Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.03.2020 o 15:22, aph napisał:

Dysk w PS5 zmieni pracę OS,CPU,RAM, niemalże snesowy ROM.

 

Nie. Po pierwsze to nie jest dysk bo w SSD żadnego dysku nie ma. W HDD i SHDD jest dysk, a nawet po kilka dysków. Po drugie: to tylko pamięć masowa i jedynym jej atutem jest prędkość odczytu i czas dostępu do bloku. Może, ale wcale nie musi to mieć przełożenia na projekt gry bo nie zapominajmy, że po roku/dwóch znacząco zwolni na co również trzeba brać poprawkę.

 

Cytat

XDD nie. Sprawdź sobie jaką przepustowość ma RAM, a jaką ten SSD. Dysk nigdy nie zastąpi ramu.

 

Unifikacja pamięci operacyjnej i masowej jest nieunikniona. Na pewno nie na PS5, ale z pewnością kiedyś tak. Teoretycznie z memrystorów można wyciągnąć taką wydajność, więc kto wie czy za kilka generacji 3DXP nie stanie się to naszą codziennością (jeśli przetrwają na rynku, bo póki co to nawet sektor biznesowy ich za bardzo nie chce i wybierany jest NAND).

 

- - -

 

2500mA to mało. Przydałby się akumulator tak z przynajmniej z 10000. W ogóle przydałoby się go odchudzić z kretynizmów typu smyropad, żarówka, przetwornik cyfrowy, głośnik, wibrator, żyroskop. I na co komu miałyby być te dodatkowe triggery od spodu? No nie róbmy z DS kolejnego śmiecia do N64... Obracany d-pad jest w Xbox'owych padach, i to jest bardzo zły pomysł dla wszystkich którzy nie grają w mordoklepy. Poza tym mało już gier używa go zgodnie z przeznaczeniem, sterowanie jest teraz niemal zawsze w całości przeniesione na analogi, a d-pad pełni rolę przycisków funkcyjnych. Ogólnie rzecz biorąc film nastawiony na efekciarstwo bo taki joypad byłby bezsensownie drogi i bezsensownie skomplikowany (weź to człowieku potem rozbierz i złóż żeby wyczyścić...).

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Square napisał:

Niestety nie ma raczej szans aby taki DS5 był w zestawie.

 

Wątpię żeby taki był w ogóle w sprzedaży, a gdzie tam w zestawie.

 

To jakiś fanowski filmik pewnie, one nigdy nie pokrywają się z rzeczywistością, a szkoda, bo jak widać, wystarczyłoby zatrudnić jakichś randomów do marketingu, którzy mają trochę wyobraźni i zorganizowali by takie konfy i takie prezentacje sprzętu, że ludzie by to kupowali bez względu na to czy ma 9TF czy 12TF. Nikt by o tym nie myślał po takiej prezentacji jak tego pada. 

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
19 minut temu, Berion napisał:

I na co komu miałyby być te dodatkowe triggery od spodu

Jedna z najbardziej przydatnych rzeczy w grach z dynamicznym movementem, czy to fpp czy tpp.

 

14 minut temu, Wooyek napisał:

Wątpię żeby taki był w ogóle w sprzedaży, a gdzie tam w zestawie.

No fanowski filmik, ale robi robotę. Cena to jedno, ale obstawiam, że pad z zestawu nie będzie miał nawet łopatek pod spodem.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Berion napisał:

Przydałby się akumulator tak z przynajmniej z 10000. W ogóle przydałoby się go odchudzić z kretynizmów typu smyropad, żarówka, przetwornik cyfrowy, głośnik, wibrator, żyroskop. I na co komu miałyby być te dodatkowe triggery od spodu? No nie róbmy z DS kolejnego śmiecia do N64... Obracany d-pad jest w Xbox'owych padach, i to jest bardzo zły pomysł dla wszystkich którzy nie grają w mordoklepy. Poza tym mało już gier używa go zgodnie z przeznaczeniem, sterowanie jest teraz niemal zawsze w całości przeniesione na analogi, a d-pad pełni rolę przycisków funkcyjnych. Ogólnie rzecz biorąc film nastawiony na efekciarstwo bo taki joypad byłby bezsensownie drogi i bezsensownie skomplikowany (weź to człowieku potem rozbierz i złóż żeby wyczyścić...).

