Skocz do zawartości

The Callisto Protocol


Frantik

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.12.2022 o 18:55, Szermac napisał:

Ja przy drugim podejściu dalej bawię się ekstra :ohboy:.  Ma w sobie gierka coś, że ciężko zrobić sobie przerwe

Ekhem, to jak jest z tym finalnie? Serio pytam. "Nudna, bezpłciowa i posklejana na taśmę gra" czy raczej gierka przy której (mimo wad) da się "bawić ekstra" i to nawet przy drugim podejściu? ;)

 

@Szermac, broń Boże nie czepiam się ale wiesz... przeglądałem temat kilkanaście stron wstecz i jakoś tak nie mogłem się oprzeć. Zresztą jest tutaj całkiem dużo Twoich wpisów o bardzo pozytywnym wydźwięku względem gry (wystawianych na krótko po oraz w trakcie jej ogrywania) - że super klimat, że prawdziwy horrorek itp.  

Edytowane przez Amer
Odnośnik do komentarza

Owszem tak było, i pewnie że dalej podtrzymuje, ze jest bezpłciowa i posklejana na taśmę grą, gdyż jestem na 95% pewien, że takich słów użyłem w mini recenzji/podsumowaniu po pierwszym przejściu gry w dwa dni po premierze.

O tutaj, kilka zdań z tego posta:

W dniu 4.12.2022 o 00:31, Szermac napisał:

Gra się kończy dosyć szybko po tym jak tak naprawdę zaczyna się rozkręcać. 
 I cała ta walka to trochę takie QTE z osłabianiem przeciwników strzałem w pysk po combosie. Walki z sub-bossami trochę obnażają ten system, gdzie łatwo można sobie zexploitować całe założenie unikania. Ciekawe podejście, trochę nie czytelne, ale jak już się zajarzy to ze zwierzyny stajemy się łowcą. Nie spodobał mi się natomiast design przeciwników. To po prostu zombie, humanoidalne. Nekromorfy jednak to topka jeżeli chodzi o potwory w kosmosie.
Fabuła to jest śmiech. Po co i dlaczego wszystko jest tłumaczone, ale to tak strasznie nie obchodzi. Jaki jest cel, co się dzieje na tym księżycu ? Za późno wjeżdża ekspozycja fabularna trochę. Te audiologi też, są bo są nic nadzwyczajnego. Brakuje trochę opowiadania historii przez otoczenie. No i postacie to już w ogóle wydmuszki. Szkoda Kimiko, że akurat taki debiut(chyba) w gierkach. Gra wydaje się niedokończona, większość rzeczy posklejane na taśmy ewidentnie xd
Szkoda, że nie da się pomijać cut-scenek.
Szkoda, że po przejściu nie ma żadnych unlockablesów, strojów itp:.
 Dobra gierca z dużym potencjałem, ale i odtwórczością, która ociupinke robiła by wszystko lepiej to by dosięgnęła tego potencjału.


Ostatecznie dałem grze 7/10. Po grze zacząłem jechać dużo później, gdzieś właśnie po przechodzeniu drugi raz, kiedy już po zachłyśnięciu się premierą i racjonalizowaniem wydania 3ipół bomby zaczęło trafiać do mnie dużo więcej głupszych designersko decyzji.
 

Cytat

że prawdziwy horrorek 

No z tym to Cię poniosło chyba trochę, że tak pisałem xD
 

5 godzin temu, Amer napisał:

"Nudna, bezpłciowa i posklejana na taśmę gra" czy raczej gierka przy której (mimo wad) da się "bawić ekstra"


No ewidentnie, te dwie opcje na raz. Jest kasztanem i tyle xD
 

Edytowane przez Szermac
Odnośnik do komentarza

Pograłem jakieś 3h i póki co gra się dobrze. Nie straszy niestety, ale to może wynikać z mojego spaczonego już łba, jeśli chodzi o wszelkiej maści horrory. Owszem, widać tę korytarzowość, ale są tez jakieś drobne rozwidlenia. Walka wydaje się kontrowersyjna - czasami postać mi zasłania przeciwnika przez co nie widać gdy ten się zamacha, ale jak do tej pory mam nadmiar zasobów (gram na normalu).

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Lukas_AT napisał:

Nie straszy niestety, ale to może wynikać z mojego spaczonego już łba, jeśli chodzi o wszelkiej maści horrory.

Nie ma w tej grze nic strasznego.

3 minuty temu, Lukas_AT napisał:

Walka wydaje się kontrowersyjna - czasami postać mi zasłania przeciwnika przez co nie widać gdy ten się zamacha, ale jak do tej pory mam nadmiar zasobów (gram na normalu).

Nie musisz widzieć przeciwnika żeby zrobić unik, timing jest niepotrzebny, po prostu trzymaj analoga w lewo czy prawo.

Odnośnik do komentarza

Patch notes:

 

Cytat
Patch Notes

[v.3.02] February 7, 2023

Hardcore Mode

A challenging take on The Callisto Protocol’s survival-horror experience, intended to push you to your limits, Hardcore mode is not for the faint of heart. Here’s what you can expect;

  • Ammo, health and credits are harder to come by and not every Biophage will drop loot.

