Skocz do zawartości

Resident Evil 8 Village


XM.

Rekomendowane odpowiedzi

Zainstalowałem demo na Steam. Chciałem sprawdzić optymalizację. Na moim 5letnim komputerze gra wygląda super i dobrze działa w full HD. Pierwsza rzecz, która rzuciła mi się w oczy w porównaniu do "siódemki" to obraz, który w Village jest ostry jak żyleta. W poprzedniej części wszystko było lekko rozmazane. Jedyna rzecz, która mi nie pasowała to przeciwnicy będący prawdziwymi gąbkami na pociski. Szczególnie te ghule z zamku. Strzela do nich człowiek z pistoletu i strzela a te nic.

Odnośnik do komentarza

Przeszedłem oba dema na XSX no i nie wyrwało mnie z kapci, dużo większe wrażenie robił RE7 czy RE2.

Gra wygląda ślicznie z HDRem i RT, design lokacji to wysoka półka i Capcom jak zwykle tutaj daje radę, fajny klimat gry, mix RE4 i RE7, ciekawe postacie i to tyle  a co zawodzi?

Gameplay, okrutne drewno, postać porusza się jakby pływała, spotkanie wilkołaków wywołuje uśmiech na tworzy ale najgorzej wypada strzelanie, pistolety na wodę, odczucia jakbym odpalił Metro 2033.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
17 minut temu, tukan napisał:

to jest jednorazowe demo czy mogę je odpalać wielokrotnie?

Możesz odpalać na różnych profilach jak chcesz sobie pograć kilka razy. 

 

Wygląda bardzo ładnie, rusza się świetnie, gra się bardzo dobrze. Oj, w piątek szykuje się orka do późnych godzin nocnych :fsg:

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Sprawdziłem na PC (Ryzen 3600/RTX 2060S) i XSS. 

 

Jeśli chodzi o kwestie techniczne, na tym pierwszym miałem 120-144 fps z prawie wszystkim ustawieniami na maxa (bez ray tracingu) w 1080p. Z RT około 80 klatek.

Na Xboxie zdaje się stabilne 60 fps w 1440p, albo nie zauważyłem spadków ze względu na VRR. W trybie z ray tracingiem jest 30 fps, chociaż w posiadłości mam wrażenie, że spadało poniżej.

Minus za brak możliwości ustawienia FOV.

 

Ogólnie podobało mi się. Świetny klimat, strzelanie - przynajmniej na PC przy użyciu myszki - przyjemne. Tylko horroru nie za dużo.

 

 

edit:

 

 

 

Cytat

- In PS5 and Series X the Ray-Tracing mode is activated by default. In S Series it must be activated.
- Resolution is identical on PS5 and SeriesX. Both run at 2160p and, although it uses a checkerboard-like technique unique to RE Engine, the game seems to never drop below 2160p. S series runs at 1440p.
- In the Xbox versions the lighting seems somewhat warmer in the town area. Personally I find it more successful since the PS5 version sometimes gives a too blue tone. In any case, it is a setting that we can easily change on our TVs.
- Series X performs better than PS5 with Ray-Tracing activated, suffering fewer drops. Higher stress areas will have to be tested in the final version to better see the differences.
- In Series S, we have an average of 40FPS with the RT activated. I recommend playing without RT in this version, since we will get a practically stable 60FPS.
- The quality of the Ray-Tracing in global illumination as in reflections is identical. - Loading times are slightly faster on PS5, about 3 seconds. Excellent loading times in all 3 versions.
- Same quality of shadows, textures and anisotropic filtering in the 3 versions.

 

Edytowane przez Bigby
Odnośnik do komentarza

Ech, sam nie wiem po tym demie. Pograłem pół godziny, fabularnie doszedłem do miejsca gdzie muszę znaleźć dom Luizy. 
 

Wrażenia mam mieszane. Strzelanie 10 razy w głowę żeby zabić przeciwnika jest jeszcze bardziej uciążliwe niż w RE7 ale nożem kładzie się go po 2-och ciachnięciach. :/

 

Podczas chodzenia postać pływa bardziej niż w 7 i wkurza mnie to zbliżenie kiedy się idzie. Graficznie nie oceniam, bo nie grałem na swoim domyślnym TV tylko 20-calowym mikrusie ale nawet na nim wszystko wyglądało bardzo ładnie. 
 

Trzeba zarządzać ta kasa na premiery ale chyba najpierw ogram Returnal i Ratcheta, a dopiero jakoś w wakacje RE8. 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Faka napisał:

Jakie tu pomieszane wrażenia i opinie na temat gry, jeden mówi, fajny movement i strzelanie, gdzie zaraz drugi kontrargumentuje, że jednak movement i strzelanko to lipa i drewno, wtf. 

To normalne przecież w każdym Residencie coś komuś nie pasuje. A to, że kamera i sterowanie czołgiem w pierwowzorach, że strzelamy w miejscu w 4/5, że przy szóstce twórcy wąchali klej, że w RE2MAKE zombie to gąbki na pociski i możesz tak wyliczać każdą. Village to taka dokokszona siódemka, Ethan jest trochę responsywniejszy ale to wciąż survival horror a nie Battlefield epatujący nie wiadomo jakim gunplayem. Jeżeli siódemka komuś pasowała to gameplayowo 8 nie będzie zawiedziony. 

  • Plusik 2
  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...