 

Zgodzę się co do smyropada i żarówki, głośniczek i mikrofon może się przydać, ale że wibracji chciałeś się pozbyć i przycisków od spodu? Przyciski od spodu są wygodne, to naturalna ewolucja, tak jak kiedyś pojawiły się wciskane analogi.

Odnośnik do komentarza

The PlayStation 5 GPU Will Be Supported By Better Hardware Solutions, In Depth Analysis Suggests

 

We've been hearing for months that there's not much between the two devices from Microsoft and SONY, with "sources" on both sides of the argument claiming that each console has an advantage in specific scenarios. Incontrovertibly, Microsoft has the more performant graphics capabilites with 1.4x the physical makeup of the Playstation 5's GPU core. That's only part of the story though, with the PS5 running a minimum 1.2x faster than the Series X across the majority of workload scenarios. That narrows the advantage of the SX (in terms of pure, averaged, GPU compute power) to around 1.18x-1.2x that of the PS5.

But what about the CPU? Performing the same, simple ratio calculation, you can work out that the SX is 1.02x - 1.10x more powerful than the PS5's, depending on the scenario. Not that big a difference, really... and the CPU/GPU should sport pretty much the same feature set on both consoles.

The SX has 2.5 GB reserved for system functions and we don't know how much the PS5 reserves for that similar functionality but it doesn't matter - the Xbox SX either has only 7.5 GB of interleaved memory operating at 560 GB/s for game utilisation before it has to start "lowering" the effective bandwidth of the memory below that of the PS5... or the SX has an averaged mixed memory bandwidth that is always below that of the baseline PS4. Either option puts the SX at a disadvantage to the PS5 for more memory intensive games and the latter puts it at a disadvantage all of the time.

 

Yes, the PS5 has a narrower GPU but the system supporting that GPU is much stronger and more in-line with what the GPU is expecting to be handed to it.

 

https://wccftech.com/playstation-5-gpu-supported-better-hardware/

 

Jak ktoś ma za dużo wolnego czasu, to 45 minutowy filmik.

 

Edytowane przez YETI
Odnośnik do komentarza

O dużo rzeczach jeszcze nie wiemy jeśli chodzi o pamięć i przepustowość (np. jaki jest cache w nowych konsolach, co oczywiście w przypadku wykorzystania CPU jest ważne).  Tak jak nie wiemy dokładnie ile przepustowości CPU zabierze, na Ps5 możemy spodziewać się ok 48 GB/s (z dość dużym prawdopodobieństwem), a na XSX  więcej, mimo podobnych zadań i wydajności (przez szynę 320bit, wyjdzie pewnie ok 80GB/s). Ostatecznie spodziewam się, że w PS4 będzie to 39.1 GB/s per TF, w przypadku XSX 39.7 GB/s per TF lub 46 GB/s per TF (w tej drugiej opcji, CPU nie korzysta z szybszej części pamięci - jeszcze 100% nie wiemy jak to wszystko będzie działać, więc podaję obydwie opcje, obie są prawdopodobne). XSX tak czy tak będzie miał lekką przewagę, ale to nie jest duża przewaga, a Sony/MS wybrały rozwiązania, które najbardziej im pasują do reszty projektu własnej konsoli (w wyznaczonym TDP/cenie/wydajności)

Gdyby nie usprawnione I/O to przepustowość i generalnie pamięć, mogłyby zostać największym bottleneckiem obydwu konsol, ale obydwie firmy mocno pracowały, żeby tego nie było (przynajmniej na razie) :)

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 2
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...