Skocz do zawartości

Cyberpunk 2077


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra to teraz opinia z jednej z bardziej patologicznych wersji, czyli granie w Sajberblyat 2077 na One S :klapek: Oczywiście gubi fpsy, bugi są, w 99% u mnie przynajmniej to niedoczytanie tekstury/obiektu. To miejmy nadzieje sa rzeczy do załatania, zgadzam się, że tu minimum jeszcze 3-4 miesiące powinny być zanim ta gra się ukaże. Natomiast mam wrażenie, że wszystkie gameplaye nagrywane na pastgenach są z włączonymi wszystkimi badziewiami typu blury, abberacja itd i z dojebanymi suwakami od HDRU, żeby pokazać jakie to brzydkie. Po wyłączeniu wszystkich opcji graficznych, stonowaniu suwaków od hdra (na xboxie chyba nie da się wyłączyć?) i pobawieniu się ustawieniami telewizora gra nie jest tak rozmazana jak to pokazuje internet. Po prostu nie jest. Mam wrażenie materiał Digital Foundry też ma wszystkie te badziewia włączone. Nie sądzę też, żeby podstawowe systemy były w stanie pociągnąć więcej detali, gra nie jest brzydka, momentami robi wrażenie zwłaszcza w mieście, nie jest to poziom top topów poprzedniej generacji, ale na pewno nie jest to GTA V na ps3 jak niektórzy piszą. Ilość detali w każdym pomieszczeniu typu wszędzie puszki, śmieci, kartki, rzeczy do zebrania nie pozwoli na sprzętach wartych w tej chwili 1/8 tego, co RTX 3080, żeby mityczna zielona puszka była graficzną żyletą. Najwięcej złego wersji na pastgeny/currentgeny robi wersja na PC - popatrzysz jak to potrafi wyglądać i faktycznie dysonans jest ogromny. A samo miasto wciąga jak bagno, chce się grać nawet mimo tego, że gra chrupnie jak pojebana, albo nie doczyta się model postaci.

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Dorzucę coś od siebie, bez rozwodzenia się nad technikaliami - gram na PC i tam gierka wygląda i działa (z DLSS) co najmniej dobrze, jak nie bardzo dobrze.

 

Popykałem 4 godziny moim korpasem z defaultowym trailerowym wyglądem. Gierka jest w FPP, więc jakieś robienie sobie customowego charakterka, którego będę oglądać w lustrze raz na trzy godziny wydawało mi się stratą czasu. Umówmy się, że po takim czasie z produkcją to można sobie co najwyżej skrobnąć posta z wczesnymi wrażeniami, a nie wydawać jakiś rzetelny werdykt, także nawet się tego nie podejmuję.

 

Co mi się nie podoba w CP2077?

 

- zarządzanie inventory - matko bosko, co za łeb to zaprojektował? Wszystko jest nieintuicyjne, nieczytelne, jak chcę zrobić cokolwiek z itemami to dostaję wylewu, absolutnie jest to pierwsza rzecz do poprawki. Weź odróżnij śmiecia od czegoś wartościowego, powodzenia

- sterowanie - gram na Elite V2 i mam wrażenie, że kogoś poniosła fantazja z ustawieniami analogów, zdecydowanie zbyt czułe na jakikolwiek ruch. Muszę po pracy spróbować te ustawienia które ktoś wrzucał

- model jazdy autami - taki sobie, raczej niska półka średniej półki i na krótsze dystanse wolę chodzić z buta

- słaba przejrzystość menusów - łapie się to pod punkt pierwszy poniekąd, ale zrobienie czegokolwiek w menusach to dla mnie koszmar i żądam poprawki w trybie now

- zbieractwo wszelkiej maści - śmieci w tej grze jest na każdym kroku tyle, że nowe Fallouty to jest przy tym pikuś, a do tego nie wystarczy najechać sobie celowniczkiem na przedmiot, bo często gęsto trzeba tańcować dookoła niego i odpowiednio się ustawić (a jak jest odpowiednio to chyba tylko sam Momot wie i nie powie), żeby zgarnąć yebaną popielniczkę czy gazetkę

- mało RPGa w tym RPGu - Cyberpunk to jak na razie bardziej gra akcji z elementami RPG niż RPG

 

Co mi się podoba w CP2077?