  • Increased enemy damage

  • Decreased Stun Baton damage

  • Increased enemy mutation speed

  • Contraband value is reduced

  • Hardcore Mode New Game+ (requires completion of standard Hardcore Mode playthrough)

  • New Achievements / Trophies to hunt

Global

  • Players that were not correctly granted the "The Protocol is About Life" achievement upon completing the game will be automatically granted the achievement

  • Localization fixes for leveling and VO/subtitle mismatches

  • Optimized enemy combat AI when player is surrounded by multiple enemies

Steam Deck

  • Updated font rendering and UI elements for readability

  • Created a rendering functionality profile specifically for Steam Deck with the best settings for smooth gameplay

  • Updated control schemes for SteamDeck controls

PC Specific

  • Ray tracing performance improvements

 

15gb patch, na nocke zapuszczam ściąganie. :rayos:

Odnośnik do komentarza

No i pograłem wczoraj sporo, pierwsze wrażenia po podejściu do tytułu z niskimi oczekiwaniami i wcześniejszym przejściu Dead Space Remake.

 

- gra jest inna od Dead Space, co uznaje za plus, korytarzowa, ale przy tym nie ma czasu na nudę i backtracking, takie "cinematic experience" też są potrzebne i mnie się to podoba :)

- bardzo mocno nastawiona na dobrze zrealizowaną walkę wręcz, broń dalekiego zasięgu to tylko dodatek to elektrycznej pały Jacoba

- oprawa audiowizualna to jest chyba na razie top tej generacji razem z exami Sony (Tlou Remake, Ratchet, Horizon) wszystko wygląda o półeczkę lepiej od Dead Space (animacje postaci to jest majsterszyk), z wyjątkiem budowania klimatu grą świateł i tutaj NAJWIĘKSZY dla mnie minus gry, jest nieco za jasna i nieco za szara, co w horrorkach tego typu jest mega ważna.

- drugi największy minus, gra nie straszy, próbowałem na słuchawkach w ciemnym pokoju, klimacik był stworzony, ale jakoś nie poszło twórcom budowanie klimatu, niby wszystko jest, a jednak czegoś brakuje, może właśnie tej czerni :)

 

Na pewno mniej więcej patrząc na czas w połowie gry oceniłbym ją na więcej niż 7/10, może to patche pomogły, bo warstwa techniczna niby leżała na premierę, ale nie rozumiem, czego została tak zjechana przez prasę i część graczy, może nie jest to survival horror a'la Dead Space a bardziej korytarzowy thriller sci-fi z fenomenalną oprawą audio-wideo. Polecam sprawdzić, jak ktoś lubi takie klimaty :)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

nie rozumiem, czego została tak zjechana przez prasę i część graczy, może nie jest to survival horror a'la Dead Space a bardziej korytarzowy thriller sci-fi z fenomenalną oprawą audio-wideo. Polecam sprawdzić, jak ktoś lubi takie klimaty :)

 

Została zjechana przez youtubowych specjalistów i i n f l u e n c e r ó w, którzy ubzdurali sobie, że to jest Dead Space 4.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Fabularnie gra na pewno nie jest gorsza od Dead Space, który dla wielu graczy stałą się ikoną, eksploracyjnie może odbiega, bo to korytarz, za to często droga się rozchodzi na tyle, że ciekawiej jest zagrać 2 raz niż w Dead Space, a o walce nie ma co nawet dyskutować, bo jest znacznie ciekawsze niż w wielu innych grach tego typu.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Te szczeliny i wentylację rzeczywiście zachęcają do ponownego przejścia :CoolStoryBro: Jak dla mnie na plus zdecydowanie wyższy poziom trudności. Niby walka nie jest trudna jak się załapie, ale w zgiełku idzie czasem się zamotać i checkpoint lecimy dwie szczeliny temu.

Odnośnik do komentarza
38 minut temu, Dr.Czekolada napisał:

Te szczeliny i wentylację rzeczywiście zachęcają do ponownego przejścia :CoolStoryBro: Jak dla mnie na plus zdecydowanie wyższy poziom trudności. Niby walka nie jest trudna jak się załapie, ale w zgiełku idzie czasem się zamotać i checkpoint lecimy dwie szczeliny temu.

Te checkpointy gdzieś czytałem kiedyś, że i tak już poprawili od premiery. Niemniej jednak kilka razy jak padłem w walce musiałem się przebijać przez wentylacje, albo zrobić upgrejd eq ponownie, bo zginąłem. To można było zrobić na pewno lepiej.

 

Uwaga designerskie porady :D:

WPROWADZIĆ autosave po każdym upgrejdzie i wentylacji xD.  Jak już gra opiera się na tych autosave'ach, to niech przynajmniej robi to z głową...

 

Ale ogólnie jako gra akcji podtrzymuje po jeszcze jednej misji - jest git. Lepsze od The Order z PS4 :P. 

I przez całą grę mam vibe z mojej ulubionej - 1 misji z MGS V. :kojima:

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza

Z tego co sie orientuje to automatyczne uniki (tzn wychylenie galki w dowolnym kierunku zeby zrobic unik) dzialaja tylko na nizszych poziomach trudnosci a granie w survival chorrory na innych poziomach trudnosci niz maksymalny dostepny od razu troche misja sie z celem jesli chodzi o ten gatunek gier wiec troche ludzie sobie strzelaja w kolano zaczynajac na easy/medium.  

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...