Opublikowano 21 października21 paź The SaboteurNawet nie wiem, skąd to mam na gogu, a w sumie grałem chyba raz i daleko nie zaszedłem, bo były inne, nowsze gry. Odpaliłem i całkiem fajnie się gra. Mix Assassin Creeda z GTA w klimatach okupowanego Paryża. Graficznie nie straszy, jeździ się spoko, strzela też. No i ten czarno biały filtr w zajętych przez szkopów dzielnicach. Gra nie robi problemów (póki co) na Win10, pad od PS5 wykrywa bez problemów- można grać.No i są te niesławne cycki :D18+
Opublikowano piątek o 23:025 dni Kupiłem sobie SILENT HILL f na Halloween. Niestety dzisiaj miałem ciężki dzień i nie miałem czasu grać, dopiero późnym wieczorem włączyłem na chwilę. Od pierwszych minut mi się podoba. Ta "autentyczna" japońska wioska jest świetna, aż miałem ochotę po niej chodzić i sobie oglądać ulice i budynki.Zbyt daleko nie zaszedłem, bo trochę obesrałem zbroję i musiałem wyłączyć 😅 To nie na moje nerwy!Na razie jestem zwierzyną łowną bez możliwości obrony.
Opublikowano sobota o 00:525 dni W dniu 21.10.2025 o 19:00, PiotrekP napisał(a):The SaboteurNawet nie wiem, skąd to mam na gogu, a w sumie grałem chyba raz i daleko nie zaszedłem, bo były inne, nowsze gry. Odpaliłem i całkiem fajnie się gra. Mix Assassin Creeda z GTA w klimatach okupowanego Paryża. Graficznie nie straszy, jeździ się spoko, strzela też. No i ten czarno biały filtr w zajętych przez szkopów dzielnicach. Gra nie robi problemów (póki co) na Win10, pad od PS5 wykrywa bez problemów- można grać.No i są te niesławne cycki :D18+Grałem w to na xboxie jak wyszło, spoko gierka. Eksplodujące krowy ftw
Opublikowano poniedziałek o 19:082 dni STALKER Zew CzarnobylaCzyli samodzielny, niemal 9 letni mod zbierający wszystkie lokacje z trylogii w jednej grze. Do tego kilka dodatków na bronie czy "outfity". Jest kilka trybów gry, sporo opcji, więc nawet nowicjusze się odnajdą. O ile jeszcze tego nie ograli, bo swoje lata ma.
Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Wrzucam tutaj, dublując posta z założonego tematu w dziale PC (do którego zapraszam) bo tej gry "nigdy nie ukończę" a więc ominie odpowiedni dział. Taka wstępna recenzja, może kogoś to zainteresuje.Moja najbardziej wyczekiwana gra roku, a może i dekady, doczekała się wczoraj premiery - zapinam pasy i wskakuję, prawdopodobnie na kolejne 10 lat bo tyle wyniósł lifespan EU IV.Gra reklamowana była hasłem "Be ambitious" i twórcy, choć kierowali te słowa do nas - graczy, zaczęli przede wszystkim od siebie. EU V to nie tylko "zwykła" kontynuacja czwórki, która sama w sobie była ogromna, ale właściwie kompilacja czterech wielkich strategii (Imperator, Crusader Kings, EU oraz Victoria) zawartych w jednej grze totalnej z jasnym celem - stworzenia największej (najlepszej?) gry strategicznej w historii. Czy to się udało? Na to odpowiedz przyjdzie dopiero po setkach godzin ale jedno przyznać można już teraz - twórcy są bardzo ambitni.Poniżej moje totalnie pierwsze przemyślenia, po kilku h gry i sporej ilości materiałów edukacyjnych na YT, na dobre wskakuję dopiero od jutra, i lecę na poważnie aż do Wtorku.Gra jest wydłużona o 150 lat względem IV i rozgrywa na przestrzeni 5 wieków, posiada 6 rozdziałów - na początku każdego określamy na co położymy nacisk