Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Resident Evil 8 Village

Featured Replies

Opublikowano
Godzinę temu, Hendrix napisał:

Bo horror jako gatunek sam w sobie zwykle do tego prowadzi, tzn. do momentu kulminacji - gdzie budowane napięcie, musi gdzieś uciec - gry mają dodatkowo pod górkę, bo zbudowanie gry, tylko w oparciu o owo napięcie, jest: a) ciężkie jeśli gra ma być dłuższa b) męczące dla odbiorcy (tzn. rzeczy, które budują horror działają na jego niekorzyść, to co straszy zaczyna nudzić).

Resident Evil, w całej swojej historii - kulminację grał na mocnych akordach akcji, podkreślając te elementy fabularnym absurdem, celowo. Podejrzewam, że VIII będzie taka sama, a co recenzje potwierdzają. Resident jest najsłabszy, gdy nie ma żadnego crescendo - jak w przypadku VI, gdzie jest jednostajna - chociaż różnorodna - gonitwa wielkich, dosłownie i w przenośni wydarzeń.

Znajomy jest zachwycony VIII, mam podobny gust, więc jestem dobrej myśli.

 

Nie miałbym nic przeciwko takiej kulminacji gdyby to zazwyczaj jednak nie wiązało się z:

  • recyklingiem przeciwników, często nawet bez urozmaicenia ich zachowania np. o nowe ataki
  • brakiem nowych pomysłów jak urozmaicić rozgrywkę poza nagłym zwiększeniem ilości strzelania
  • zazwyczaj nudnymi, zamkniętymi, finałowy lokacjami żeby sprzęt wyrobił z większą liczbą przeciwników na ekranie ;)
  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Wyświetleń 176,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Niby tylko 9h, ale treści jest tam od groma i ciut, ciut. Tak jak z RE2 Remake Capcom waliło trailerami i gameplayami pokazującymi 3/4 gry tak tutaj oglądając każdy gameplay, screen i trailer nie widz

  • Ja tam jeszcze miałem spocone łapy w sekcjach z siostrami i ścigania mnie przez dużą Lejdi, aczkolwiek to było bardziej stresujące niż straszne. Tak czy owak fantastyczna gra.   Ostatnio sob

  • W sumie, ten mem pasuje :v

Opublikowano

Kopalnie w RE7 akurat bardzo fajnie wypadły w dodatku Not a Hero. Lepiej niż w podstawce. 

Opublikowano

 Zastanawiałem się długo czy brać PS5 czy PC z RTX 3080. Jednak tym razem PC Steam. Podobno na PS5 są lekkie problemy z stałą płynnością 60 klatek w trybie RT, ponadto RT jest "mocniejszy" na PC, więcej i dokładniejsze odbicia, globalne oświetlenie itp. I na rtx 3080 trzyma 60 wszędzie w native 4k z max RT. 

 

PS5 z kolei ma dosyć fajną implementację adaptacyjnych triggerów.

 

Generalnie Capcom znowu dowiózł jeżeli chodzi o perf. Konsole current gen betonowe 60 FPS 4k bez RT i niemal 60 z RT, nawet past Geny z mocną wersją (podobnie jak RE7). Ich silniki to mistrzostwo optymalizacji, a przecież gry niebrzydkie. 

Edytowane przez KrYcHu_89

Opublikowano
29 minutes ago, KrYcHu_89 said:

 Zastanawiałem się długo czy brać PS5 czy PC z RTX 3080. Jednak tym razem PC Steam. Podobno na PS5 są lekkie problemy z stałą płynnością 60 klatek w trybie RT, ponadto RT jest "mocniejszy" na PC, więcej i dokładniejsze odbicia, globalne oświetlenie itp. I na rtx 3080 trzyma 60 wszędzie w native 4k z max RT. 

 

PS5 z kolei ma dosyć fajną implementację adaptacyjnych triggerów.

 

Generalnie Capcom znowu dowiózł jeżeli chodzi o perf. Konsole current gen betonowe 60 FPS 4k bez RT i niemal 60 z RT, nawet past Geny z mocną wersją (podobnie jak RE7). Ich silniki to mistrzostwo optymalizacji, a przecież gry niebrzydkie. 

Z takim mocarzem na pokładzie zawsze wybrałbym PC ponad wersje konsolowe.

Opublikowano
47 minut temu, Czoperrr napisał:

Z takim mocarzem na pokładzie zawsze wybrałbym PC ponad wersje konsolowe.

No różnie to bywa z "portami" na PC. Capcom to akurat jedyny Japoński dev co się przykłada, wiele ichniejszych wersji PC jest totalnie skopanych (stutteringi, crashe) grafika i perf to nie wszystko. Także zależy od konkretnego przypadku:). 

