Skocz do zawartości

Final Fantasy VII Remake


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno rozbuduja fabule o watki z filmow/spin offow oraz nowe wczesniej nigdzie nie pokazywane (chociazby te latajace piora/duchy, czy Tifa dolaczajaca do Clouda jeszcze w Slumsach przed akcja z Donem). Scenarzysci podobno nie zrealizowali w oryginale wszystkich swoich pomyslow i tym razem chca zrobic wszystko jak nalezy. Np wciaz nie widzielismy w ogole postaci Reda, a on przeciez w Midgarze wpadal na sam koniec. Tutaj na pewno rozbuduja jego watek, ktory w zamierzeniach mial byc o wiele szerszy.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, nobody napisał:

wyglada to bardzo obiecujaco, ale nie wyobrazam sobie by miały z tego wyjsc wiecej niz 3 części, a jesli SE zamierza podchodzić do pozostałych epów tak pieczołowicie - by się w nich w ogóle zmiescili

Podejrzewam, ze reszta fabuly nie bedzie az tak rozbudowana. Midgarowi sie nalezalo, bo to najlepsza i najbardziej ikoniczna miejscowka w grze, a stanowi jakies 10% calosci.

Ale w sumie kto wie, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza

Myślałem, że słyszałem już wszystkie możliwe usilne obelgi pod adresem FFXV, ale w którym momencie to jest nagle gra typu "press X to Jason" to naprawdę jest dla przeciętnego mózgu nieogarnialne. Like, co.

 

 

Robienie z systemu walki FF7 (głównie klikasz X na jednej opcji i powtarzasz 1000 razy) jakiegoś wyrafinowanego arcydzieła wymagającego taktycznego geniuszu to naprawdę mistrzostwo w klasycznej forumowej dyscyplinie "jak nie lubisz tego co ja to dlatego że jesteś za głupi by zrozumieć". 

 

 

 

 

Jeśli chodzi o przygotowanie do walki, to można mówić o jakimś tam wyrafinowaniu systemu FF7, ale sama walka to wciskanie X, a w przypadku zbyt mocnych przeciwników - wciskanie X i oglądanie w nieskończoność animacji Hadesa, Bahamuta Zero czy Knights of the Round (KTÓRE TRWAJĄ MINUTĘ. Ale w połowie lat 90. to był dla fanów gierek zachwycający show). Wszystkie najlepsze strategie pokonania przeciwników na wyższym levelu w FF7 opierają się na używaniu Mime, czyli dosłownie na powtarzaniu jednym kliknięciem całej najbardziej wywalonej akcji do odegrania. Co zresztą było tradycją serii przez jakiś czas.

 

Osoby które mówią, że "styl ponad treść" to jest jakieś zupełnie nowe zjawisko w serii Final Fantasy (W SERII FINAL FANTASY) naprawdę szarżują na fali chwalenia przeszłości srogo.

Edytowane przez ogqozo
  • Plusik 6
Odnośnik do komentarza
Cytat

Okay, here’s a recap on everything Kitase talked about as he went through the live demo:

• There are 3 Combat Modes - Easy, Normal and Classic
• In Easy and Normal, you charge your ATB by attacking as you would normally, but for those who enjoyed the original turn-base, Classic Mode will handle ATB charges by automatically attacking for you, and you can just focus on going through commands
• In the new boss battle video against Aps, Aerith is shown using long-range abilities
• Aerith has a unique ability, Tempest,  and Holy Circle
• Casting Holy Circle generates a small area on the battlefield, and when inside this area, any spell used can be cast repeatedly
• Each character can equip one Summon materia
• When equipped with a Summon materia, attacking will fill up a Summon Gauge
• After casting a Summon, your Summon will stay on the field until your gauge is depleted
• Summons are controlled by AI - however, as shown in the presentation, the summoner (Cloud in this case) can use his ATB charges to specifically command his Summon (Ifrit here) to use special abilities like Flare Burst and Crimson Dive
• Once the Summon Gauge depletes, the Summon will unleash his ultimate attack before leaving the field (Hellfire in this demonstration)
• Kitase also showed off the squatting mini-game

 

To wszystko wyglada niesamowicie, gdyby ktos mi to pokazal w 1998 to doslownie bym oszalal. Teraz wiele mi nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, Hela napisał:

Czyli wierne FF7, będzie dobrze zatem. 

 

Tja, bo napewno w FF7 było włóczenie się po mapie, rozmawianie z NPC, przynoszenie im nic nieznaczących dupereli i odhaczania pierdylion "huntów" jeden po drugim (bo przecież nie można wszystkich na raz wystawić; o jak gardzę tymi spadochroniarzami ze świata MMO) przez summa summarum kilkadziesiąt godzin... To jest FF15, siódemka była czystym jRPG.

 

Cytat

Jakby zrobili FF7 tylko po prostu w nowszej oprawie to kto by w to gral. Serio nie checie zadnych zmian w sytemie? Ta aktywna walka z pauzowaniem na wybranie komend wydaje mi sie mega fajna - efekciarska i taktyczna.

 

Ja, tego oczekuje się, jak sama nazwa wskazuje, po remake'ach.

Żadnych złych zmian, dobre mogą być. ;) To co widzieliśmy na takie niestety się nie zapowiada.

A mnie idiotycznie slasherowa jak w gównianym FF15 (to jedzie na tym silniku, więc wszystko stamtąd wezmą, nie ma co się łudzić choć mogliby dodać tryb dla konserw i tryb dla fanów dragon balla...).

