Skocz do zawartości

The Callisto Protocol


Frantik

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, łom napisał:

Ja odpaliłem na chwilę na hardzie i nie widziałem żadnych różnic w robieniu uników czy w ogóle walce. Po prostu więcej HP mieli przeciwnicy.

Wziąłem NG+ i hard. Gra się tak samo, tylko stwory mają więcej HP i częściej tendencje do robienia comba.

Odnośnik do komentarza

Na hard jest tak samo .
Nie wiem jak na hardcore.
Przede wszystkim to zarówno tu jak i w DSR 3/4 itemow sprzedawałem.
W DS to chyba nigdy dużej apteczki nir użyłem bo 5k warta xD
Mało tego ostatni boss i amo jak i apteczki spadają ci z nieba co by ci niczego nie zabrakło.
Tak samo nie pominiesz filmiku przed last bossem a powtarzał go będziesz kilka razy.
I też ten ost boss ma 2 ataki pluje kwasem i atak macka.
Wiec strefujesz sobię lewo prawo i elo.
No ale to callisto jest (pipi)owe dead space goty.
W sumie mnie to (pipi)ie ale widzę że niektórzy odpłynęli.
I tak, uważam że DS jest lepszą grą ale nie jestem zaślepiony.
Fabularnie podobny poziom ale zakończenie lepsze w Callisto.
Tylko lipa że nie ma dubb pl, tu mega plus dla DS .
Odbiór dużo lepszy.

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka



  • WTF 2
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, KrYcHu_89 napisał:

z wyjątkiem budowania klimatu grą świateł i tutaj NAJWIĘKSZY dla mnie minus gry, jest nieco za jasna i nieco za szara, co w horrorkach tego typu jest mega ważna.

- drugi największy minus, gra nie straszy, próbowałem na słuchawkach w ciemnym pokoju, klimacik był stworzony, ale jakoś nie poszło twórcom budowanie klimatu, niby wszystko jest, a jednak czegoś brakuje, może właśnie tej czerni :)


Pewnie grane w "performance" - na RT jest legancka czerń i nie ma tych "szarości".
 

2 godziny temu, smallv86 napisał:

Z tego co sie orientuje to automatyczne uniki (tzn wychylenie galki w dowolnym kierunku zeby zrobic unik) dzialaja tylko na nizszych poziomach trudnosci a granie w survival chorrory na innych poziomach trudnosci niz maksymalny dostepny od razu troche misja sie z celem jesli chodzi o ten gatunek gier wiec troche ludzie sobie strzelaja w kolano zaczynajac na easy/medium.  


W opcjach jest możiwość ustawienia trzymania zaledwie jednego kierunku, ale tu raczej chodziło o to, że po prostu wychylamy na zmianę i tyle - kierunek początkowy bez znaczenia, poziom trudności również.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Wredny napisał:

W opcjach jest możiwość ustawienia trzymania zaledwie jednego kierunku, ale tu raczej chodziło o to, że po prostu wychylamy na zmianę i tyle - kierunek początkowy bez znaczenia, poziom trudności również.

A wystarczyłoby żeby dodali normalne okno na unik, taki banał, a jednak walka znacząco by zyskała.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, smoo napisał:

Ależ znerfili AI, grupki dosłownie stoją i czekają aż zmłóci się ich po kolei :notlikethis: No to płaczki mają co chcieli. Dobrze, że grałem na premierę jak gra jeszcze stanowiła jakieś wyzwanie. Szkoda strzępić ryja.

Zauważyłem to właśnie. Czytałem w tym temacie, że grupki stanowią wyzwanie, a zdarza mi się, że reszta czeka na swoją kolej i stoi z boku (dopiero co zacząłem grać, a więc po patchach).

Edytowane przez Lukas_AT
Odnośnik do komentarza

Ukończyłem dzisiaj Callisto.

 

Na gorąco dobra gra z niezłą fabułą i bardzo ciekawym zakończeniem, z fantastyczną grafiką i animacją i trochę dziwnym, ale jednak dosyc innowacyjnym i mającym swoje momenty systemem walki. Jak parę rzeczy poprawią, będzie sztosik w drugiej części. Gra w kilku aspektach jest lepsza od Dead Space (grafika, animacje, system walki wręcz) i do tego go bezmyślnie nie klonuje. Ogółem to na pewno gorsza gra, z kilkoma niedociągnięciami, ale bardzo dobre kino akcji z niej wyszło:). 

 

Jak DS to u mnie takie mocne 9/10, tutaj dałbym 8/10 na zachętę. Według mnie gra nie zawiodła. 

 

 

18650057ab535-screenshotUrl.jpg

W dniu 9.02.2023 o 09:14, smoo napisał:

spacer.png

Jest dobrze, jest szansa na kontynuowanie IP. :macek:

No i fajnie, jeszcze chyba ma być dlc fabularne? 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Tak, ma być DLC fabularne.