w nadchodzącym wiekuJest określana jako "symulator historii" - nie jest to do końca sandbox, wydarzenia historyczne są w niej zawarte a naszym zadaniem jest przeprowadzenie narodu przez zawieruchę historii. Sam jestem ciekaw jak wygląda gameplay Polską,na przykład w czasach historycznych rozbiorów, gdy nie doprowadzimy do wczesnego osłabienia wewnętrznego państwa.Tutorial - gra sugeruje kilka krajów startowych skupionych na innych celach (Polityka, Armia, Ekonomia) i tutaj każdy nie-veteran powinien zacząć. Mamy tu objaśnienie UI oraz przede wszystkim misje które zapewnią nam odpowiedni flow gry. Rzucenie się od razu na sandboxa może spowodować, że nie będziemy za bardzo wiedzieć co robić i w którą stronę podążać. To jest tak kurewsko złożona gra, że naprawdę warto zrobić te 60+ godzin "rozgrzewki" w których poznamy systemy polityczne, religijne, klasy społeczne, charaktery, handel, market i wojnę aby potem już sobie dłubać swoim wybranym krajem we "właściwej grze". Nie spieszymy się, poznajemy system po sytemie. Tych misji w sandboxie nie ma są za to "wydarzenia specjalne" które będą kształtować rozgrywkę i niejako trzymać grę w ryzach historycznych. Jeszcze tego nie rozkminiłem, bo sam siedzę w tutorialu, ale strasznie jestem ciekaw jak to będzie wyglądać (jeśli na wzór Vic3 to zajebiście)Replayability jest na najwyższym możliwym poziomie - widziałem urywki Japonii, Zakonu Krzyżackiego(mega klimat), Anglii czy jakiegoś tam miasteczka z jedną prowincją we Francji - wszystkie odmienne, często z regionalnymi mechanikami. Jak już rozkminię dobrze grę to zagram miastem Wrocław, i napiszę jego historię na nowoWielkość gry - największa jaką jesteście sobie w stanie wyobrazić - skala gry do wyboru - od posiadania jednego domku na nieswojej ziemi , i powolny grind w górę, po grę potęgami zajmującymi sporą część kontynentu, które mają zupełnie inne ambicje i problemySystemy - ogrom niezliczony i wszystkie zajebiste🙂 Moim nowym ulubionym będą chyba dynamiczne rynki handlowe (w przeciwieństwie do EU IV gdzie były stale przypisane do miejsc) które pozwolą, przy dobrym zarządzaniu, zmieniać całkowicie ekonomię na globie.Tutorial, tutorial, tutorial.Mapa - jak wyżej jeśli chodzi o wielkość, mamy tu chyba kilka tysięcy prowincji z tego co mi się kiedyś przewinęłoLearning curve - tutaj litości nie będzie. Ogromnie pomoże znajomość Crusader Kings oraz Victorii bo ich corowe systemy (charaktery z CK oraz ekonomia z V) zostały teraz wplecione do EU V. Nie są aż tak szczegółowe jak w ww pozycjach ale i tak dziesiątki godzin kminienia z tymi systemami, na początek, jeśli chce się wskoczyć w to "z marszu". Pamiętać trzeba założenie, że to gra na dekadę i naprawdę nigdzie nie trzeba się spieszyćAutomatyzacja - zajebisty ficzer który, jeśli będzie można mu określać parametry w przyszłości, ogromnie ułatwi rozgrywkę. W skrócie można obecnie praktycznie dowolną mechanikę gry oddać w ręcę AI (handel, wojsko, polityka, rozwój itd) i ono będzie dążyć do perfekcyjnego balansu. Parametryzacja pomogłaby tu gdybyśmy chcieli np. dążyć do zduszenia pewnej klasy politycznej i zamiast do zadowolenia wszystkich AI mogloby dusić właśnie tą klasę. Ale może to dojdzie kiedyś tam, na razie jest to bardzo