Opublikowano 14 lutego 20232 l kilka ostatnich walk z bossami nie należy do najłatwiejszych, ale ogólnie powinno obyć się bez większych problemow
Opublikowano 14 lutego 20232 l Na GaCku były ciężkie momenty, ale na Wii nic właściwie nie zmienili, mimo że celowanie ruchowe czyniło walki znacznie łatwiejszymi. Aż mnie to wtedy irytowało bo się tak szło jak przecinak, chociaż trudność typu "nie wiem gdzie iść kurna fak" dotknie chyba każdego, kto zagra pierwszy raz w tę grę, bez względu kiedy.
Opublikowano 14 lutego 20232 l Autor Mi się o wiele łatwiej grało na gacku, bo wystarczyło się zalockować na przeciwniku i odpadało całkowicie celowanie, wystarczyło omijać ataki. W Trilogy też było lockowanie, ale jak się nie celowało to lockowanie się gubiło
Opublikowano 14 lutego 20232 l Tego to jeszcze nie słyszałem. Z celowaniem można w ogóle kompletnie inaczej podejść do tych walk, i rozwalić bossa tak szybko i łatwo jak to nie było w ogóle planowane. Skakanie też imo dużo łatwiejsze. Celowanie jest po prostu bardzo szybkie i wygodne i jednoczesne z poruszaniem w porównaniu do niecelowania. Dziś nie miałbym ochoty grać w jakikolwiek inny sposób niż celowaniem ruchowym, chociaż łatwo zauważyć że gra nie powstawała z myślą o nim.
Opublikowano 15 lutego 20232 l Gra Nintendo-exclusive chodząca na Switchu w 60fps, sprzedawana za 150zł w wersji pudełkowej na premierę? Ale jak to? Trafiłem do jakiegoś świata alternatywnego, czy jak? Nigdy nie grałem w żadnego Metroida. Trochę kupuję w ciemno w tym przypadku, ale gra wygląda ciekawie, więc może czas najwyższy. Bo rozumiem to nie platformówka, a przynajmniej nie w takim stopniu, co wersje 2D? No i niech ta konsola się wreszcie na coś przyda.
Opublikowano 15 lutego 20232 l 48 minut temu, Suavek napisał: Gra Nintendo-exclusive chodząca na Switchu w 60fps, sprzedawana za 150zł w wersji pudełkowej na premierę? Ale jak to? Trafiłem do jakiegoś świata alternatywnego, czy jak? Nigdy nie grałem w żadnego Metroida. Trochę kupuję w ciemno w tym przypadku, ale gra wygląda ciekawie, więc może czas najwyższy. Bo rozumiem to nie platformówka, a przynajmniej nie w takim stopniu, co wersje 2D? No i niech ta konsola się wreszcie na coś przyda. Skakania jest od groma, strzelania, rozwiązywania zagadek, eksplorowania z masą sekretów, żeby zwiększyć ilość slotów na energię i rakiety (po 5 aż do 250), a te są dobrze poukrywane i dają satysfakcję. To jak wpletli różne umiejętności w widok FPP to zasługuje na pochwałę, bo MP nic, a nic się nie zestarzał i gra się w to zupełnie tak samo jak 20 lat temu. Z „minusów” to można się zaciąć, co kończy się chwilowym błądzeniem, ale po odkryciu rozwiązania człowiek puka się w głowę, jak mógł to przeoczyć, albo dlaczego od razu na to nie wpadł, taka już natura metroidvani. A drugi to taki, że po zgonie zaczyna się od stacji, gdzie się zapisuje stan gry, więc zwykle jest to kilka, czy kilkanaście lokacji do przejścia jeszcze raz, zanim będzie okazja do kolejnego saveu, dlatego radzę korzystać z zapisywania, nawet gdy trzeba trochę zboczyć z głównej drogi. Zapomniałem jeszcze dodać, że biomy są świetne, w każdym inna pogoda, flora i fauna, każdy oferuje inne doświadczenie. Design lokacji poraża. Edytowane 15 lutego 20232 l przez zdrowywariat
Opublikowano 15 lutego 20232 l Godzinę temu, Suavek napisał: Gra Nintendo-exclusive chodząca na Switchu w 60fps, sprzedawana za 150zł w wersji pudełkowej na premierę? Ale jak to? Trafiłem do jakiegoś świata alternatywnego, czy jak? Nigdy nie grałem w żadnego Metroida. Trochę kupuję w ciemno w tym przypadku, ale gra wygląda ciekawie, więc może czas najwyższy. Bo rozumiem to nie platformówka, a przynajmniej nie w takim stopniu, co wersje 2D? No i niech ta konsola się wreszcie na coś przyda. Nie spodoba ci się, lepiej odpalić SMT 3 (oczywiście na steamie).
Opublikowano 15 lutego 20232 l Same plusy, jedyny minus, pewnie przez nowe oświetlenie, to brak dynamicznego oświetlenia generowanego przez strzały, no szkoda.
Opublikowano 15 lutego 20232 l Backtracking, to mnie irytuje najbardziej. Dobrze, że te lokacje to nie są jakieś ogromne hektary ale zawsze.
