Jump to content

Prince of Persia The Lost Crown


Daffy

Recommended Posts

Wiecie jaki PoP mi się marzy? Taki jaki dali. Korzenie marki (i remake jedynki) ładnie pasują do tego, co pokazali + metroidvania, MNIAM. Rusza się tu płynnie, jest klimat Prince',a ja to totalnie kupuję.

 

A drugi jaki mi się marzy to AAA inspirowane Warrior Within i Soulsami. Jakimi Soulsami, zapytacie?  Przecież wszystko jest teraz inspirowane Soulsami, nie? xD

 

Ale chodzi mi o podejście. Żeby platforming uczynić wymagającym, karzącym, a nie taki rakowy automat jaki jest od lat prezentowany w Unchartedach, Tomb Raiderach i każdej innej grze z trzymaniem się półek. Giniesz - zaczynasz sekwencję platformingowania od początku, a nie półka wcześniej.

 

Chodzi mi też o podejście do ekspirjensu. Boże, te Tomb Raidery są tak wyreżyserowane, to walenie się półek, walenie graczowi w mordę wszystkim... Ja chcę, kierwa, zwiedzać zaginione miejsca na własną rękę, czuć pod nogami pułapki, zgubić się, a tu takie nieklimatyczne hasanie od linki do półki do linki i zbieranie śmieci.

 

Boshe, to ma taki potencjał, zarówno Tomby, jak i PoP.

Edited by Nyu
  • Upvote 3
Link to comment

Design ksienciunia jest tragiczny, ale ten gameplay :notbad: Jeśli tak to będzie faktycznie wyglądać w ruchu to jestem zainteresowany, dredy na łbie perskiego jegomościa jakoś przełknę. Jirard też wypowiada się ciepło w materiale poniżej, może być z tego coś faktycznie dobrego do grania.

 

 

  • This 1
Link to comment

Tylko, że to nie gramy księciuniem.

 

Cytat

W tej zupełnie nowej przygodzie gracze wcielą się w Sargona, młodego i uzdolnionego wojownika, a zarazem członka elitarnej grupy zwanej Nieśmiertelnymi. Zostają oni wysłani, aby uratować Księcia Ghassana i tym samym będą przemierzać Górę Qaf, niegdyś niezwykłe miejsce – teraz wrogie i przeklęte. Sargon wraz ze swoimi towarzyszami broni wkrótce odkryje, że czas może być podstępnym wrogiem, a równowaga na świecie musi zostać przywrócona.

 

  • This 1
Link to comment

Oprawa to akurat wypadkowa tego, że gierka jest projektowana najpierw pod 60fps pod Switcha, a potem dopiero lekko tuningowana na innych platformach. Miejscówki wyglądają na ładne, design potworków też nie wieje jakimś elo zipero tylko bardziej inspirowany jest SoT. Ostrożnie podchodzę bo to Ubi, ale po hands-onach wychodzi fajna metroidvańka w znanym uniwersum. Niech tylko tego murzyna na łyso chociaż ogolą to od razu będzie lepszy.

 

@Dr.Czekolada wiem, ale jakoś tak mi się kojarzy, że w Prince of Persia jest, hmm, Książe Persji i mózg jeszcze nie przestawił się na sarkofaga (lul, w sumie pasuje - Sarko-Fag :lul:).

  • Haha 1
Link to comment

Pamiętam głosy niezadowolenia i sceptycyzm, gdy pokazano Metroid Dread, a okazało się, że wyszła kapitalna gierka.

Tutaj może być podobnie, o ile ktoś zadba o satysfakcjonujące, responsywne sterowanie, doda trochę autorskich pomysłów, nie spierdoli walki i zaprojektuje odpowiednio mapę świata. W tym widzę potencjalne problemy, nie w oprawie czy designie.

Gameplay wygląda zachęcająco, niewiadomą są tylko odczucia z niego płynące.