- KLIMAT - dojebany, mroczny futuryzm połączony z mieszaniną neonów, uzupełniony grą aktorską :obama: Atmosfera i feeling przyszłościowej dystopijnej metropolii w realiach cyberpunku jest niesamowita

- miasto - Night City robi na mnie obecnie podobne wrażenie co niegdyś Liberty City w GTA3. Detale, szczegółowość, architektura i wizualny przepych to jest coś niesamowitego i nawet nie chcę się zastanawiać, ile te chore skurczybyki musieli crunchować, żeby to wszystko zaprojektować i poskładać do kupy. Bezapelacyjnie tu czuć największy budżet i rozmach, chodząc od questa do questa potrafię jak dureń stanąć w miejscu i czytać reklamy na telebimach, monitorach, kartkach, no po prostu CHŁONĄĆ ten świat przedstawiony

- gameplay - jest fpytę! Nie jest to nic odkrywczego i żadna nowa jakość, ale prawie każdy element, od hackowania przez nawalanki na gołe klaty po strzelanko siada mi fajnie i sprawia radochę. Dość powiedzieć, że po tych czterech godzinach już zaczyna mi się zbierać sidequestów na kilka godzin, ale jeszcze nie mam odpowiedniego levelu żeby się za nie zabrać. Plus dla gierki za przejrzyste tutoriale - bałem się tego hackowania jak ognia, a tymczasem jest to banalnie proste i jak tylko mogę staram się cosplayować stealth netrunnera, psując wrogom wizję czy inne takie rzeczy

- audio - świetne, po prostu. Tu nie trzeba się rozwodzić, włączcie jakikolwiek utwór z oficjalnego OST i na 95% będzie to coś co najmniej bardzo dobrego. Voice acting w wersji angielskiej to również wysoka liga

- dialogi - Redzi to jednak umieją w dobre rozmowy między postaciami i nie ma co się z tym kłócić

- lore - nie znam materiału źródłowego, ale przeszedłem u ziomo-maniaka przyspieszony kurs z najważniejszych składowych Cyberpunka 2020 i momentami wyłapuję fajne rzeczy. Jeśli ktoś maniaczył nad papierowym RPGiem to wyniesie z tej gry sporo więcej funu niż niezaznajomione z nim żuczki wchodzące na świeżo

 

Na szybko to tyle. Jak na razie bawię się wybornie i tylko czekam, żeby wrócić do domu i znów wskoczyć w Night City. Gierka nie dorasta hajpowi, ale mało który tytuł byłby w stanie dźwignąć na swoich barkach taki ogrom oczekiwań, jaki wygenerowano wobec niej przez te 7 lat. Spora w tym wina samych Redów, zamiast bawić się w tak agresywny marketing i obiecywać gruszki na wierzebie mogli trochę tonować oczekiwania, bo miał być Król Królów, Mesjasz nad Mesjaszami, a wyszła z tego "tylko" bardzo dobra gra, nie pozbawiona problemów i wad.

 

O wersjach konsolowych się nie wypowiem, bo nie mam - jak ktoś chce podzielić się kontem albo kupić mi na Xboxa to chętnie przyjmę i porównam :kaz:

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Co do prowadzenia aut- ja jestem mocno zaskoczony (pozytywnie). Myślałem że będzie boating albo usunięcie na łyżwach A czuć ciężar i jest arcadeowy model. Bardzo na plus, fajnie się jeździ furą. To samo strzelanie- obatawialem syf, a bardzo przyjemnie się napier.dala z giwer.

Co do grafiki/płynności - na xsx pięknie chodzi, klatkaz trzyma, ale grafika to jest słaba z małymi wyjątkami- w ogóle nie ma się czym podniecać.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Koniecznie przestaw ustawienia pada, z ciekawości spróbowałem standardowych i to jakiś dramat jest, lag przy jakimkolwiek ruchu jakby telewizor miał opóźnienie 500ms.  To też jest ciekawe pytanie, czy te ustawienia pada nie są specjalnie zrobione, żeby jakoś zamarkować problemy z wydajnością. No nikt trzeźwy na umyślę by tego tak nie ustawił w defaulcie. Chociaż dobra w RDR2 też stadardowe ustawienia pada były do dupy.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Bartg napisał:

Koniecznie przestaw ustawienia pada, z ciekawości spróbowałem standardowych i to jakiś dramat jest, lag przy jakimkolwiek ruchu jakby telewizor miał opóźnienie 500ms.  To też jest ciekawe pytanie, czy te ustawienia pada nie są specjalnie zrobione, żeby jakoś zamarkować problemy z wydajnością. No nikt trzeźwy na umyślę by tego tak nie ustawił w defaulcie. Chociaż dobra w RDR2 też stadardowe ustawienia pada były do dupy.

Zacytujesz swojego posta z ustawieniami? Zanim ja go znajdę w zalewie tego szamba to miną wieki.

