Skocz do zawartości

Ratchet and Clank Rift Apart


Sylvan Wielki

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, kiseki napisał:

Jeżeli dla kogoś oprawa tutaj jest średnia to gdzie jest bardziej spektakularna? Mechanika to stary dobry Ratchet. Nie można było tutaj się spodziewać niczego nowego zwłaszcza, że to nasta część serii i niczego rewolucyjnego już wymyślić się chyba nie da. 

Dla mnie 9/10.

 

Odpoczywam właśnie od Ratcheta przy ff7R i muszę przyznać że pomimo że w R&C grafika jest spektakularna, to zdecydowanie  bardziej spektakularne jest bieganie za Tifą po schodach.

A nowych mechanik można było się spodziewać, zawsze można coś urozmaicić, ale ktoś tu jednak z braku czasu 90% sił skierował na grafikę. Przy okazji - youtube podpowiada mi filmiki z  tańcami Rivet w slow-motion - trochę creepy.

Odnośnik do komentarza

Trochę poprawek i usprawnień w najnowszym patchu https://support.insomniac.games/hc/en-us/articles/4403977358861-Version-1-002-Release-Notes-

Cytat

New Features

  • Added new stickers
  • Added the ability to disable the Phantom Dash VFX
  • Added the ability to disable the Phantom Dash VFX in Photo Mode
  • Added the ability to toggle armor on or off while in Photo Mode
  • Added color backgrounds to Photo Mode
  • Added 120 Hz Display Mode, which reduces input latency when using a compatible display. In this mode, the frame rate target for the Fidelity graphics mode increases to 40 frames per second
  • Added "Skip Cutscenes" as bindable option for the D-pad
  • Added the option to disable the level up message and slowdown

General Fixes & Polish

  • Addressed an issue where a Glitch challenge could be played twice resulting in players being unable to complete one later
  • Addressed an issue where white cubes could appear in the opening cinematic
  • Addressed an issue where POIs could disappear.
  • Addressed an issue where characters could appear blurry in Photo Mode when the camera is very close.
  • Addressed an issue where the game could freeze during the grind rail tutorial.
  • Addressed an issue where killing Grunthors with Trudi would not count towards the Extinction Event Trophy
  • Addressed an issue where some Grunthors would not count towards the Extinction Event Trophy
  • Addressed an issue where the weapon wheel UI could become stuck on the screen
  • Addressed an issue where deployable weapons would stop attack pixelized enemies.
  • Addressed an issue where the RYNO would appear to not damage enemies.
  • Addressed an issue where the Weapon Vendor text was illegible in Retro Mode.
  • Addressed an issue where the camera could become stuck on Blizar 
  • Addressed an issue where multiple environmental objects would not load on Cordelion
  • Addressed an issue where the player could become stuck after completing the Clank puzzle on Sargasso
  • Addressed an issue where some Zurpstones would not longer appear on the map if the player leaves the planet.
  • Addressed an issue where Rivet would fall forever after respawning on Blizon
  • Addressed an issue where Clank lines would play incorrectly while at Zurkies
  • Addressed an issue where Goons could T-pose while dying
  • Addressed an issue where a section of rail would not spawn after respawning on Blizar
  • Addressed an issue where the game would appear very dark if Photo Mode was activated very quickly
  • Addressed an issue where some jumps would not be possible if the Glide Toggle was enabled
  • Addressed an issue where the player could fall endlessly during the Nefarious fight
  • Addressed an issue where changing the Graphics Mode setting while starting a Challenge Mode game would start a normal game instead
  • Addressed an issue where glove weapons would appear incorrectly in Photo Mode
  • Addressed an issue where certain Photo Mode filters could remove anti-aliasing in the main game
  • Improved stability
  • Various additional fixes and improvements

 

Odnośnik do komentarza
Cytat

Added 120 Hz Display Mode, which reduces input latency when using a compatible display. In this mode, the frame rate target for the Fidelity graphics mode increases to 40 frames per second

 

 

Testował już ktoś z Was tę opcję rozgrywki? Słyszałem same pozytywne komentarze. Gra działa płynniej niż w 30 fpsach, ale jednocześnie zachowuje ustawienia grafiki i rozdzielczość z trybu fidelity. Wiadomo, nie jest to nadal betonowe 60 fpsów, do którego nie ma podjazdu, jednak to nadal ponad 30% większa ilość klatek niż dotychczas w trybie jakości.

 

W ogóle, czy to nie jest pierwszy taki przypadek w historii konsol, że tytuł działa we frameratcie o stałej wartości 40? Ciekawy jestem czy ten eksperyment się przyjmie i z czasem dojdzie już do ostatecznej śmierci gier działających w 30 fpsach. Widać też, że Insomniaci świetnie się bawią przy PlayStation 5 i testują różne możliwości nowego sprzętu.