Edytowane przez Berion
  • Plusik 1
  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, estel napisał:

Martwi brak "Materia" w menu. Może @Berion miał rację mówiąc, że mega uproszczą albo wyeliminują ten element.

 

 

Spokojnie, potwierdzili juz ze materia bedzie. W Menu nie ma tez opcji "Equipment", a w walce z Aps'em Cloud uzywa Hardedge'a (do zdobycia poprzez Steal od zolnierzy Shinra w oryginale). Pewnie nowe opcje w Menu odblokuja sie w miare progresu fabuly tak jak kiedys.

 

Z ciekawostek: w tej walce Cloud ma materie Steal, a Tifa Raise i Poisona.

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Berion napisał:

A mnie idiotycznie slasherowa jak w gównianym FF15 (to jedzie na tym silniku, więc wszystko stamtąd wezmą, nie ma co się łudzić choć mogliby dodać tryb dla konserw i tryb dla fanów dragon balla...).


Ta gra, w kwestii silnika, nie ma NIC wspólnego z FFXV. FFVII:Re jest robiony na UE4,  XV była robiona na Luminous Engine, w zasadzie równocześnie razem z samym silnikiem, silnik jest w użyciu tylko i wyłącznie w studiu Lumnous Studio, które pracuje nad next-genowym nowym IP.

Nie zdziwiłbym się też gdyby  FFXVI - prawdopodobnie robiony przez Naokiego Yoshidę (którego projekt w 2018 wszedł w full production), będzie też z niego korzystał - team w końcu od prawie dekady korzysta z Crystal Tool, więc ma doświadczenie w customowych rozwiązaniach SE.

Edit: Zresztą UE4 został wybrany dlatego, że Luminous Engine nie był skończony w trakcie rozpoczęcia prac nad FFVII, to samo w przypadku KH3. Epic również jako jedyny oferuje pełną dokumentację silnika w języku japońskim (a w tej generacji otworzyli też pełen support techniczny).

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Ile razy widzę jak ludzie wychwalają turowy system walki, a gnoją bardziej zręcznościowy, to łapię się za głowę. Gdybym nie grał w jrpg, to pomyślałbym, że tylko ludzie należący do Mensy są w stanie ukończyć oryginalnego FF7. Prawda jest taka, że można mashować X, drugą ręką drapać się po dupie i oglądać serial na drugim ekranie, a i tak wygra się wszystkie walki. W "Shadow hearts" walka była chociaż trochę urozmaicona, bo trzeba było trafiać w odpowiednie pola na kole, żeby trafić/zadać krytyka. Zdecydowanie bardziej wolę kierunek obrany w remake'u, bo po peirwsze będzie bardziej widowiskowy, a po drugie będzie wymagał chociaż odrobiny zręczności i szybszego podejmowania decyzji podczas walki. Dobrze, że turowe gry zdychają, bo większość i tak nie rozwija ich żeby były ciekawe, a robią z nich typowe "atak, atak, atak" ( do bossów można dodać jeszcze heal w tej sekwencji).

  • Plusik 3
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

No ale system turowej walki w takiej  Personie 5 był bardzo spoko, dzięki angażowaniu większej ilości klawiszy, więc można to nadal robić dobrze. Świetnie wypadł także w Valkyrie Profile 2 na PS2 (wciąż liczę na odnowienie marki w tym samym stylu).

 

17 minut temu, 20inchDT napisał:

Gdybym nie grał w jrpg, to pomyślałbym, że tylko ludzie należący do Mensy są w stanie ukończyć oryginalnego FF7. Prawda jest taka, że można mashować X, drugą ręką drapać się po dupie i oglądać serial na drugim ekranie, a i tak wygra się wszystkie walki. 

 

Tym niemniej szanuję mocno za ten tekst xddd. Pozerzy pięknie wyjaśnieni. :banderas:

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, smoo napisał:

 

Spokojnie, potwierdzili juz ze materia bedzie.

 

Kilka lat temu, jak pokazywali pierwsze screeny, to było na każdym ekranie bardzo widoczne menu "Attack, Magic, Materia, Item". Podczas E3 2019 Nomura mówił sporo o zmianach w systemie materii, utrzymując, że ogólnie system pozostanie mniej więcej taki sam, jak w oryginale. Teraz na nowych materiałach z TGS widać np. że założone w mieczu są materie, są oczywiście materie summonów, obszernie omówione także na oficjalnej stronie Square-Enix w języku angielskim.

 

No naprawdę trzeba się starać, żeby wyciągnąć z tego wszystkiego wniosek, że... widocznie wyeliminowano materie. Ale w służbie przekonania że "moje pokolenie to było mądrzejsze i mądrzejsze gierki miało" niektórzy są widocznie rozochoceni.

 

 

Edytowane przez ogqozo
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, estel napisał:

Martwi brak "Materia" w menu. Może @Berion miał rację mówiąc, że mega uproszczą albo wyeliminują ten element.

 

Aż musiałem sobie przypomnieć jak to wyglądało

 

hqdefault.jpg

EEZTI1DU8AA4ffC?format=jpg&name=orig

 

Materia pojawiała się gdzieś dalej, więc na początku tego nie ma w menu. Jeden z fundamentalnych elementów FF7, nie mogli by tego usunąć

 

 

Final-Fantasy-7-Remake-Materia.jpg?q=50&

Edytowane przez Fanek
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...