Skocz do zawartości

The Last of Us Part II


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Rtooj napisał:

Się wyspałem to się wypowiem:

- jak można w grze która ma formę rogalika która nawet na normalu daje w kość od 2 etapu dać tak idiotyczny system rozpoczynania od głównego menu, brak wyboru "restart na tych samych zasadach", "restart z wyborem postaci" to totalna porażka,

- drugie podejście do korekty gry na ps5 a loadingi jak za czasów ps3,

- jak pkt. 1, w grze typu rogalik dać animacje upgrade'u broni przystoliku, 20 sekundowe odliczania, 5 tabelek po rundzie, poważnie?

- nie podobają mi sie3 modyfikacje rund, czerwone światło albo niewidzialni przeciwnicy, gra jest i tak naprawdę trudna, byłem wniebowzięty gdy dotarlem do 5 rundy napakowanym Joelem i zaatakowało mnie 4 niewidzialnych grzybów. Bez sensu.

 

Nie grałem w dodatkowe poziomy jeszcze, reszty też nie sprawdziłem. Zdobyłem z 7 nowych postaci, fajne stroje i mi się trochę odechciało przez te mody.

 

Poza tym gra się super, ale chyba liczylem na większa sielankę w trybie niszcz fsle wrogów, a tu są jakieś obrony i odbijanie sejfów.

Przecież masz 6 poziomów trudności jak coś :), rzeczywiście normal, czyli 3ci poziom z kolei jest dosyć trudny, szczególnie "Polowanie" tuż przed bossem, no i jak to w rogalu duże zależy od losowości. Mi się udało skończyć normal raz Ellie i raz Joelem, na nie wiem może z 11-12 podejść w sumie, a w Tlou2 100h się nagrałem. Po chyba 9 podejściach masz też odblokowany tryb custom, gdzie możesz sobie sam dobierać, co ma się losować. 

 

 

----

I nie da się ukryć Ellie/Abby i kilkoma innymi kobitkami gra się łatwiej niż np. Joelem i Tommym, którzy nie mogą robić dodge i są wolniejsi, no ale wiadomo to starzy goście i mają pewnie chorobę plecków, więc takie ciągle schylanie mogłoby się dla nich źle skończyć :jim:

 

 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza
9 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Przecież masz 6 poziomów trudności jak coś :), rzeczywiście normal, czyli 3ci poziom z kolei jest dosyć trudny, szczególnie "Polowanie" tuż przed bossem, no i jak to w rogalu duże zależy od losowości. Mi się udało skończyć normal raz Ellie i raz Joelem, na nie wiem może z 11-12 podejść w sumie, a w Tlou2 100h się nagrałem. Po chyba 9 podejściach masz też odblokowany tryb custom, gdzie możesz sobie sam dobierać, co ma się losować. 

 

 

 

A nie nie jestem fanem poziomów trudności, i raczej nie chciałbym schodzić poniżej normal, a tym bardziej nie lubię grzebać w opcjach i robić je pod siebie.

Wolę wyzwanie, a trudność gry to jest jej akurat najmniejszy problem. Głównym chyba powodem że mi się nie chce wrócić do niej to brak wzmacniania postaci i broni na stałe, największym zapalnikiem w returnalu, hadesie i GOW Valhalla było to że nawet po śmierci postać i zdolności np. broni na stałe były podnoszone, to było fantastyczne i pchało do kolejnej próby. Tutaj mogę sobie co najwyżej kupić skórkę na broń albo wzorek na koszulce.  Nie hejtuje, wskazuje tylko że mi tryb nie podszedł, może coś zmienią.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Rtooj napisał:

 

A nie nie jestem fanem poziomów trudności, i raczej nie chciałbym schodzić poniżej normal, a tym bardziej nie lubię grzebać w opcjach i robić je pod siebie.

Wolę wyzwanie, a trudność gry to jest jej akurat najmniejszy problem. Głównym chyba powodem że mi się nie chce wrócić do niej to brak wzmacniania postaci i broni na stałe, największym zapalnikiem w returnalu, hadesie i GOW Valhalla było to że nawet po śmierci postać i zdolności np. broni na stałe były podnoszone, to było fantastyczne i pchało do kolejnej próby. Tutaj mogę sobie co najwyżej kupić skórkę na broń albo wzorek na koszulce.  Nie hejtuje, wskazuje tylko że mi tryb nie podszedł, może coś zmienią.

Mnie najbardziej nie spodobały się te pożyczone animacje postaci, skoro popracowali nad ruchami (w sensie ograniczanie albo spowalnianie) i skillami, mogli też dorzucić te animacje, postaci jest 10, to nie byłoby aż tak dużo roboty...