Edytowane przez Hal Emmerich
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Hal Emmerich napisał:

W ogóle, czy to nie jest pierwszy taki przypadek w historii konsol, że tytuł działa we frameratcie o stałej wartości 40? Ciekawy jestem czy ten eksperyment się przyjmie i z czasem dojdzie już do ostatecznej śmierci gier działających w 30 fpsach. Widać też, że Insomniaci świetnie się bawią przy PlayStation 5 i testują różne możliwości nowego sprzętu.

Żeby taki tryb zastąpił 30fps to wszystkie TV musiały by mieć matryce 120Hz (lub wielokrotność) lub VRR a na to się nie zapowiada szczególnie w budżetowych modelach. Prędzej 60fps zastąpi 30fps co ma miejsce w tej generacji.

Odnośnik do komentarza
W dniu 27.06.2021 o 21:00, Nemesis napisał:

Szczerze? Dla mnie cały ten RT to przereklamowany szajs. Odbija się tylko na ostrości grafiki, zwłaszcza kiedy lubisz wydajność w grze, jak ja. Nie szkoda Ci czasu na każdorazowe przeglądanie się postacią na powierzchni? I też nie każdej. To dla mnie póki co zdało najlepiej egzamin w Control. 


Ukończyłem i dla mnie teraz nawet ciężko wrócić do zwykłego cube mapping w innych grach. RT w nowym Ratchet and Clank robi robote, bo wszędzie go pełno. Największe wrażenie na mnie zrobił moment na statku Nefariusa, gdzie lata pełno jego statków i wszystkie odbijają się na powierzchni. Szczęka opadła. Oby ray tracing stal się standardem. Ratchet zmienil moje zdanie na jego temat. Wczesniej mialem wywalone, a teraz chce go wiecej w grach.

Edytowane przez Lukas_AT
Odnośnik do komentarza

@WisnieR To jest tryb dla osób które chcą mieć jakość jak w trybie 30fps ale z 10cioma klatkami więcej (i mają tv 4h/120Hz), nie jest to mały przeskok. Odczuwalnie różnica między 30 a 40 fps jest większa niż między np. 55 a 75 (tak samo jak między 25 a 30 będzie większa różnica niż przy 30 a 40). Odnośnie twojego tv to nie powinno to działać w 4k/40fps bo mimo tego że ilość FPS to tylko 40 to odświeżanie matrycy musi być 120 (żeby ładnie podzielić przez 3). Nawet jak by jakimś cudem działało to byś miał wtedy 1440p/40fps i chyba wtedy lepiej zostać przy trybie 60fps+RT.

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.06.2021 o 20:45, kiseki napisał:

Jeżeli dla kogoś oprawa tutaj jest średnia to gdzie jest bardziej spektakularna? Mechanika to stary dobry Ratchet. Nie można było tutaj się spodziewać niczego nowego zwłaszcza, że to nasta część serii i niczego rewolucyjnego już wymyślić się chyba nie da. 

Dla mnie 9/10.


Zgadzam się. Ocena samej grywalności, to sprawa mocno indywidualna. Raczet i Klank nie jest tu wyjątkiem - jednemu spodoba się mniej, innemu bardziej.
Ja swoje zdanie przedstawiłem tu ostatnio i stoję przy swoim. Jakbym miał wystawić ocenę tej produkcji, to byłoby to 9/10. Od samego początku gry (parada) do zasadniczo napisów końcowych bawiłem się kapitalnie. :yahoo: Po ukończeniu gry właściwej z miejsca zacząłem NG+ co nie zdarza się mi często. Posiadam w kolekcji większość gier tej serii, niemal każdą ukończyłem i pewna powtarzalność oraz brak rewolucji w mechanice kompletnie mi nie przeszkadzał. Stary, dobry (kapitalny) R&C.

Natomiast oceniając samą jakość szaty graficznej, to według mnie nie ma co tu za bardzo dyskutować. To jedna z najlepiej wyglądających obecnie gier.
Posiadam PS5, Serię X i naprawdę mocnego PC i nawet mnie ciężko byłoby tak na szybko rzucić 4 gry, które robią większe graficzne łał.
Zresztą nawet nie mam zamiaru zawracać sobie tym głowy. Piękny tytuł.

 

Odnośnik do komentarza

Zacząłem wczoraj Rift Apart, nawet w trybie 60 fps + RT to najlepiej wyglądająca obecnie według mnie gra i to nie tylko na PS5. Oczywiście jak podejdziemy bliżej telewizora, to widać, że nie jest to wysoka rozdzielczość, ale nikt chyba nie gra na dużym TV 30 cm od ekranu , a płynność jest najważniejsza:). Trybu 120 Hz niestety nie sprawdzę (podobno te 40 fps naprawdę dają radę w trybie fidelty), bo mój TV tego nie obsłuży, czas na zmianę :D. 

 

Gameplayowo z tego co widzę, nie różni się dużo od Ratcheta 2016, co nie znaczy, że jest źle. Na taką grę właśnie czekałem, bo na PC męczę, a raczej powoli rozgrywam cRPG Pathfinder: Kingmaker, a na PS5 rozgrzebany Nioh 2, więc Ratchet idealnie się komponuje jako odskocznia od czegoś bardziej hardkorowego :D. 

