Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.09.2023 o 17:39, kanabis napisał:

Ja nie rozumiem czemu on tak kombinuje. Kupic caly set tego deore, dac zeby mu ktos to zamontowal i jak wszystko jest z jednego setu nie ma szans zeby cos chodzilo nie tak. A tutaj kombinacje, zdejmowanie tarcz ktore na logike bedzie znowu chujowo chodzic skoro ma 36 zebow a reszta zestawu jest pod 32. No nie łapie tym bardziej ze caly set deore kosztuje tyle co przerzutka w 105. 

No i poszedłem tą drogą. Zamówiłem wszystko z jednej grupy i teraz czekać aż mi to złożą do kupy. Jeżeli to nie będzie chodzić tak jak powinno to znaczy, że jak sam nie zacznę ogarniać to czekają mnie wycieczki do innego miasta.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No mi tak trochę chodzi po głowie wymienić w tym nowym slashu cały napęd na AXS.

Jednak jeżdżąc dzień w dzień od półtora miesiąca na canyonie i później wsiadając na zwykłą przerzutkę, no to se ne da, człowiek do dobrego się szybko przyzwyczaja. I nie chodzi mi o precyzje zmieniania, w linkowych przerzutkach na dobrej klasy kasecie, łańcuchu i jak wszystko jest dobrze wyregulowane przełożenia wchodzą równie dobrze i precyzyjnie, ale sama obsługa manetki i tylko to klikanie a nie ciągnięcie całej linki, to na prawdę robi różnicę. 

Swoją drogą dziś po półtora miesiąca jazdy rozładowała mi się bateria. Także całkiem spoko, bo u mnie dużo górek, więc ciągle się wachluje przełożeniami. 

Odnośnik do komentarza

No dla mnie to bajer po prostu, szybciej jezdzic od tego nie bede ;) Mialem na mysli 105 di2. Tak naprawde zmiana biegow u mnie w mechanicznej 105 jest i tak swietna, plynna i miekka. No ale wiadomo jakby tak miec elektroniczna to byloby jeszcze fajniej i wieksza immersja ze jest sie pro pedalarzem :problem:

 

Jak nie bedzie na co pieniedzy wydac to sie wtedy kupi

Odnośnik do komentarza

Parodia z moim rowerem ciąg dalszy. Muszę zmienić mechanika to jest pewne. Polecany mi najbliższy jest miasto obok 15km. Jeszcze tam nie byłem, najpierw zaczerpie porady i kupię co trzeba zanim tam podjadę. Teraz hamulec tylny niby płyn wycieka spod tłoczków. Pytanie da się to zrobić czy wymiana? A jak wymiana to myślałem aby dać tarcze 180 bo niby im większe tym lepiej hamuje a ja aktualnie ważę 111kg tak więc jest co wyhamowywać. Aktualnie jest jakiś tektro 160. Myślę o zaciskach deore m6100,m, i teraz gdybym chciał 180 tarczę to muszę dokupić jakiś adapter? Czy lepiej nie kombinować i założyć 160?

Edytowane przez creatinfreak
Odnośnik do komentarza

160 powinny być ok, nie pałujesz z góry na dół, tylko raczej rekreacyjnie sobie jeździsz, więc wystarczą, ale jeśli byś chciał włożyć większe tarcze, to tak, adapter będzie potrzebny. A czy większe tarcze lepiej hamują, polemizowałbym, lepiej ciepło odprowadzają, więc ich tak szybko nie przegrzejesz, ale jak nie robisz ostrych zjazdów to 160 jak pisałem wyżej do zatrzymania się wystarczą. 

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Wooyek napisał:

160 powinny być ok, nie pałujesz z góry na dół, tylko raczej rekreacyjnie sobie jeździsz, więc wystarczą, ale jeśli byś chciał włożyć większe tarcze, to tak, adapter będzie potrzebny. A czy większe tarcze lepiej hamują, polemizowałbym, lepiej ciepło odprowadzają, więc ich tak szybko nie przegrzejesz, ale jak nie robisz ostrych zjazdów to 160 jak pisałem wyżej do zatrzymania się wystarczą. 

Dobra tak więc bez kombinacji. U mnie raczej płasko, gravelowo i nie robie zjazdów. Zamawiam deore m6100, do tego tarcza sm-rt64 160. Cały tył będzie w dworce tylko z przodu piasta fabryczna i hamulec tektro póki się to toczy I hamuje. Kurwa jadę na raczej średnich komponentach a i tak mnie kieszeń boli.