 

Fakt brak perma unlocków tutaj, wpływających bezpośrednio na początkową siłę postaci, prócz wszystkich opcji customizacji i dodatkowych modów do losowania co run, bossowie też muszą być odblokowywani osobno i tylko za pełny run, więc, aby dojść do Króla Szczurów trzeba by przejść 6 razy ten tryb. 

 

Nie ma co ukrywać Ragnarok zrobił to wszystko inaczej, ale i lepiej, tam to jest 9/10, a tutaj 7/10. Fabuła + perma unlocki to też to, co wolałbym widzieć w tym trybie. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza

Wg mnie są lepsze odbicia, w ogóle są w miejscach też gdzie w oryginale ich nie było, cienie też wydają się być lepsze, mniej rozpikselowane w różnych miejscach, mam w miarę na świeżo w pamięci, bo stosunkowo niedawno przechodziłem part 2 i te elementy mi się akurat nieco rzucają w oczy, w ogóle w grach bez ray tracingu to wydaje się, że to jest szczytowe osiągnięcie w kwestii oświetlenia, więcej się chyba bez RT nie da zrobić już. Wiadomo że tutaj jest statyczne oświetlenie więc da się to łatwiej uzyskać no ale jednak w innych tego typu grach jest to gorzej zrobione. Gram podobnie jak w part 1 z komentarzem, ciekawy jestem co tam gadają o procesie tworzenia gry w cut scenkach, w jedynce to była też fajna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Teraz, Qbon napisał:

Wg mnie są lepsze odbicia, w ogóle są w miejscach też gdzie w oryginale ich nie było, cienie też wydają się być lepsze, mniej rozpikselowane w różnych miejscach, mam w miarę na świeżo w pamięci, bo stosunkowo niedawno przechodziłem part 2 i te elementy mi się akurat nieco rzucają w oczy, w ogóle w grach bez ray tracingu to wydaje się, że to jest szczytowe osiągnięcie w kwestii oświetlenia, więcej się chyba bez RT nie da zrobić już. Wiadomo że tutaj jest statyczne oświetlenie więc da się to łatwiej uzyskać no ale jednak w innych tego typu grach jest to gorzej zrobione. Gram podobnie jak w part 1 z komentarzem, ciekawy jestem co tam gadają o procesie tworzenia gry w cut scenkach, w jedynce to była też fajna rzecz.

Jak grasz w Fidelity to na pewno są lepsze odbicia, bo masz natywne 4k, a na PS4 miałeś 1440p, co wpływa na jakość obrazu :). 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Jak grasz w Fidelity to na pewno są lepsze odbicia, bo masz natywne 4k, a na PS4 miałeś 1440p, co wpływa na jakość obrazu :). 

Ale podobnie to imo wygląda w trybie perf, po prostu są chyba nieco wyższe suwaczki, są na różnych powierzchniach odbicia, których albo w oryginale nie było albo były w niższej jakości, są to wszystko zmiany mocno kosmetyczne i tak, generalnie gra wygląda bardzo podobnie. Czekam mimo wszystko na wersję PC, bo jedynka ma bardziej wyrazisty obraz niż ps5 w trybie fidelity, niby i tu i tu 4k ale widać roznice więc albo na ps5 to nie do końca 4k albo w grę wchodzą jeszcze inne kwestie.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Qbon napisał:

Ale podobnie to imo wygląda w trybie perf, po prostu są chyba nieco wyższe suwaczki, są na różnych powierzchniach odbicia, których albo w oryginale nie było albo były w niższej jakości, są to wszystko zmiany mocno kosmetyczne i tak, generalnie gra wygląda bardzo podobnie. Czekam mimo wszystko na wersję PC, bo jedynka ma bardziej wyrazisty obraz niż ps5 w trybie fidelity, niby i tu i tu 4k ale widać roznice więc albo na ps5 to nie do końca 4k albo w grę wchodzą jeszcze inne kwestie.

Masz rację, to nie tylko rozdziałka

 

 

Odnośnik do komentarza

Z tą grafą to nie do końca tak super. Ostatnio twierdziłem, że nowy Alan nie jest jakiś mega wypasiony i w TLOUii las też wygląda obłędnie, ale teraz jak już odświeżyłem sobie pamięć, to jednak widać, że Part II ma jednak te parę lat na karku.

Nie mniej jednak, fajna żyletka na PS5, wcześniej odpalałem wersję PS4 i to co dostaliśmy teraz robi różnicę, jest ostro.

