Wiedźminie 3 mnie interesuje, ale nie aż tak, żeby spędzać z grą 60 godzin, więc mógłbym sobie przeczytać artykuł, w którym ta opowieść jest w pewnym sensie streszczana, do tego są też informacje na temat mechanik, grafiki, muzyki itp itd. Czyli generalnie wszystko co warto wiedzieć o tej grze z punktu widzenia fabuły, ale też technikaliów, żeby grę "poznać" bez poświęcania czasu na jej dogłębne ogranie. :philosoraptor:

 

Tak, wiem, że można "grać" w grę oglądając ją na YT, ale to jednak nie to samo co lektura ciekawego artykułu na jej temat. :)

Link to comment
Godzinę temu, Przemovsky27 napisał:

Dla mnie PSX Extreme z numeru na kolejny numer staje się coraz to mniej ciekawy , teksty o Wiedźminie czy o Avatarze,jakiekolwiek dobre by nie były,są chyba raczej ,,zapychaczami" ;aniżeli tekstami które chce się czytać.Smutno mi to stwierdzać,ale z roku na rok poziom  Szmatławca leci na łeb na szyję.Grudniowy numer pisma był ostatnim,jakim kupiłem w fizycznej formie,i to tylko dlatego że do pisemka był dołączany całkiem fajny dla nas graczy kalendarz,który pewnie wisi już w większości naszych domów.

Gdy zdarza mi się spędzić więcej czasu nad starszymi numerami(ściągniętymi z sieci oczywiście) to stwierdzam,że gazeta w latach od 2000 do mniej więcej 2009 była naprawdę za(pipi)istym periodykiem,przy którym większość z nas się wychowała.

Myślałem że to post na poważnie, ale tylko do momentu opisu wiszącego w większości domów kalendarza. :notlikethis:

Link to comment
3 minuty temu, LeifErikson napisał:

Ale Grzybiarz poruszył bardzo ciekawy wątek odnośnie tego, że te stare opisy dawały wiedzę o grze nawet bez grania w nią - może to jest jakiś pomysł na artykuły? Coś w rodzaju takiego mega dogłębnego studium na temat opowieści przedstawionej w danej grze, dla ludzi, którzy chcieliby zagrać, ale nie mają czasu na poświęcanie dziesiątek godzin na samodzielną rozgrywkę. Czyli wiem, że na przykład opowieść w Wiedźminie 3 mnie interesuje, ale nie aż tak, żeby spędzać z grą 60 godzin, więc mógłbym sobie przeczytać artykuł, w którym ta opowieść jest w pewnym sensie streszczana

 

Akurat artykuły streszczające fabułę gier były swego czasu, kilka lat temu, w PE drukowane.

  • This 1
Link to comment
1 minutę temu, dee napisał:

 

Akurat artykuły streszczające fabułę gier były swego czasu, kilka lat temu, w PE drukowane.

 

Jako gracz, który czasu na granie ma niewiele, chętnie bym do takich artykułów wrócił. :)

Oczywiście widziałbym to nie tylko jako samo streszczenie fabuły, ale coś w rodzaju bardziej szczegółowej analizy - na przykład w grze X działo się to i tamto, następnie był jakiś tam zwrot akcji albo gracz mógł podjąć jakąś decyzję, która na coś tam wpływała, ostatecznie działo się coś tam i na końcu bohater uratował świat. :) No i do tego te inne informacje na temat istotnych w danej grze szczegółów, niekoniecznie związanych z historią, czyli na przykład jakie nowe mechaniki tam wprowadzono, co robiło wrażenie, co było nietypowe, charakterystyczne itd itd. W sumie poniekąd trochę w stylu retro tekstów Piechoty, tylko z full spoilerami na temat fabuły. :)

 

No i jak już mówimy o duchu Pixela, to pamiętam, że był tam dział Game Study bodajże (nie pamiętam nazwy dokładnie), gdzie coś w ten deseń serwowano, ale również bez większego zagłębiania się w opowieść. A ja bym się chętnie w formie takiej lektury w opowieść zagłębił. :)

Link to comment

Takie opisy przejścia czy fabuły to teksty zupełnie bez sensu. Bo niczym nie beda się różnić od tego co jest w necie. Więc po co to powielać. Ja kupuję PE dla tekstów, których nie przeczytam nigdzie indziej. Jasne, recencji God of War jest pełno, ale recenzja redaktora PE? Tylko w PE. To samo publicystyka i teksty okołogrowe. Mega podoba mi się pomysł kultowych gier z dwóch perspektyw: okolic premiery i dziś. 

Link to comment

Ciekawe podejście w temacie solucji mieli dawni redaktorzy np. w PlayStation/PlayerStation Plus. Lecz to już bardziej echo przeszłości, pisanie solucji narracją bohatera, w stylu "poszedłem tam, zrobiłem tutaj". PSx Extreme kulminuje nowość wydawnicze, retro, i nawet trochę wróźenia przyszłości. 

  • Upvote 1
Link to comment

Już zaczynacie  kombinować jak koń pod górę z tymi opowieściami z krypty i poradnikami. Szkoda na to miejsca, z jednego wyjdzie ciężkie grafomaństwo a la święty marcin z bloodborne'a, a  drugie to słusznie zapomniany relikt przeszłości.

Link to comment

Hmmm... czasami się to sprawdza. Pisałem kiedyś taką pigułkę z lore Dark Souls w bardziej narracyjnym stylu i ludzie mowili, że pomysł dobry, bo do świata tam trzeba się dokopać. Ale zgadzam się że to raczej wypala jako okazjonalny tekst, nie stała rubryka. Raczej taka opowiesc przy ognisku niż zwykle streszczenie:) oczywiście mowie za siebie 

  • This 1
Link to comment
5 godzin temu, Bzduras napisał:

Przecież 3/4 obecnie wydawanych gierek ma wciśnięty open world.

Ghost of Tsushima - dajemy otwarty świat, ale jak odejdziesz za daleko to "wróć na obszar rozgrywki".

Chociaż bardziej mnie tam rozwalił wybór konia. Wybierz konia. Chcę tego. Ale czy na pewno? Bo tu masz konia z DLC!!!

 

I najważniejsze: Commodore 64 to nie konsola! Precz mi z tym!

 

A jak chcecie wsadzić coś wartościowego z retro, to dodajcie do newsów co ciekawego wychodzi do starych konsol, np. karty pamięci na karty SD do GameCube'a itp.

Podejrzewam, że część osób to zainteresuje (bo też nie każdy śledzi wszystko), bardziej niż "kiedyś to było".

Link to comment
9 godzin temu, Roger napisał:

Commodore 64

 

ew-nope.gif

 

 

Ale i tak czekam, głównie dlatego, że przepadam za podsumowaniami w "starym stylu", no i fajnie zapowiada się Retrorecenzja, dobry pomysł, zresztą sugerowany tu i ówdzie już od jakiegoś czasu. jeszcze tylko zorganizujcie czasami zgrentgen (GoW: Ragnarok byłby chyba idealną okazją, bo z tego co chociażby było widać po Hyde Parkach, to sporo redaktorów ogrywało tego hita) i będzie elegancko.

Edited by kotlet_schabowy
  • Upvote 1
Link to comment
10 godzin temu, Roger napisał:

nowy dział - retrorecenzje - na pierwszy ogień idzie kultowy Super Mario 64 oceniony zarówno z perspektywy ówczesnego zrewolucjonizowania rynku, jak i tego jak się zestarzał

 No i git. Myśle ze wam się dobrze pisuje takie retrorecki, a nam czyta :)

  • Upvote 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.