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, Bartg napisał:

Dobra to teraz opinia z jednej z bardziej patologicznych wersji, czyli granie w Sajberblyat 2077 na One S :klapek:

 

Nie ukrywam, byłem nastawiony że "pod choinką" znajdę CP2077 na moją PS4 slim. Po pierwszych opiniach byłem podłamany, bo wyglądało że jest to niegrywalne. Dziś trafiłem do jakiegoś streamera co ogrywa grę na slimce. Wygląda to ok, wymagający nie jestem a świat Cyberpunka ciągnie niesamowicie i szkoda by było odpuścić.

Dam sobie jeszcze trochę czasu z zamówieniem ale nadzieja wróciła, biorąc również pod uwagę powyższą opinię.

 

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, Bartg napisał:

Zbieram sobie różne mądre porady zanim zacznę grać, jedna z nich to idiotyczne ustawienia pada na konsolach, poleca się przestawić na takie jak poniżej i z tego potem sobie wedle preferencji regulować.

 

  • Outer Dead Zone - 0.90

  • Inner Dead Zone - 0.05

  • Horizontal Sensitivity - 13

  • Vertical Sensitivity - 11

  • Zoom Sensitivity Reduction - 1

  • Response Curve - Recommended

  • Horizontal Turning Bonus - 0.80

  • Vertical Turning Bonus - 0.40

  • Turning Ramp-up time - 0

  • Turning Delay - 0

  • Horizontal Turning (ADS) - 0

  • Vertical Turning (ADS) - 0

  • Turning Ramp-up time (ADS) - 0

  • Turning Delay (ADS) - 0

Podbijam ustawienia sterowania, ustawienia te całkowicie zmieniają imersje płynąca z gry.

Edytowane przez eX4cT_PL
  • Plusik 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
1 minute ago, MYSZa7 said:

Zacytujesz swojego posta z ustawieniami? Zanim ja go znajdę w zalewie tego szamba to miną wieki.

  • Outer Dead Zone - 0.90

  • Inner Dead Zone - 0.05

  • Horizontal Sensitivity - 13

  • Vertical Sensitivity - 11

  • Zoom Sensitivity Reduction - 1

  • Response Curve - Recommended

  • Horizontal Turning Bonus - 0.80

  • Vertical Turning Bonus - 0.40

  • Turning Ramp-up time - 0

  • Turning Delay - 0

  • Horizontal Turning (ADS) - 0

  • Vertical Turning (ADS) - 0

  • Turning Ramp-up time (ADS) - 0

  • Turning Delay (ADS) - 0

  •  

    Just now, Artur_K said:

     

    Nie ukrywam, byłem nastawiony że "pod choinką" znajdę CP2077 na moją PS4 slim. Po pierwszych opiniach byłem podłamany, bo wyglądało że jest to niegrywalne. Dziś trafiłem do jakiegoś streamera co ogrywa grę na slimce. Wygląda to ok, wymagający nie jestem a świat Cyberpunka ciągnie niesamowicie i szkoda by było odpuścić.

    Dam sobie jeszcze trochę czasu z zamówieniem ale nadzieja wróciła, biorąc również pod uwagę powyższą opinię.

     

Do świąt może troche załatają, najbardziej bolą fpsy w niektórych miejscach, reszte idzie przeżyć, oczywiście jeśli nie oczekujesz, że gra graficznie zrobi takie WOW jak na PC, bo nie zrobi. Można oczywiście czekać na next gen patcha, który pewnie ukaże się za rok patrząc na to, ile łatania czeka CDPR. Ja wole przejść sobie spokojnie swoim tempem jako Nomad, a za rok sobie przejdę znowu na nextgenie w inny sposób.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Akt 1 takie 6/10, nic ciekawego się tam nie działo.

 

Dopiero potem robi się fajnie, szkoda tylko, że się nie da w to grać. Już pomijając grafikę i framerate, na XOX gra się randomowo wyłącza, glitchuje się HUD, raz wskazówka o hackach zasłaniała pół ekranu póki nie zresetowałam gry, innym razem Jackie zamknął się sam w budynku, do którego nie można było potem wejść i trzeba było wczytywać sejwa. Prowadzenie narracyjne też takie trochę nieprzemyślane, bo

Spoiler

najpierw Johnny mnie napier.dala i się nie lubimy, po czym wybieram pierwszego subquesta, żeby odebrać auto i nagle jest "Johnny, widziałeś to?!" i jesteśmy best friends, wtf.

 

Rozczarował mnie nawet edytor postaci, kilka opcji do wyboru na krzyż zamiast zapowiadanego szczegółowego edytora (a przecież to od lat norma w grach, żeby kształtować sobie każdy detal postaci aż po kształt nozdrzy).