Odnośnik do komentarza

Są tu jacyś techniczni spece? Pierdolca dostaję z regulacją tylnej przerzutki na trenażerze. Zakresy mam wyregulowane dobrze, ale ilekroć dopasuję sobie odpowiednio naciąg linki (że wszystko pracuje cichutko i bez zgrzytów), to po przerzuceniu biegów przez całą kasetę z tyłu i z przodu, znów na poszczególnych biegach słyszę nieprawidłową pracę (jakby łańcuch delikatnie szukał kolejnego biegu). Pomyślałbym w pierwszej kolejności, że końcówka linki nie jest wystarczająco mocno przykręcona, ale jest okej. Co ciekawe - problem nie występuje na założonym kole, tutaj wszystko śmiga pięknie na tych samych ustawieniach.

 

Cała grupa na rowerze to Ultegra R8000. Trenażer ma założoną nową kasetę 105 11-28. Na kole jest kaseta Ultegra 11-28 z przebiegiem około 3000 km. Łańcuch nowy Ultegry.

Co sprawdziłem:

  • Poziomowanie trenażera
  • Testowałem ułożenie ramy na tylnej osi trenażera pod standard 130 mm i 135 mm
  • Dokręcenie kasety w trenażerze
  • Dokręcenie linki przerzutki (świeżo założona)

 

Pomyślałem jeszcze, żeby przerzucić starą kasetę na trenażer, a nową zostawić sobie na lepsze czasy, ale to chyba ostateczność.

 

Może nowa kaseta potrzebuje trochę wykręconych kilometrów? Póki co przejechałem na niej niecałe 200 km, więc jest to jakaś teoria.

Odnośnik do komentarza

Chciałbym podpytać głównie użytkowników rowerów górskich o ich doświadczenia z systemem obuwia SPD i rzecz jasna stosownych pedałów do nich. Kumpel z roboty ma takowe i bardzo poletza, ale ja taki przekonany nie jestem głownie z powodu wątpliwości związanych z bezpieczeństwem. Wiadomo, głównie chodzi o wypięcie nogi z zaczepu w razie Wu. Powiem, że nie jeżdżę jakoś gigantycznie dużo, wyczynowcem jestem zerowym, ale np od ponad miesiąca jeżdżę do pracy moim Scott-cikiem. Do roboty mam ok 6,3 km. Niby mało, ALE...występuje dość duża różnica poziomów. Mieszkam na wysokości ok 155 m n.p.m, a firma w której pracuję na ok 20. Połowa trasy wiedzie przez las. Do roboty mam ostro w dół, po pracy wiadomo. Kumpel zachwala, że zwłaszcza system SPD sprawdzi się przy podjeździe.

W skrócie: warto w to wchodzić?

Odnośnik do komentarza

Ja w SPD jeżdżę od ponad 10 lat, nie wyobrażam sobie inaczej jeździć. Wiadomo, na początku trzeba się przestawić i zawsze pamiętać, że jesteś wpięty, inaczej zatrzymując się na światłach na środku drogi wyjebiesz się koncertowo i będą na Ciebie patrzeć jak na debila. Jak już wejdzie Ci to w krew, to wątpię żebyś chciał wrócić do platform. 

  • Plusik 1
  • Dzięki 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Czezare napisał:

Wiadomo, głównie chodzi o wypięcie nogi z zaczepu w razie Wu

w SPD masz śrubę regulującą siłę z jaką blok jest trzymany. zacznij od dość słabego napięcia, wtedy jak się zapomnisz i będziesz leciał na bok to w panice spokojnie wyrwiesz nogę, z czasem jak się przyzwyczaisz to podkręcisz sprężynę. 

 

5 godzin temu, Czezare napisał:

Kumpel zachwala, że zwłaszcza system SPD sprawdzi się przy podjeździe.

 

zależy od techniki pedałowania, ja akurat nie wykorystuję za często podciągania nogą ale jak sobie wypracujesz technikę to będziesz naturalnie kręcił okręgi. ja na ten aspekt nie zwracam uwagi, spd mam głównie po to żeby noga mi stabilnie leżała w jednym położeniu bo bez bloków mam tendencję to złego ustawiania stopy przez co kolana dość mocno dostawały obićążeń pod złym kątem...

 

5 godzin temu, Czezare napisał:

W skrócie: warto w to wchodzić?

warto. pojeździsz z spd to nie będzie powrotu. ale jak rower używasz też do jazdy po bułki to polecam pedały z wpięciem bloków z jednej strony i zwykłą platformą z drugiej (np. Shimano EH500, sam używam i polecam). Najpopulatniejsze Shimano M520 niestety do jazdy w zwykłych butach średnio się nadają...

  • Plusik 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...