Skocz do zawartości

The Callisto Protocol


Frantik

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wciąż cisnę na Maximum Security, dzięki czemu jest mega satysfakcjonująco.
Nadal uważam, że system walki jest stworzony tylko do starć 1:1 i wtedy jest super, ale jak za plecami jest jakiś inny skurwol to człowiek czuje się dymany przez developera.
Motyw w SHU, kiedy odpalamy te wielkie grindery i odpieramy kolejne fale to było przegięcie pały i chyba dopiero za siódmym razem wszystko siadło mi tak, jak powinno.
"Telekineza" jest zupełnie nieczytelna, ten wskaźnik na karku raz ma jedną krechę, raz 3 i nie bardzo mam pojęcia, na ile użyć to starcza i kiedy się skończy, co też powoduje słabe akcje w trakcie walki.
Pistolecik spełnia podobną rolę co w Bloodborne - jest tu dodatkiem i w żadnym wypadku nie należy tego traktować jak broń główną - ot dodatkowy cios po dobrym kombosie (chyba, że na te "napletki", żeby ściągnąć z daleka, ale to i tak trzeba raz zostać zaskoczonym, żeby później o nich pamiętać, bo wypatrzeć z daleka trudno).
Trochę boli mnie, że gra jest tak bardzo liniowa i oskryptowana (mimo ogólnie niezłej eksploracji, taki trochę paradoks).
Porównania do The Evil Within jak najbardziej trafione, choć technicznie tu jest nieporównywalnie lepiej - po prostu pod kątem gameplayowych rozwiązań jest trochę dziwnych pomysłów, które mniej lub bardziej uprzykrzają ludziom życie, ale podobnie jak przygody Sebastiana, tak i Callisto będę po latach miło wspominał.

  • Plusik 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Gram na normalu bo nigdy nie byłem w pierdlu, więc nie wiem co to znaczy minimalna/maksymalna ochrona :ragus:

 

Walkę nie mogłem z początku załapać bo uparcie wychylałem ten analog za późno, czekając na ruch stworów, a to najgorsza możliwa strategia w tej grze. Chyba soulsy dały mi złe nawyki. Trzeba ją wychylać na długo przed zamachem i Jakub sam zacznie robić co trzeba. Dobrze, że nie trzeba brać pod uwagę kierunku chyba, że wjedzie combo.

Odnośnik do komentarza

W Accessibility można sobie ustawić trzymanie gałki tylko w jedną stronę, ale to już całkowicie spłyca całą zabawę.

@Pure Bladestone
Jeszcze odnośnie schematów do giwer - Ty tam na początku miałeś shotguna (Riot Gun) czy coś innego?
Bo u mnie na stole leżał "Skunk Gun", o którym czytałem, że jest chujowy i nie warto, więc zostawiłem, bo wolałem donieść kilka rzeczy na sprzedaż do sklepiku.

Tu mam fragment z poradnika, czego nie warto upgrade'ować:

Poradnik.png.aabba49411f7388da1dbdfa6870e053c.png

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Wredny napisał:

Jeszcze odnośnie schematów do giwer - Ty tam na początku miałeś shotguna (Riot Gun) czy coś innego?
Bo u mnie na stole leżał "Skunk Gun", o którym czytałem, że jest chujowy i nie warto, więc zostawiłem, bo wolałem donieść kilka rzeczy na sprzedaż do sklepiku.

Pierwszy zdobywa się pistolet, a druga broń to Skunk Gun(strzelba) - za drzwiami z bezpiecznikiem. O nią mi chodziło, można ją pominąć.

Dla mnie jest dobra, koszt druku to tylko 400, a odrzuca przeciwników i ułatwia walkę. A do sklepu warto się przejść nawet 2 razy w tę i we w tę. Ja tak robiłem jak niosłem właśnie schemat i inne.

 

Edycja: nie widziałem, że będzie jakaś lepsza strzelba za darmo później w grze, mam nadzieję, że nie pominąłem jej.

A ty chyba dobrze zrobiłeś dzięki poradnikowi :cebula:

Edytowane przez Pure Bladestone
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Pure Bladestone napisał:

A do sklepu warto się przejść nawet 2 razy w tę i we w tę. Ja tak robiłem jak niosłem właśnie schemat i inne.


Żeby się dało to pewnie, że bym tak robił - w DS tak robiłem.
Ale tu gra po chamsku zamknie ci drzwi za plecami i dupa - jedyna droga przed siebie.