Pograłem trochę, jestem po pierwszym starciu z WLF w szkole i mam wrażenie, że gra zyskała jedną bardzo istotną zmianę - nie wymusza mordowania każdego co do jednego spotkanego na drodze przeciwnika. Udało mi się ominąć większość i dostać do punktu wyjścia. Wydaje mi się, że w oryginale na wyjściu zawsze stali przeciwnicy blokując przejście, teraz raczej chodzili po lokacji szukając intruzów. Ewentualnie tak to wygląda na najwyższym poziomie trudności, wcześniej grałem na tym przedostatnim.

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, Masamune napisał:

Z tą grafą to nie do końca tak super. Ostatnio twierdziłem, że nowy Alan nie jest jakiś mega wypasiony i w TLOUii las też wygląda obłędnie, ale teraz jak już odświeżyłem sobie pamięć, to jednak widać, że Part II ma jednak te parę lat na karku.

Nie mniej jednak, fajna żyletka na PS5, wcześniej odpalałem wersję PS4 i to co dostaliśmy teraz robi różnicę, jest ostro.

Pograłem trochę, jestem po pierwszym starciu z WLF w szkole i mam wrażenie, że gra zyskała jedną bardzo istotną zmianę - nie wymusza mordowania każdego co do jednego spotkanego na drodze przeciwnika. Udało mi się ominąć większość i dostać do punktu wyjścia. Wydaje mi się, że w oryginale na wyjściu zawsze stali przeciwnicy blokując przejście, teraz raczej chodzili po lokacji szukając intruzów. Ewentualnie tak to wygląda na najwyższym poziomie trudności, wcześniej grałem na tym przedostatnim.

Źle pamiętasz, tutaj nawet ładnie opisane :)

https://tristinmckinstry1.medium.com/revisiting-how-many-enemies-are-you-forced-to-kill-in-tlou2-2aaeaf7e4997#:~:text=You can get through every,get through killing no one.

 

Odnośnik do komentarza
Tja, przecież gość używa opcji dostępności gdzie jest niewidoczny dla wrogów podczas czołgania się. Ja tu mówię o pełnowartościowym gameplayu i zmiana dla mnie jest odczuwalna.
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Masamune napisał:
16 godzin temu, KrYcHu_89 napisał:

Tja, przecież gość używa opcji dostępności gdzie jest niewidoczny dla wrogów podczas czołgania się. Ja tu mówię o pełnowartościowym gameplayu i zmiana dla mnie jest odczuwalna.

On tak, dla testów, ile osób można minimalnie zabić i żeby nie musiał powtarzać, to włączył łatwiejsze skradanie (wyszło mu 7 osób + 100+ zarażonych), ale nie chwalili się w ND, żeby w normalnej grze, bez wspomagaczy coś zmieniali z wykrywaniem wrogów i przechodzeniem pomiędzy lokacjami, może jakiś ukryty ficzer :). Ogólnie zmian, prócz lepszych odbić, rozdziałki/performance'u raczej to nie ma, dodali też jedną 2sekundową scenkę z Ellie, a właściwie zmienili i to tyle. Reszta zmian do te developerskie poziomy i Rogalik.

 

Ja kilka razy przechodziłem i naprawdę dużo starć można skipować bez problemu, po prostu uciekając do przejścia, chociaż raczej nie jest to z reguły super opłacalne, może na Grounded.  

Odnośnik do komentarza

No ta szkoła, o której pisałem to też nie tak łatwo poszło, etap jest podzielony na 3 części - korytarz szkolny, dziedziniec, dach. Ta różnica o której pisałem polegała na tym, że przeciwnicy nie blokowali mi przejścia korytarzem na dziedziniec, bo się w większości rozleźli po salach szukając mnie. Został jeden kolo, którego łatwo ukatrupilem i poszedłem dalej. Na dziedzińcu zadziałała mina pułapka, podczas gdy się chowałem w trawie, przeciwnik na nią wszedł i uwaga npc powędrowała w tamtym kierunku. To pozwoliło mi wejść na dach, a stamtąd trzeba przejść na 2 inne części dachu. Tu niestety musiałem sobie drogę wycinać shotgunem, bo jak tylko zbliżałem się do punktu wyjścia, pojawiały się posiłki dosłownie przed nosem zeskakując z wyższych partii dachu. Wyszło więc takie pół na pół, bo połowę starcia miałem stealth, a druga połowa to shotgun w twarz, niemniej jednak wydaje mi się że moje pierwsze przejście wyglądało tak, że przeciwnicy na stałe blokowali drogę ucieczki 2-3 żołnierzy.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Szkoda w sumie, że nie dodali jakiejś nowej broni, po jednej dla Ellie i Abby, taki stary Winchester np. Btw, oni chyba nie zaczęli jeszcze mocapu do żadnej nowej gry, bo by były jakieś informacje, coraz bardziej powątpiewam w nowe grę ND na tej generacji...

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...