dobre rozwiązanie - wyłączamy połowę systemów, uczymy się reszty, zmieniamy i mamy wszystko ogarnięte.UI - tutaj są elementy dobre i złe. PDX do perfekcji opanował system okienkowy, który przenosi nas po odnośnikach do kolejnych podokienek - w ten sposób, niezwykle imersyjny i intuicyjny uczymy się lwiej części gry - a jest się czego uczyć. Z drugiej strony są tu pewne problemy techniczne, wynikające z wieku dziecięcego gry i niedopracowania - czasem okienka potrafią się po prostu pozasłaniać czy też przesłonić kursor. Mała rzecz ale irytująca.Optymalizacja - na razie wszystko chodzi perfekt na najwyższych ustawieniach no ale dobry sprzęt i mała próbka, zobaczymy co dalej. Na 3h zero crashy czy zwiech.Język polski - w obecnym stanie nie mogę polecić. Tłumaczenie z Temu, wybrakowane litery i symbole w okienkach, fatalna gramatyka - trzeba czekać na patch. Grać się da, no ale jednak polecam póki co w oryginale, co oczywiście podwyższa próg wejścia, bo jest co czytać, a jeszcze trzeba to wszystko zrozumieć i przełożyć na grę. Ponownie - znajomość poprzednich gier PDX bardzo pomoże.Muzyka - no wystarczy odpalić trailer i człowiek jest ugotowany - ten soundtrack (dostępny wszędzie) wypali mi się w głowie na zawszeGrafika - z daleka mapa śliczna (wszystko ultra) ale im bliżej to wszystko jakieś rozmazane, nie robi żadnego wrażenia. Już Vic 3 mi się bardziej podobała ale muszę przyznać, że na razie 99% spędzałem w okienkach aż mnie głowa rozbolała)DLC - ogłoszone w dniu premiery 4 rozszerzenia, na rok do przodu)PDX(słusznie) jest ciśnięty za swoją politykę z DLC ale ostatnio muszę przyznać, że się zmienili. Kiedyś chowali za paywallem bardzo ważne, i rozwijające grę mechaniki, ale teraz robią tak, że dodają nowe mechaniki w wersji "lite" w darmowych patchach a trochę bardziej rozbudowaną wersję w płatnych. Moim zdaniem bardzo dobre i fair rozwiązanie.Dodatkowo jęczenie o to przy premierze EU V całkowicie nieuzasadnione - to, na starcie, przeogromna gra z masą mechanik z poprzednich gier wplecioną day 1. Do tego gra działa bardzo przyzwoicie na premierę co też na plus patrząc na dzisiejszy stan branżyBE AMBITIOUS
Opublikowano 15 godzin temu15 godz. STRAY Z obecnego psplusa. Trochę kotkiem pobiegałem, poskakałem i postrącałem butelki. No i można miauczeć w dowolnym momencie wciskając kółko. Szkoda że gra zapowiada się na króciutką.
Opublikowano 15 godzin temu15 godz. 12 minut temu, PiotrekP napisał(a):STRAYZ obecnego psplusa. Trochę kotkiem pobiegałem, poskakałem i postrącałem butelki. No i można miauczeć w dowolnym momencie wciskając kółko. Szkoda że gra zapowiada się na króciutką.Może i krótka, ale bardzo ciekawa. Swego czasu ograłem day1 w plusie extra w 1 wieczór.Myślę, że jakbym miał biegać kotem dłużej niż 5h, straciłaby swój urok :).
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. Myślałem, że to będzie totalnie liniowa gra z zagadkami środowiskowymi i wykorzystaniem robocika, a tutaj jest coś w stylu huba z handlarzami, po którym można sobie pomyszkować. Na razie mam znaleźć te notatniki. Widać też że nie można sobie wskoczyć tam, gdzie twórcy sobie tego nie życzą, choć punkt jest w zasięgu skoku naszego kitku.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.