Opublikowano

Statek jeszcze był spoko i był klimatyczny ale kopalnia to całkowita porażka. A największy minus dodatku Not a Hero było to, że w całości toczył się w najgorszej lokacji. To 100x bardziej wole jak Resident kończy się w laboratorium.

Opublikowano
6 hours ago, nero2082 said:

 

 

 

Podoba mi sie i to bardzo :sir: Wrzucili strasznie duzo nowych pomyslow, szkolenie wojskowe Ethana no i duza sieka w stylu RE4. Gra na pewno bedzie bardzo zywotna, juz sie nie moge doczekac naparzania :D Jest klimat Residenta w tej wiosce no i te panny dla mnie to rewelka

Opublikowano

No to jadziem - na Xboksach już można grać, klasycznie trzeba zmienić region (tym razem na Singapurski).

Opublikowano
3 godziny temu, eskopado napisał:

No to jadziem - na Xboksach już można grać, klasycznie trzeba zmienić region (tym razem na Singapurski).

Wystarczy zmienic region, powaznie?  Gra nie musi zostac zakupiona w tym regionie a jedynie sie przelogowac na region ktory ma przesunieta strefe czasowa jak np. Australia, tak?

Opublikowano

Dokładnie tak, przy czym zależy to też od tego o której premiera jest w danym regionie - zazwyczaj w Nowej Zelandii można grać najwcześniej, ale tym razem premierę mają kilka godzin po Singapurze i Hong Kongu.

 

ps. spaniała gierka :obama:

Opublikowano

Na twitchu i yt to mozna bylo wczoraj juz cala gre obejrzec na legalu, to jest totalny rak branzy, dziwie sie ze producentom kalkuluje sie takie cos.

A fabula RE8 to wyciekla juz cala jakies 3-4tygodnie temu, juz wtedy ludzie pisali na forach ze skrypt to momentami :dynia:. Ale spoilerow dalo sie uniknac, jesli ktos nie szukal.

Opublikowano
  • Autor

Ile na przejście h potrzeba?

Opublikowano

Po 10 godzinach widać napisy końcowe, można grę przedłużyć o jakieś 3 do 4 godzin liżąc ściany. 

Opublikowano
3 minuty temu, XM. napisał:

Ile na przejście h potrzeba?

W recenzji Easy Allies wspominają o 15h na story + ile czas władujesz w najwyższy poziom trudności i Merce to Twoje.

Opublikowano

Czas jest zawsze naciągany, Resident Evil 7 też miał trwać około 12-15 godzin a ukończyłem w niecałe 8 eksplorując dokładnie lokacje i nie oglądając wcześniej żadnych materiałów.

Opublikowano

Wspaniały klimat zapierdzianej zabitej dechami europejskiej dziury, tylko czekać jak zza rogu wyskoczy babka z tekstem "bez chleba się nie najesz", nawet gdzieś meblościankę widziałem. Gierka w opór intensywna, ale jest też więcej eksplorowania niż się spodziewałem - brakuje tylko jakiegoś campu w dialogach, ten poważniejszy ton bardziej pasował do RE7.

 

Btw, potencjalna rozmowa z siedziby Capcomu:
"dobra dajmy jakiś zamek, ale tak żeby nie kojarzył się z RE4"

"to może zamiast małego chłopa damy dużą babe?"
"dostajesz awans skurwysynu"

Opublikowano

Dzisiaj odbieram swoja kopie i oprocz ogrania 3 demek na ps5 nic nie wiem. Mam tylko nadzieje ze strzelania nie jest duzo :/ 

Opublikowano

Chyba, żeby się kojarzył. Ludzie lubią skojarzenia do RE4, Capcom o tym wie i całe RE8 jest hołdem dla tej odsłony. Po szczepieniu wchodzę dziś w giereczkę jak internauci w prnhub.com/ladydimacośtam

Opublikowano
3 minuty temu, schabek napisał:

Dzisiaj odbieram swoja kopie i oprocz ogrania 3 demek na ps5 nic nie wiem. Mam tylko nadzieje ze strzelania nie jest duzo :/ 

Jest trochę, ale nie tyle, co w RE4-6 jak na razie. Klimat można ciąć maczetami, tak jest gęsto :obama: Wspaniały miks RE Remake i RE4.

Opublikowano
3 minuty temu, Bzduras napisał:

Jest trochę, ale nie tyle, co w RE4-6 jak na razie. Klimat można ciąć maczetami, tak jest gęsto :obama: Wspaniały miks RE Remake i RE4.

Na czym polega ten miks z remake? Bo ze z 4 to wiem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.