Opublikowano 15 lutego 20232 l Autor 49 minutes ago, addhoc said: Backtracking, to mnie irytuje najbardziej. Dobrze, że te lokacje to nie są jakieś ogromne hektary ale zawsze. No jak irytuje Cię główna mechanika gry i jej założenie to może lepiej odpuścić
Opublikowano 15 lutego 20232 l Brzmi jakby kogoś irytowało strzelanie w FPSie. Pod koniec gry jest trochę backtrackingu, bo trzeba artefakty jeszcze odnaleźć i o to niektórzy mają ból, ale jak jesteś dosyć kumaty to nie ma tego, aż tyle, bardziej wynika on z błądzenia, gdy nie wiesz co zrobić. Zresztą tak jak już pisałem w opcjach są defaultowo włączone hinty, który po kilku minutach się uaktywnia, a wtedy rozwiązanie jest w ostaniej lokacji odkrytej po drodze do nowej, tej ze znakiem zapytania. MP to wzór metroidvani, podobnie jak Super Mario 64 jest wzorem dla platformerów, a Zelda: BOTW dla sandboxów, ach to Nintendo ciągle wyznacza kierunki. Co ciekawe nie ma drugiej takiej gry jak Metroid Prime, jest bezkonkurencyjny, czy coś przeoczyłem? Edytowane 15 lutego 20232 l przez zdrowywariat
Opublikowano 15 lutego 20232 l Nie no, właśnie dlatego jakoś mnie nie ciągnie do grania w to kolejny raz. Pod względem jakości, Metroid Prime nie bez powodu był przez tyle lat najlepszą grą wszech czasów. Piękno, konstrukcja i klimat są niesamowite, a ze sterowaniem ruchowym poruszanie się to sama przyjemność, gra niesamowicie angażuje w ten świat. Po prostu włączasz i wow, jedna z tych kilku gier, że nadal trudno uwierzyć, jakim cudem wyszły aż tak idealnie. Ale jak myślę o zbieraniu artefaktów pod koniec jeszcze raz... Meh. Ja nawet wiem gdzie one są, ale i tak mi się na zapas nie chce. Żeby nie było, podobnie myślę o większości starych gier, nowych w sumie też. Najbardziej chciałbym po prostu nową grę, żeby była jak to, tylko miała nową współczesną konstrukcję. Potencjał jest ogromny i o dziwo ciągle niewykorzystany, Metroid Prime 3 poszedł w innym kierunku i na swój własny sposób też był zarąbiście przyjemną grą, ale ogólnie mimo że niby od lat wychodzą rocznie setki zrzyn z Metroida to potencjał do zrobienia współczesnego Metroida pozostaje wielce niezrealizowany. Więcej ciekawej eksploracji angażującej sterowaniem w oryginalny sposób, zimnej jak lód historii, urozmaiconej rozgrywki bez przerw na gadanie... Większość dużych gier FPP idzie albo w samo strzelanie, albo powolny horror, albo w powolne i dość wtórne RPG, w którym eksploracyjnie mało się robi. Neon White to pierwsza od prawie 20 lat naprawdę wybitna gra akcji FPP.
Opublikowano 15 lutego 20232 l 5 minut temu, ogqozo napisał: Neon White to pierwsza od prawie 20 lat naprawdę wybitna gra akcji FPP. Doom i Doom Eternal nie istnieją? Dishonored też nie istnieje?
Opublikowano 15 lutego 20232 l Doom2016 męczyłem się by skończyć po początkowym zachwycie ale to pewnie dlatego że nie czytałem książek
Opublikowano 15 lutego 20232 l Mnie w doomie wkurzało że doom guy lata z bfg 9000 po całym marsie kiedy w książkach jest jasno napisane że w placówce uac po 22 nie można było używać tej broni mdr xDD
Opublikowano 15 lutego 20232 l 1 godzinę temu, Homelander napisał: No jak irytuje Cię główna mechanika gry i jej założenie to może lepiej odpuścić Dzięki za rady ale obejdzie się
Opublikowano 16 lutego 20232 l No obejrzałem parę gameplay i wygląda kozacko, ale jak ze sterowaniem? Spoko jest?
Opublikowano 16 lutego 20232 l 25 minut temu, Donatello1991 napisał: No obejrzałem parę gameplay i wygląda kozacko, ale jak ze sterowaniem? Spoko jest? Jak w FPSie, a do tego mechanika jest bardzo dopracowana, że przez grę się płynie, skok i inne umiejętności (nie chcę zdradzać jakie) są tip top, poruszanie kulką również, przejście z kulki w widok FPP i z powrotem, no wszystko. Edytowane 16 lutego 20232 l przez zdrowywariat
Opublikowano 16 lutego 20232 l Autor 39 minutes ago, Donatello1991 said: No obejrzałem parę gameplay i wygląda kozacko, ale jak ze sterowaniem? Spoko jest? Masz różne konfiguracje sterowania (dual stick czyli jak w standardowym fps, pointer czyli jak w Trilogy i classic czyli jak na Gamecube). Do tego każda z tych opcji jest w pełni konfigurowalna, nic nie stoi na przeszkodzie żebyś wybrał opcję dual stick a do tego wspomagał się żyroskopem i tak dalej. Na pewno znajdziesz rozwiązanie wygodne dla siebie.
Opublikowano 16 lutego 20232 l Autor Just now, Donatello1991 said: No ja na Nintendo Lite w to chce grać. No to odpada Ci opcja pointer, bo granie joyconami na małym ekranie chyba mija się z celem. Ja na TV z pointera zrezygnowałem. Wiilotem gra się o wiele lepiej niż joyconami.
Opublikowano 16 lutego 20232 l Rzucę jeszcze taką ciekawostką, dawno temu czytałem wywiad z Retro, w którym mówili, że najtrudniej było zaprogramować przejście z FPP w kulkę i na odwrót, w połowie tej zmiany pojawia się na chwilę Samus w TPP, można zmieniać się w biegu, robi to wrażenie.
Opublikowano 16 lutego 20232 l 11 minut temu, Homelander napisał: No to odpada Ci opcja pointer, bo granie joyconami na małym ekranie chyba mija się z celem. Ja na TV z pointera zrezygnowałem. Wiilotem gra się o wiele lepiej niż joyconami. No, ale da się normalnie pograć czy nie?
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.