Odnośnik do komentarza

No po łatce jest lepiej, stutteringu brak. Mogłem trochę normalnie pograć. Cudowna gra póki co, gore i walka wręcz świetnie zrobione, czuć moc tego co się robi ala TLOU, a nie machanie patykiem. Klimat świetny, niemały wpływ ma na to grafika, RT daje radę. Nawet jak do końca gry będzie wciąż to samo co po pierwszej godzinie to i tak mnie mają, uwielbiam takie liniowe korytarzówki w starym stylu.

 

 

Pndz1rd.jpg

Odnośnik do komentarza

Odnośnie walki, to tip jest taki żeby pozostać w ruchu, siłą rzeczy trzymając lewą gałę wychyloną w lewo/prawo nie oberwiemy. Gdy wróg zachodzi centralnie od tyłu to nie zadaje obrażeń tylko chwyta Jacoba i odwraca go.

Blokowanie nie neguje całkowicie obrażeń, więc używa się tego w ostateczności lub po upgrade. Jeśli obrywacie podczas uniku, to albo trzymaliście gałkę za krótko, albo robiliście unik "w ścianę" bo z tego co zauwazyłem unik nie daje iframes tylko przesuwa hitboxa. Ale to jeszcze do przetestowania dokładnego.

 

Pistolecik jest bardzo przydatny do stunowania gościa i wypłaceniu mu natychmiast silnego ataku R1. Warto też rozwalać nogi i potem dobijać meele. Po upgrade obrażeń pistolecik daje radę.

Odnośnik do komentarza

Włączyłem na chwilkę a 1,5h zleciało jak z bicza strzelił. Mega miodna gierka, klimat wypas a design lokacji wrzuca banana na japę - masa fajnych detali. Walka już obcykana i idę jak przecinak. Póki co jak dla mnie jedyny minus że telekineza nie łapie wszystkiego np. zwłok czy krzeseł, ale może byłoby wtedy za łatwo. Klimat niektórych miejscówek przywodzi na myśl Doom 3.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, smoo napisał:

Włączyłem na chwilkę a 1,5h zleciało jak z bicza strzelił. Mega miodna gierka, klimat wypas a design lokacji wrzuca banana na japę - masa fajnych detali. Walka już obcykana i idę jak przecinak. Póki co jak dla mnie jedyny minus że telekineza nie łapie wszystkiego np. zwłok czy krzeseł, ale może byłoby wtedy za łatwo. Klimat niektórych miejscówek przywodzi na myśl Doom 3.

Jest duża różnorodność lokacji? Wiem że dziwnie brzmi pytanie, ale czy coś je odróżnia czy ciągle zamknięte lokacje+ parę chwil w śnieżycy?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, XM. napisał:

Jest duża różnorodność lokacji? Wiem że dziwnie brzmi pytanie, ale czy coś je odróżnia czy ciągle zamknięte lokacje+ parę chwil w śnieżycy?

No w dużej mierze wszystko jest podobne, ale są biomy, które czymś się odznaczają. Sceny w śnieżycy robią wrażenie Zresztą reszta lokacji też robi wrażenie ogólnym art designem.
 

Gra fabularnie,ani trochę się nie wybija, postacie to w ogóle flaki z olejem, zero jakiejś wyczuwalnej zażyłości między bohaterami,wszystko płaskie, nic nas nie obchodzi motywacja bohaterów i w sumie w tym aspekcie nie dowozi całkowicie. Totalnie nie angażuje.

 

Jestem na ostatnim bossie, ale już rozprawie się z nim po meczu. Powodzenia z nim na Hardzie :kekyayaya:

Edytowane przez Szermac
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, XM. napisał:

Jest duża różnorodność lokacji? Wiem że dziwnie brzmi pytanie, ale czy coś je odróżnia czy ciągle zamknięte lokacje+ parę chwil w śnieżycy?

 

Ja na razie doszedłem do momentu ze śnieżycą, jak dotąd było przemierzanie zamkniętych lokacji więziennych - wiadomo kompleks z celami, zbrojownia, oddział medyczny, ścieki, nic odkrywczego raczej. Lokacje są w podobnym tonie (podobnie jak to było w DS), ale trudno tu wymagać jakichś udziwnień, w końcu akcja dzieje się na obcej planecie. Natomiast nie czuć tutaj żadnego kopiuj-wklej w lokacjach, każdy pokój jest na swój sposób unikatowy i świetnie zaaranżowany - widać ślady walki, porozwalane sprzęty i ciała, umazane krwią graty, napisy na ścianach, plakaty. A najlepsze w tym wszystkim jest umiejscowienie świateł - robią zayebistą robotę. W sumie sama rozgrywka i widoczki często też przypominają mi RE2 remake, tylko bez zagadek no i więcej młócenia wręcz.

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...