Skocz do zawartości

Star Wars Jedi Survivor


20inchDT

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, balon napisał:

To w 30ks też są spadki?

 

Tak, to nie jest betonowe 30 kl.

Trybu performance nie odpalałem, ale według filmów DF to działa między 40 a 60 klatek, przy czym bliżej w akcji jest do 40 :reggie:

Jedi Survivor i Zelda to dobre przetarcie przed Starfieldem. 

Edytowane przez Dalhi
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Dziś trochę pograłem, zaliczyłem wprowadzenie i teraz jestem na Koboh.

Coruscant wyglądało zajebiście, klimacik świetny i ogólnie podoba mi się taki mroczniejszy vibe tej części - wydaje mi się, że będą próbować grać na motywie ciemnej strony mocy, co ma sens.

 

Technicznie (PS5) owszem, nierówno, screen tearing w górnej części ekranu jest widoczny, a framerate (performance) kuleje, ale póki co nic drastycznego.

Zostawiłem sobie filmowe ziarno, wyłączyłem motion blur i ogólnie gra wygląda bardzo ładnie, na pewno lepiej niż poprzednia część.

  • This 1
Odnośnik do komentarza

No technicznie muszę się zgodzić - nie jest za dobrze na tym Koboh :frog:
Wstępna lokacja z tą tamą super i zupełnie zapomniałem, że za chwilę czeka mnie "open-world" - początkowe widoczki piękne, ale framerate leci tu na pysk, widać spore uproszczenia w grafice, artefakty, smużenie, screen-tearing, checkerboarding, a nawet interlace, którego już dawno w grach nie widziałem - na tej pomarańczowej wodzie w grze to widać dobitnie, screenshot jakoś to wygładził:

wodazprzeplotem.thumb.png.c4c39704e4693793dd644a56e137cf71.png

Metroidvaniowo-tombraiderowo-godofwarowa konstrukcja mi się nawet podoba, sporo opcjonalnych jaskiń itp, będzie co robić, designersko też super miejscóweczki, ale technicznie to jest padaka.
Szkoda, bo to naprawdę zajebisty tytuł, gdyby tylko ogarnęli dupę z optymalizacją.

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Wredny napisał:

No technicznie muszę się zgodzić - nie jest za dobrze na tym Koboh :frog:
Wstępna lokacja z tą tamą super i zupełnie zapomniałem, że za chwilę czeka mnie "open-world" - początkowe widoczki piękne, ale framerate leci tu na pysk, widać spore uproszczenia w grafice, artefakty, smużenie, screen-tearing, checkerboarding, a nawet interlace, którego już dawno w grach nie widziałem - na tej pomarańczowej wodzie w grze to widać dobitnie, screenshot jakoś to wygładził:

wodazprzeplotem.thumb.png.c4c39704e4693793dd644a56e137cf71.png

Metroidvaniowo-tombraiderowo-godofwarowa konstrukcja mi się nawet podoba, sporo opcjonalnych jaskiń itp, będzie co robić, designersko też super miejscóweczki, ale technicznie to jest padaka.
Szkoda, bo to naprawdę zajebisty tytuł, gdyby tylko ogarnęli dupę z optymalizacją.

No przed koboh też miałem WOW. Na razie porzuciłem aż ogarną ten bajzel.

Odnośnik do komentarza

Wczoraj pograłem dłużej i smutno mi, że tak zajebisty tytuł ma taką ciszę w dedykowanym temacie.
Znaczy rozumiem, bo przez to czytanie o problemach technicznych też zwlekałem, ale zupełnie niepotrzebnie.
OK, są różne niedociągnięcia, umowności, spadki klatek, czy graficzne kompromisy, ale mimo tego to jeden z najlepszych tytułów tego zajebistego pod gierkowym względem roku :banderas:

188fc07569e22-screenshotUrl_11zon.thumb.png.04274947ace5ff056745b586affb91ed.png

Rudy to teraz zajebisty bad-ass, jego movement jest tak płynny, że nawet poruszanie się to teraz jakaś poezja i człowiek odpierdziela taki balet, że Dying Light może pozazdrościć, a momentami to czułem się, jakbym grał w jakiegoś Spidermana. Walka bardzo efektowna i dająca frajdę jak cholera.
Projekty lokacji świetne, sporo opcjonalnych odnóg i dróg, a sekrety, upgrade'y i wreszcie fajne itemki do customizacji powodują, wynagradzają eksplorację i chęć zaglądania w każdy kąt.
Oprócz aspektów czysto gameplayowych, historia również dostarcza, cut-scenki są pełne emocji, a voice-acting jest mistrzowski.