Jedyna gra Ubi, o której mogę napisać, że "czekam".

 

Link to comment

To może być dobra gra, i biorę ją na radar, ale to nie będzie dobry PoP. Bez klimatu Baśni Tysiąca i Jednej Nocy to dla mnie nie ma prawa bytu jako prawilny spadkobierca Księcia.

 

Mogliby z tego zrobić nowe IP i wtedy +10 do jaranka a tak to trochę czekam ale się nie cieszę.

 

# To nie jest mój Książe

 

Link to comment
20 godzin temu, Nyu napisał:

Wiecie jaki PoP mi się marzy? Taki jaki dali. Korzenie marki (i remake jedynki) ładnie pasują do tego, co pokazali + metroidvania, MNIAM. Rusza się tu płynnie, jest klimat Prince',a ja to totalnie kupuję.

 

A drugi jaki mi się marzy to AAA inspirowane Warrior Within i Soulsami. Jakimi Soulsami, zapytacie?  Przecież wszystko jest teraz inspirowane Soulsami, nie? xD

 

Ale chodzi mi o podejście. Żeby platforming uczynić wymagającym, karzącym, a nie taki rakowy automat jaki jest od lat prezentowany w Unchartedach, Tomb Raiderach i każdej innej grze z trzymaniem się półek. Giniesz - zaczynasz sekwencję platformingowania od początku, a nie półka wcześniej.

 

Chodzi mi też o podejście do ekspirjensu. Boże, te Tomb Raidery są tak wyreżyserowane, to walenie się półek, walenie graczowi w mordę wszystkim... Ja chcę, kierwa, zwiedzać zaginione miejsca na własną rękę, czuć pod nogami pułapki, zgubić się, a tu takie nieklimatyczne hasanie od linki do półki do linki i zbieranie śmieci.

 

Boshe, to ma taki potencjał, zarówno Tomby, jak i PoP.

To to to. Te automatyczne platformówkowania są okrutnie nudne. Przede wszystkim należałoby skończyć ze wspomaganymi skokami i dać przycisk chwytu, niczym w Last Guardian, Shadow of the Colossus czy też w starych Tomb Raiderach. 

 

Lost Crown wygląda fajnie i chętnie ogram, ale jestem zawiedziony, że Ubi nie potrafi odejść od stylistyki Piasków Czasu i stworzyć czegoś świeżego w ramach serii. Zresztą nie tylko Ubi jest winne patrzeniu wstecz, bo cała branża wydaje się jechać obecnie na nostalgii.

  • Upvote 1
Link to comment
8 godzin temu, Wojtq napisał:

To to to. Te automatyczne platformówkowania są okrutnie nudne. Przede wszystkim należałoby skończyć ze wspomaganymi skokami i dać przycisk chwytu, niczym w Last Guardian, Shadow of the Colossus czy też w starych Tomb Raiderach. 

 

Lost Crown wygląda fajnie i chętnie ogram, ale jestem zawiedziony, że Ubi nie potrafi odejść od stylistyki Piasków Czasu i stworzyć czegoś świeżego w ramach serii. Zresztą nie tylko Ubi jest winne patrzeniu wstecz, bo cała branża wydaje się jechać obecnie na nostalgii.

 

 

Dokładnie. Ten manualny skok i przycisk chwytu dużo zmieniają. Trzymając przycisk człowiek automatycznie czuje się odpowiedzialny za to, żeby nie spaść i boi się tej przepaści w dole. Dodatkowo obecnie po spadnięciu  i lipnej animacji  postać odradza się zaraz przed tą sekwencją.  Kiedyś to było, jak Lara albo książę nadziewali się na metrowe kolce i jęczeli w bólach...