 

Sony miażdży exami po raz kolejny, jak tutaj nie być ich fanbojem. Demon's Souls Remake, Spiderman: MM, Returnal, Ratchet, 3 różne gatunki pokryte i wszystko TOP w pół roku od premiery. Wszystko na najwyższym poziomie wizualnym i gameplayowym. 

 

Co do ceny gier na PS5 (exów szczególnie). To pierwszy raz poczekałem, 2 tygodnie dosłownie i okazuje się, że kupiłem nową kopię w folii za 170 zł...

Nie wiem co tak szybko ta gra staniała, ale chyba pakują ją do konsol (zestawów) no i do tego gra jest raczej krótka,warto było poczekać jak kogoś interesują pięniążki:). 

 

Pierwsze wrażenia 9/10, kolejny goty contender od Sony się zapowiada. Jak Horizon: FW wyjdzie w 2021 to całe podium może być Sony. 

 

 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, łom napisał:

@WisnieR To jest tryb dla osób które chcą mieć jakość jak w trybie 30fps ale z 10cioma klatkami więcej (i mają tv 4h/120Hz), nie jest to mały przeskok. Odczuwalnie różnica między 30 a 40 fps jest większa niż między np. 55 a 75 (tak samo jak między 25 a 30 będzie większa różnica niż przy 30 a 40). Odnośnie twojego tv to nie powinno to działać w 4k/40fps bo mimo tego że ilość FPS to tylko 40 to odświeżanie matrycy musi być 120 (żeby ładnie podzielić przez 3). Nawet jak by jakimś cudem działało to byś miał wtedy 1440p/40fps i chyba wtedy lepiej zostać przy trybie 60fps+RT.

No kurde a do tej pory myślałem, że nie ma sensu na zmianę TV na takiego z HDMI 2.1 bo przecież nikt nie da rady wydać gry w 4k120fps póki co a te skurczybyki z Insomniac wyskakują z 40fps, którego nie obsłużę w 4k! Obejdę się smakiem póki co ale jak to się stanie czymś powszechnym to trzeba się za nowym telewizorem chyba oglądać.

Odnośnik do komentarza
Teraz, WisnieR napisał:

No kurde a do tej pory myślałem, że nie ma sensu na zmianę TV na takiego z HDMI 2.1 bo przecież nikt nie da rady wydać gry w 4k120fps póki co a te skurczybyki z Insomniac wyskakują z 40fps, którego nie obsłużę w 4k! Obejdę się smakiem póki co ale jak to się stanie czymś powszechnym to trzeba się za nowym telewizorem chyba oglądać.

Żeby stało się to powszechnym to większość TiVików musiała by mieć matrycę 120Hz, nie tylko te które kosztują 3000+ ale w szczególności budżetowe. Zobacz na sytuację np. z HDRem, pierwsze gry zaczęły z tego korzystać z 6 lat temu ale nadal to nie jest standard a nawet są sytuacje gdzie implementacja tego kuleje. Ja liczę na to że w przyszłości nie będzie 3-4 trybów tylko jeden mega dopracowany w którym będzie 60fps+1440p (albo więcej jeśli da radę)+RT (który zadziała w 60fps a nie skosi framerate o połowę jak w WD:Legion)+lepsza fizyka+dalszy draw distance itd. Bo moim zdaniem czym mniej zmiennych (czy to sprzętowych czy softwareowych) tym lepiej dla developingu.

Odnośnik do komentarza
W dniu 1.07.2021 o 14:24, WisnieR napisał:

No kurde a do tej pory myślałem, że nie ma sensu na zmianę TV na takiego z HDMI 2.1 bo przecież nikt nie da rady wydać gry w 4k120fps póki co a te skurczybyki z Insomniac wyskakują z 40fps, którego nie obsłużę w 4k! Obejdę się smakiem póki co ale jak to się stanie czymś powszechnym to trzeba się za nowym telewizorem chyba oglądać.

Nie bardzo kumam czemu nie mailbys miec 4k 40fps skoro twoj tv obsluguje 4K60?

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Jakim napisał:

Nie bardzo kumam czemu nie mailbys miec 4k 40fps skoro twoj tv obsluguje 4K60?

Bo przy 120Hz każda klatka z gry przypada na 3 klatki odświeżania matrycy (120/3=40 czyli będzie szło AAABBBCCC), przy 60Hz tego tak nie podzielisz a telewizor raczej nie ma trybu 40Hz (co by było zabójcze dla wzroku).

Odnośnik do komentarza
Gość lpcl
2 minuty temu, Jakim napisał:

To kumam. Myślałem że on pyta po prostu o to czy bez hdmi 2.1 to pójdzie. May bad.

A czy to nie jest tożsame tj. musisz mieć 4k w 120 hz a do tego trzeba hdmi 2.1?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...