Survivor to duży skok pod wieloma względami i ogromny progres w stosunku do Fallen Order - jak ktoś się jeszcze waha i nie ma Digital Foundry w oczach to mimo paru niedociągnięć powinien przestać, bo tak jak wcześniej pisałem - to jedna z najlepszych gierek roku.

188fc086cb724-screenshotUrl_11zon.thumb.png.01281b8f8c9dce668f7a27c6ac0644a7.png
 

  • Lubię! 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Zapomniałem napisać, że HDR na PS5 działa spoko, w przeciwieństwie do wielu innych tytułów, które robią mleko na ekranie (choćby Hogwarts Legacy ostatnio).
A! Jak ktoś pamięta te dziwne artefakty na sufitach w Dead Space to tutaj też to zauważyłem w paru miejscach - na ścianach budynków w tym miasteczku, gdzie Greez ma swoją knajpę.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Po około 40h skończyłem wątek główny ze sporą domieszką eksploracji i znajdowania sekretów (jeszcze trochę tego zostało na mapach, ale gdzieś ponad 70% mam ogarnięte).

JourneyComplete.thumb.png.cb4954ed3e13a7a55f0dcb2e1b914177.png

Podobnie, jak w poprzedniej części, tak i tutaj niestety - im dalej fabularnie, tym gorzej technicznie i zaczynają wychodzić na jaw spore niedociągnięcia.
Wygląda to tak, jakby tworzono te gierki dla współczesnych "dziennikarzy" z ignów czy innych polygonów, którzy i tak pograją max 2h i wystawiają oceny, więc dalej nawet nie zajrzą.

Nie jest niestety tak różowo, jak pisałem po tych paru godzinkach i później technicznie naprawdę potrafi być padaka - od jakichś koszmarnie niskich rozdzielczości, poprzez dziwne artefakty, uproszczenia, przeploty, ghosting, aliasing, doczytywanie tekstur, screen tearing aż po notoryczne spadki klatek (grałem w "performance").
Do tego część lokacji wygląda biednie, a już taki skryptowany pościg po pustyni to bieda, przywodząca na myśl czasy PS2 - ogólna pustka, proste bryły, płaskie tekstury...

Strasznie smutno mi to wszystko pisać, bo to naprawdę mogła być zajebista gierka, gdyż wszystko inne jest tu jak najbardziej na miejscu, co pisałem parę postów wyżej - fajna historia, świetny voice-acting (Greez rządzi), satysfakcjonujący i wciągający, metroidvaniowy gameplay-loop (choć mam wrażenie, że ogólnie jest łatwiej na tym Jedi Knight niż w poprzedniej odsłonie), fajnie zaprojektowane lokacje z mnóstwem opcjonalnych, pomysłowo ukrytych sekretów itp.

Na zimno i bez sentymentów to max 7/10 (gdyby technicznie był to poziom wewnętrznych studiów Sony to spokojnie byłoby 9/10) i napalonym radzę wstrzymać się do promocji poniżej stówki, bo nawet nie widzę tu opcji na patche cokolwiek poprawiające - problemy tej gry są zbyt głęboko zakorzenione w kodzie źródłowym i pewnie dopiero remaster na PS6/XSX2 będzie w pełni grywalny.

 

  • Plusik 1
  • Dzięki 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza
26 minut temu, easye napisał:

no tam ze wszytskim byly kwiatki, optymalizajca, synchronizajca dzwieku - ogolnie chyba na premiere nic nie dzialalo xD

 

Cyberpunk na ps5 premierowo tylko crashowal mi. Tutaj chyba bubel większego kalibru.

Na jesień pewnie tylko sp2, forza I ac dowiozą optymalizacyjnie. 

Edytowane przez Donatello1991
Odnośnik do komentarza

Ukończyłem tez ostatnio story, poboczne olałem w połowie gry całkiem przy nasilaniu się coraz większych problemów technicznych, szkoda bo cała reszta jest na miejscu. Czuć pasję twórców do SW, technicznie gra leży jak nie wiem co, a Days Gone z przyjemnością wyplatynowałem na premierę. Włączyłem FO dla porównania na PS5 wersję - wygląda i działa zdecydowanie lepiej, co tu się wydarzyło to ja nie wiem. IMO nie do naprawiania.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...