Skocz do zawartości

Noob kupuje telewizor bądź monitor pod PS5/XSX


Antares

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Smiti napisał:

Wyglada jakby mogło przeszkadzać, pokaz zdjęcie całości dla uchwycenia skali. Spróbuj tez wyłączyć przesuwanie ekranu, może wtedy będzie mniej widoczne :)

Tu masz 2 zdjęcia. Najbardziej to widać na jasnych scenach, ale i tak skupiamy się na środku ekranu, więc naprawdę nie rzuca się to w oczy 

5E81B935-6EF5-4D58-8F1B-9BA106AC1200.jpeg

D74D29D8-129A-435E-8B41-CA68CEC21549.jpeg

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Mnie dziwi jak można tego nie używać mając starszego krawędziowego Samsunga. W QD OLED będzie można wrócić do GMP bo nie będzie już wyłączać strefowego podświetlenia, bo go najzwyczajniej przecież nie ma, co jest świetną wiadomością. Cholerny NU8000 nie chce się zepsuć, a już dawno bym chciał OLEDa do salonu wstawić...

Odnośnik do komentarza

Jak widać dla niektórych GMP jest ciągle abstrakcją a jak ktos nie docenia różnicy między 20 a 80ms + jak to ma np miejsce w  np lg motion plus no to sry.Co do artefaktów to fakt u mnie np w modelu qled 2019 q80r lekko rwało ale z tego co czytałem z każdym następnym modelem bylo ino lepiej.

Edytowane przez Rash
Odnośnik do komentarza
9 minut temu, mario10 napisał:

Czy faktycznie warto używać tych upłynniaczy, zawsze grałem w standardowym trybie gra, a na papierze wygląda to spoko. Pytam jako laik w temacie :)

Pomijając artefakty o których heniek wspomniał i input lag to w erze 30fps ps4 dla mnie był to prawdziwy game changer i nie ukrywam że ograłem w ten sposób całą mase gier. Jasne to nie jest tak że z 30 robi Ci sie nagle 60 fpsów o czym wielokrotnie w tym temacie wspominaliśmy. Dużo zależy tez od modelu tv.Na jednych wypada to lepiej, na innych gorzej. 

Edytowane przez Rash
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
26 minut temu, tjery napisał:

Czego byś nie zrobił i tak to wygląda słabiutko, większy blur nie równa się większa płynność. Klatek to Ci nie doda, a jakość obrazu znacznie pogarsza. Ale może niepotrzebnie płacze, bo w sumie jak kto woli.

Ty chyba nie wiesz jak to działa. Klatek nie doda? Właśnie na tym to polega, że algorytm przewiduje jak będzie wyglądała dodatkowa klatka i wkłada ją między dwie oryginalne i tak z 30fps robi 60fps, a z 60fps robi 120fps. Artefakty biorą się z tego, że nie zawsze algorytm przewidzi co się wydarzy na ekranie, głównie ma problemy z ruchem obrotowym i szybką akcją. Wszelkie panningi ekranu wyglądają z GMP bardzo dobrze. Używam tylko w opcji 30fps, bo nie uważam, że 60fps tego wymaga. Wszelkie gry na Switchu świetnie się do tego nadają bo tam są proste obiekty i algorytm w miarę trafia i artefakty są znikome. Nie przekraczam też 6pkt, to takie max gdzie nie ma artefaktów.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, WisnieR napisał:

Ty chyba nie wiesz jak to działa. Klatek nie doda? Właśnie na tym to polega, że algorytm przewiduje jak będzie wyglądała dodatkowa klatka i wkłada ją między dwie oryginalne i tak z 30fps robi 60fps, a z 60fps robi 120fps. Artefakty biorą się z tego, że nie zawsze algorytm przewidzi co się wydarzy na ekranie, głównie ma problemy z ruchem obrotowym i szybką akcją. Wszelkie panningi ekranu wyglądają z GMP bardzo dobrze. Używam tylko w opcji 30fps, bo nie uważam, że 60fps tego wymaga. Wszelkie gry na Switchu świetnie się do tego nadają bo tam są proste obiekty i algorytm w miarę trafia i artefakty są znikome. Nie przekraczam też 6pkt, to takie max gdzie nie ma artefaktów.

 

Tak czy siak ta 10 stopniowa skala to coś za coś musisz zjechać na tyle, żeby artefakty zniknęły (choć i tak nigdy nie zniknął) i im niżej dajesz tym efekt tej magicznej płynności maleje, jest to jakieś rozwiązanie ale nie eliminuje w 100% artefaktów. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Lord Protector napisał:

 

Tak czy siak ta 10 stopniowa skala to coś za coś musisz zjechać na tyle, żeby artefakty zniknęły (choć i tak nigdy nie zniknął) i im niżej dajesz tym efekt tej magicznej płynności maleje, jest to jakieś rozwiązanie ale nie eliminuje w 100% artefaktów. 

 

Nie wyeliminuje, może kiedyś jak AI już będzie na tyle zaawansowana że będzie w 90% przewidywać ruch na ekranie. Natomiast w pewnym momencie małe artefakty (bo głównie takie się pojawiają na np. obracającej się postaci) są wręcz niezauważalne, za to ruch tła jest super płynny. Gram sobie w Xeno 1 na Switchu z włączonym motion plus i tło chodzi jak w 60fps, bo są to poste ruchy panningu łatwe do przewidzenia, a artefakty na postaciach pojawiają się na tyle rzadko, że już na nie nie zwracam uwagi.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...