 

Zrobiłem wczoraj NG+ na poziomie Max security pod naprawione w końcu trofeum i platynę. Szczerze, to pierwsze przejście Callisto robi lepsze wrażenie. Za drugim razem mocno rzucają się w oczy niedoskonałości, takie jak te nieszczęsne spowolnienia akcji, bardzo ograniczona fizyka czy niedostatki systemu walki. W ogóle mam wrażenie, że mocno popsuli grę tymi patchami które miały ułatwić walkę. Szybsza zmiana broni czy leczenie pomijam, bo to kwestia dyskusyjna, ale AI wrogów to teraz jakieś nieporozumienie. W starciach z kilkoma na raz, atakuje zawsze tylko jeden a reszta czeka, co sprawiło że gra jest mega prosta. W dodatku przeciwnicy częśto się bugują, coś chyba poszło nie tak bo miałem sporo glitchy któych na premierę nie doświadczyłem, gdzie potwory wchodzą w jakieś dziwne miejsca, zapadają się pod ziemię albo lewitują w powietrzu - w mojej ocenie to skutek babrania w ich AI, co sprawiło że nie wiedzą co ze sobą zrobić gdy gracz walczy z kimś innym. I wygląda to idiotycznie.

 

Ogólnie czuć tutaj "betonowość" silnika UE, szczególnie w kwestii słabej fizyki i konstrukcji poziomów.

 

Jeśli chodzi o nowy tryb hardcore, to na razie sobie go chyba odpuszczę. Z tego co czytałem, nie ma w nim prawie żadnych zasobów do znalezienia, a przeciwnicy to gąbki z milionem HP co sprowadza się do polerowania pałką pojedyńczych typów przez parę minut i tak przez całą grę, bo ammo trzeba oszczędzać na 2-headów. Nie rozumiem po co robić taki tryb gry gdy system walki jest tak niedopracowany/kontrowersyjny i obnażać wszystkie jego bolączki. Tego trybu permadeath który ma wyjść za jakiś czas w ogóle nie widzę na ten moment, gdyż tak jak wspomniałem popsuli coś z AI i momentami dzieją się takie chore akcje że można paść od czapy bo cośtam się zglitchowało. Nie wspominając o zjeździe w ściekach między pułapkami, bo to kompletny random.

 

Czekam na DLC fabularne, może coś dopracują jeszcze w systemie do tego czasu. Te dodatkowe tryby na ten moment nie mają sensu. A jeszcze ma wyjść horde mode z tym zjebanym AI i 3 typami wrogów na krzyż. :dunno:

 

Aha, próbowałem grać NG+ w trybie quality, ale po 20 minutach odpadłem - dla mnie nie grywalny tryb, szkoda oczu na to smużenie.

 

Edytowane przez smoo
Odnośnik do komentarza

Ja sobie odpuszczam jakiekolwiek ng+, ogólnie rzadko w grach w nie wsiadam. Ale jako jednorazowe przejście polecam, szczególnie za 50% ceny to tytuł, który ma swoje momenty. Jak ktoś chce czegoś super dopracowanego, to nie tutaj :D.  

 

System walki z kilkoma wrogami też miałem wrażenie, że czekają na kolejkę, ale to zależy od typu wroga, czasami atakowali jednocześnie @smoo . Może Ci zo grali na premierę widzą więcej, ale jakoś mocno mi to nie przeszkadzało, żeby ginąć dziesiątki razy na normalu na tej kolejce pod koniec gry xD. 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dodali już nowy tryb "Contagion", który jest tak leniwie skonstruowanym gównem, że w zasadzie jedyna trudność polega na tym, że przeciwnicy zadają jeszcze więcej obrażeń Jacobowi. Aha, i jest jeszcze permadeath... w grze, w której nie da się przewijać filmików, a poruszanie się przez szyby wentylacyjne zajmuje jakieś 50% czasu rozgrywki to zaiste świetny pomysł :yao:

 

Dochodzę do wniosku, że Schofieldowi Dead Space wyszło przez przypadek, bo gość kompletnie nie ma pojęcia jak projektować gry tak, żeby sprawiały frajdę.

  • Haha 1
  • This 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Ja zakupiłem na ostatniej promce za 149 zł i jestem pod wrażeniem. Wczoraj wieczorem zainstalowałem i włączyłem na chwilę. Bardzo ładna grafika, dobry klimat i lekko straszno. Jestem na samym początku, jeszcze z nikim nie walczyłem ale robi się ciekawie. Będzie grane przez weekend.

 

Też miałem czekać aż jeszcze bardziej stanieje ale przejdę, sprzedam, a jak będzie warto to kiedyś odkupie.

Odnośnik do komentarza

W takim razie dobrze zrobiłem, że najpierw sięgnąłem po Callisto, a później będzie DS remake (wcześniej może jeszcze oryginał), a później przejdę do RE ;)

Jestem na początku, gdzie nie czuję się zawiedziony, a walka czasami sprawia mi jeszcze problem. Jeszcze nie opanowałem tego systemu i nie czekam za każdym razem aby zrobić uniki a potem uderzać, a zamiast tego czasami robię nabieg na przeciwnika. Jeżeli chodzi o straszenie, to może źle to ująłem. Chodzi mi o to że klimat jest pod to robiony - muzyka, ciemniejsze korytarze, brak świateł i wyskakiwanie przeciwników albo spadnięcie jakiegoś obiektu. Raz podskoczyłem jak obok mnie pojawił się hologram :D

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...