 

No smuteczek. Dobrze, że dorzucali tego pre-ordera gratis do wszystkiego, bo jakbym wydała na to hajs byłabym zła.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Bartg napisał:
  • Outer Dead Zone - 0.90

  • Inner Dead Zone - 0.05

  • Horizontal Sensitivity - 13

  • Vertical Sensitivity - 11

  • Zoom Sensitivity Reduction - 1

  • Response Curve - Recommended

  • Horizontal Turning Bonus - 0.80

  • Vertical Turning Bonus - 0.40

  • Turning Ramp-up time - 0

  • Turning Delay - 0

  • Horizontal Turning (ADS) - 0

  • Vertical Turning (ADS) - 0

  • Turning Ramp-up time (ADS) - 0

  • Turning Delay (ADS) - 0

  •  

Co do tych ustawień to najważniejsze ustawienia zaczynaja się od Response Curve - Redommended, od tego miejsca zaczyna się cały ten lag w sterowaniu i ten extra boost po chwili.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Bartg napisał:
  • Outer Dead Zone - 0.90

  • Inner Dead Zone - 0.05

  • Horizontal Sensitivity - 13

  • Vertical Sensitivity - 11

  • Zoom Sensitivity Reduction - 1

  • Response Curve - Recommended

  • Horizontal Turning Bonus - 0.80

  • Vertical Turning Bonus - 0.40

  • Turning Ramp-up time - 0

  • Turning Delay - 0

  • Horizontal Turning (ADS) - 0

  • Vertical Turning (ADS) - 0

  • Turning Ramp-up time (ADS) - 0

  • Turning Delay (ADS) - 0

  •  

Do świąt może troche załatają, najbardziej bolą fpsy w niektórych miejscach, reszte idzie przeżyć, oczywiście jeśli nie oczekujesz, że gra graficznie zrobi takie WOW jak na PC, bo nie zrobi. Można oczywiście czekać na next gen patcha, który pewnie ukaże się za rok patrząc na to, ile łatania czeka CDPR. Ja wole przejść sobie spokojnie swoim tempem jako Nomad, a za rok sobie przejdę znowu na nextgenie w inny sposób.

Podejrzewam, że wersja na PS5 to będzie już goty z dlckami. Muszą poza tym wziąść lekcje od Insomniaca w kwestii optymalizacji. Wyciągnęli na sprzęcie porównywalnym z RTX 2070s tryb 1440p 60 fps z RT i dynamic 4k 60 bez RT, a trzeba powiedzieć, że Spiderek też ładnie wyglądające miasto (moze nie aż tak, ale jednak) ma.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, KrYcHu_89 napisał:

Podejrzewam, że wersja na PS5 to będzie już goty z dlckami. Muszą poza tym wziąść lekcje od Insomniaca w kwestii optymalizacji. Wyciągnęli na sprzęcie porównywalnym z RTX 2070s tryb 1440p 60 fps z RT i dynamic 4k 60 bez RT, a trzeba powiedzieć, że Spiderek też ładnie wyglądające miasto (moze nie aż tak, ale jednak) ma.


Nie zapominaj ze Cyberpunk w aktualnej wersji to port z PS4 Pro która ma 4,2flopa. Tyle ze z odblokowanym framertem.

Jesli się przyłożą to 1440p 60fps z RT jest do zrobienia w tej grze z palcem w tyłku na nowej generacji.

Edytowane przez eX4cT_PL
Odnośnik do komentarza

Nadal nie rozumiem wypuszczenie tej gry na plebejskie konsole, mogli odciąć pępowinę i zrobić na next-geny, no ale wysoka liczba bazy graczy past-genowych konsol zrobiła swoje, to jeb wypuszczamy też na słabe. Podejrzewam, że gdyby nie covid i problemy z konsolami PS5 i Sex, to Redzi może i by olali te słabe konsoli, a tak mamy jak mamy. Normalnie, nowa multiplatformowa i next-genowa gierka napędziła by wysoką sprzedaż te nowe sprzęty.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Faka napisał:

Nadal nie rozumiem wypuszczenie tej gry na plebejskie konsole, mogli odciąć pępowinę i zrobić na next-geny, no ale wysoka liczba bazy graczy past-genowych konsol zrobiła swoje, to jeb wypuszczamy też na słabe. Podejrzewam, że gdyby nie covid i problemy z konsolami PS5 i Sex, to Redzi może i by olali te słabe konsoli, a tak mamy jak mamy. Normalnie, nowa multiplatformowa i next-genowa gierka napędziła by wysoką sprzedaż te nowe sprzęty.

 

Napędziłaby, jeśli te sprzęty byłyby dostępne, bo teraz i tak nie kupi więcej osób niż jest. Poza tym mówisz, że nie rozumiesz, dlaczego wydali grę na pastgeny, po czym sam zaraz sobie odpowiadasz :dafuq:

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...