  • Upvote 2
Link to comment
8 godzin temu, Wojtq napisał:

bo cała branża wydaje się jechać obecnie na nostalgii

W tych czasach ciężko już stworzyć coś całkowicie nowego i oryginalnego. Poza tym nie bardzo wiem czego byś oczekiwał od gry osadzonej w czasach starożytnej Persji, nie widzę tu szerokiego pola do PoPisu (badum tss). Czegoś mroczniejszego i brutalniejszego? Było Warrior Within. Czegoś byle jakiego, w barwach sraczkowatych? Był PoP z 2008. Według mnie to dobrze, że chociaż klimatem wracają do jednej z najlepszych odsłon serii, czyli TSoT, sądzę że to jest też coś czego w tej chwili oczekują fani. 

 

Co do manualnych skoków i chwytania się krawędzi bez wspomagania to zgoda w 100%. Jak sobie przypomnę jak to działało w starych Tomb Raiderach, to aż mnie przechodzi dreszczyk, tam każdy skok wiązał się ze sporym ryzykiem, a gameplay dzięki temu był dużo bardziej wciągający. Niestety, teraz wiele gier w których zawarty jest platforming to syf na miarę Uncharted, czyli bezmózgie i pozbawione emocji wychylanie analoga i klepanie w "x", bez obaw że spadnie się w przepaść. Nie mam pojęcia kogo to może jarać. 

 

 

Edited by Josh
Link to comment
2 godziny temu, Josh napisał:

W tych czasach ciężko już stworzyć coś całkowicie nowego i oryginalnego. Poza tym nie bardzo wiem czego byś oczekiwał od gry osadzonej w czasach starożytnej Persji, nie widzę tu szerokiego pola do PoPisu (badum tss). Czegoś mroczniejszego i brutalniejszego? Było Warrior Within. Czegoś byle jakiego, w barwach sraczkowatych? Był PoP z 2008. Według mnie to dobrze, że chociaż klimatem wracają do jednej z najlepszych odsłon serii, czyli TSoT, sądzę że to jest też coś czego w tej chwili oczekują fani. 

Fani oczekują, bo Ubi pomachało im przed nosami rimejkiem SoT. Tak samo mówiła Kathlyn Kennedy kiedy Disney zabierał się za Epizod 7 Gwiezdnych Wojen: "robimy film dla fanów", bo niby trzeba im przypomnieć czym jest marka, którą lubią, a tak naprawdę to dobry pretekst do recyklingu.

 

Da się stworzyć coś nowego. Wystarczy wyjść poza utarte schematy. Nie wierzę, że w tych firmach brakuje kreatywnych ludzi, którzy w czasie pracy nie mówiliby między sobą "ej, zajebiście byłoby zrobić taką a taką grę, z takimi i takimi mechanikami". Nawet i starą serię można na nowo rozruszać, czego najlepszym przykładem jest Resident Evil, ale i Prince of Persia, bo Piaski Czasu też dały coś zupełnie nowego w skostniałej serii, a Warrior Within był również zupełnie nieoczekiwanym zwrotem - podyktowanym oczekiwaniami finansowymi, ale jednak. 

Sam lubię sobie wyobrażać sequele gier, które robią coś nowego w serii, wymyślać mechaniki, których jeszcze nie widziałem w grach i jarać się tym, że super byłoby w coś takiego zagrać - starając się przy tym zachować pewien dystans, bo nie wszystkie pomysły sprawdzają się w rzeczywistym gameplayu.

Skoro jeden człowiek może wymyślić coś fajnego, to co dopiero sztab designerów w dużej firmie?

Inna sprawa, że jak wspomniałem wyżej,  pracownicy Ubi też mogą mieć masę pomysłów, które niestety zderzają się ze ścianą na wyższych pionach firmy.

Link to comment

Mam mocne skojarzenia z Metroid Dread, nie wiem dlaczego, może przez tła, że wszystko w tle wydaje się ogromne, jakby wzorowali się trochę na MD? Niby krótki trailer, a trochę większych typków do ubicia pokazali, to może się udać. Lepsze to, niż ten śmieszny „remaster” POP, który nie wiem czy jeszcze powstaje? xD

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.